آخرین خبرها

سالمندان و روشهای سالم نگه داشتن آنها بر مبنای طب سنتی

💊💊💊🔰توصیه های سبک زندگی برای سالمندان✨
🌟بخش(۱)

🔻اگر به سنین بالای پنجاه سالگی رسیده‌اید لازم است بدانید مزاج سن شما #سرد و تر است.اگر چه اعضای اصلی بدنتان سرد و خشک باشد.

بنابراین لازم است در روش زندگی خود👇

🔹ورزش را حتماً در برنامه روزانه خود بگنجانید. البته مدت و شدت ورزش باید تاحدی باشد که خستگی یا درد در عضو را احساس نکنید.

🔅اگر هنگام ورزش احساس ناراحتی، فشار و درد در ناحیه سر دارید ورزش‌هایی را، که با دولاشدن از کمر و خم شدن سر همراه است، انجام ندهید.
در عوض ورزش‌های دست و پا را جایگزین کنید.

🔅اگر در ناحیه شکم مشکلی دارید، تنها حرکاتی را انجام دهید که به پا و دست محدود است. اما اگر در ناحیه پا دچار درد هستید می‌توانید ورزش خود را محدود به حرکات دست کنید.

✅بهترین ورزش برای شما، پیاده روی است. اما اگر قادر به پیاده روی هم نیستید #ماساژ بدن و #تاب سواری هم می‌تواند برای شما نوعی ورزش باشد.

#ماساژ باید به صورتی باشد که عضو گیرنده ماساژ، سرخ شود اما دچار درد نشود.

🔅بهتر است ماساژ با یک پارچه #خشن یا دست زبر باشد.

🔸هر روز بعد از بیدارشدن، بدن‌تان را با روغن بنفشه، بادام و بابونه چرب کنید.
از حمامی استفاده کنید که آب آن گرم و هوایش نه خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد.
🔅با شکم پر یا در حال گرسنگی به حمام نروید.

✅بعد از آنکه در حمام بدنتان را شستید، #برگ مورد یا #قسط و ابهل و #مرزنگوش کوبیده شده را با عسل مخلوط کرده، روی بدن بمالید و کمی بعد بشویید.

🔅برای خانم‌های مسن آرد باقالى و گوشت خربزه و دانه خربزه کوبیده شده، می‌تواند مفیدتر باشد.

✅اگر بعد از حمام احساس ضعف دارید بهتر است هر ۱۰ روز یک بار یا دیرتر حمام کنید.

🌸سلامت و تندرست باشید🌸
🖊دکترمهشیدچایچی( دکترای تخصصی طب سنتی)
ادامه دارد….

🆔 @drmmohebbi

///////////////////////////////////////

💊💊💊📚📚📚🔰توصیه های سبک زندگی ، برای سالمندان✨
🌟بخش(۲)

🔹برای شما ۵-۶ ساعت خواب در شبانه روز کافی است.

🔸برای بهبود خواب، لازم است بستر نرمی داشته باشید.
سرتان را از بدن بالاتر بگذارید و لباس راحت و گشاد نخی بپوشید.

🔹اتاق خوابتان خیلی گرم یا سرد نباشد.

🔸شبها به هیچ وجه با شکم گرسنه به رختخواب نروید. یک شام سبک مانند شیر گرم که با کمی عسل و زعفران یا دارچین مخلوط شده باشد، می‌تواند به بهبود خواب شما کمک کند؛ البته اگر نفخ شدید و دل درد ایجاد نکند.

🔹از چرت زدن در طول روز به خصوص بعد از غذاخوردن خودداری کنید.

🔸اگر خوابتان نمی‌آید، در حال نشسته چند صفحه کتاب بخوانید یا از فرزندتان بخواهید برای شما کتاب بخواند. گاهی هم نور اتاق را کم و به رادیو گوش کنید تا خوابتان بگیرد و سپس به رختخواب بروید.

🔹از برنامه‌های ناراحت کننده، اضطراب آور و ترسناک دوری کرده و در عوض خود را با برنامه‌های شادی آور و دلخوش کننده سرگرم کنید.

🔸یک حمام نیم گرم قبل از خواب، ماساژ و مالیدن روغن‌های خوشبو مانند روغن یاسمین و روغن سوسن می‌تواند به بهبود خواب شما کمک کند.

🔹گوش دادن به صداهای ملایم طبیعی مانند آواز پرندگان و صدای آب قبل از خواب نیز می‌تواند موجب آرامش و به خواب رفتن شود.

🔸از هوای بد، دود، بخار و بوهای نامطبوع دوری کنید.

🌸سلامت و تندرست باشید🌸
🖊دکترمهشید چایچی( دکترای تخصصی طب سنتی)

🆔 @drmmohebbi