آخرین مطلب

مضرات مصرف خربزه با عسل برای گوارش

💥مصرف عسل و خربزه منجر به تشکیل یک ترکیب سفت و بسیار دیر هضم میشود که باعث ایجاد دردهای شدید شکمی و در مواردی انسداد روده و نیاز به جراحی میگردد.
┅❅❈❅┅
➥🏵 @TebeBooAli

//////////////////////////////////////////////

🔴 چرا بعد از خوردن #خربزه، انگور یا شیر، حالت #سرماخوردگی پیدا می‌کنم؟

♻️ علتش #غلبه_رطوبت در بدن است و چون همه این موارد رطوبت بالایی دارند، میزان رطوبت بدن را افزایش می‌دهند.

از طرفی، خربزه، انگور ( و شیر، اگر چربی بالایی داشته باشد) گرم هستند و بخاطر حرارتی که در بدن تولید می‌کنند، رطوبت بدن را تبخیر کرده و این بخارات را به سمت سر حرکت می‌دهند و وقتی در معرض سردی (باد کولر، آب یخ و…) قرار می‌گیرند، منعقد شده و تبدیل به سرماخوردگی می‌شود.

🔹 برای #پیشگیری از این حالت و درمان آن، توصیه می‌شود بعد از مصرف این موارد، با #تعریق، رطوبات زاید را در بدن از بین ببرید. مثلاً ورزش کنید 😉

با اینکه می‌توانید از ترشمزه‌ها مانند آبلیمو برای تعدیل حرارت استفاده کنید، ولی صرف این کار کافی نیست، زیرا رطوبت عارضی و اضافی همچنان در بدن باقی مانده و بعداً که در معرض سرما قرار گرفتید، منافذ بدن بسته شده و حرارت به داخل بدن رفته و این علایم را دوباره نمایان می‌کند.

✅ بنابراین بهترین درمان، همان #تعریق است، که در #تابستان امری است طبیعی.

✍️ استاد صادقیان

ـ⁣⁣⁣⁣//////////////////////////////////////////////////////

🔖ممنوعیت خوردن خربزه و هندوانه با غذا

بهتر است صیفی‌ها، بین دو وعده غذایی خورده شوند زیرا مصرف آن‌ها همزمان با غذای اصلی باعث فساد غذا در معده می‌شود.
⚠️خوردن خربزه به‌صورت ناشتا هم توصیه نمی‌شود چون در غیر این صورت و به‌سرعت به خلطی که در معده وجود دارد، تبدیل خواهد شد.

هندوانه را هم نباید همزمان با غذای اصلی مصرف کرد و باید خوردن آن را به یکی دو ساعت بعد از صرف غذا یا زمان خوردن میان‌وعده، موکول کرد.

خوردن هندوانه بلافاصله پس از صرف غذا یا به‌صورت ناشتا برای بدن مضر است؛ مخصوصاً اگر هوا گرم و فرد هم بسیار تشنه باشد. هندوانه به دلیل لطافتی که دارد، به‌سرعت تبدیل به صفرا می‌شود و به‌همین خاطر هم زیاده‌روی در مصرف آن به افرادی که علائم غلبه صفرا دارند، توصیه نمی‌شود.

🖊دکتر غلامرضا کردافشاری ( متخصص طب سنتی )

🎙لطفا انتشار دهید👌

🔔کانال رسمی حکیم خیراندیش
🆔 https://eitaa.com/hakimkheirandish_ir
🍃