آخرین مطلب

قاعدگی دردناک را با نگاهی به طب سنتی مدیریت کنیم

تنظیم قاعدگی 

اول دوران قبل پریود 

۱- صبح یک تا نیم استکان عرق رازیانه 

۲- بعدازظهرها یک تا نیم استکان عرق بومادران 

۳- از همان فردا یک قاشق پر روغن زرد گاوی همان حیوانی از زیر ناف تا روی رحم و کشکاله رانها أرام مالیده و بیست دقیقه نرم ماساژ بدهید .

۴- از روز سوم این ناحیه را با بادکش دستی با حجم استکانی به مدت ۵ دقیقه هر روز بادکش کنید.

۵ سعی کنید در دفع موی روی أنه ( همان رحم ) و زیر بغل از واجبی ( همان نوره )استفاده کنید چون ماده ارسینیک دارد در گرم شدن عروق سست و خروج عفونتهای خفته از منافذ پوستی رحم و محیط اطرافش بسیار مفید است .

 

مرحله دوم 

أغاز پریود 

شما همه موارد بالارا قطع کن 

۱- وسواسی بخرج نده و پی درپی رحم را نشورید چون این ایام دهانه رحم باز است و شستوی شما سبب ورود اب به واژن شده و متعلقات و جداره واژن عفونت میگیرد .

۲- دراین دوران لباس نخی در نیم تنه پوشیده شود .

۳- هرگونه ایجاد موج‌ پیرامون رحم (شوخی دستی یا روغن مالی) در خونریژی و متورم شدن عروق تاثیر منفی دارد .

مرحله سوم

مرحله سوم عادت ماهانه پاک شده و‌شما یک‌دوره دیگر این سیکل را رعایت کنید 

دستور عمومی این دوران ؛:

شما چون ضعف عمومی داری و‌کم‌خونی مستولی میشود 

پس موارد زیر را اجراکن ؛: 

شربت شیره انگور بعد از تغذیه + أب برگه بدون تیزاب زرد ألو و قیسی و هلو جبران شدید کم خونی + پرهیز از تغذیه مزاج های سرد و تر یا سرد و خشک بالاخص ترشی جات و سرکه‌جات و دوغ و ماء الشعیر + خوردن نان و پنیر و گردو و پونه کوهی شب هنگام + هفتگی دوبار کباب برگ گوسفندی با پودر سماق + گرده گل زنبور عسل یک قاشق چایخوری در عسلاب ناشتا بسیار عالیست + خوردن هفت مغز خشکبار با مویز سیاه شانی + عسلاب روزی یک لیوان با چند قطره أب لیمو + پرهیز از نوشیدن آب یخ و بستنی و ماکارونی و رب گوجه و بالاخص مرغ ماشینی و بادمجان و‌روغنهای نباتی و مایع ( اینها گریس اروپا هستند ) + جای های سیاه و ترش و سبز + مصرف متعارف زردچوبه در تغذیه ها بجای رب گوجه فرنگی + ضماد حنا روی رحم بسیار آرامش دهنده این ناحیه میباشد .