آخرین مطلب

مضرات ویکس بر مبنای طب سنتی

🔴 عوارض جانبی استفاده از داروی ویکس در پیشگیری و درمان کرونا

💢برای پیشگیری از بروز سرماخوردگی و بیماری ویروسی کرونا طی چند روز اخیر در فضای مجازی شایعه شده است که استفاده از پماد ویکس یا منتول سالیسیلات میتواند بسیار مناسب باشد .

💢شایان ذکر است مصرف نادرست و بیش از حد ویکس ، بدلیل وجود ترکیبات با طبع سرد در فرمولاسیون این دارو ، میتواند به عصب‌های مغز آسیب جدی وارد کرده در مواردی ، وجود کافور موجود در آن می‌تواند باعث بروز تشنج در نوزادان و کودکان کوچک شود.
🔰 @sinohehsamdaliri 🔰
💢در ترکیب ویکس اسانس نعناع و اوکالیپتوس و کافور وجود دارد هر سه این داروی گیاهی خصوصا کافور باعث کاهش شدید میل جنسی و عقیم و ناباروری در افراد میشود.

💢 کافور موجود در پماد ویکس میتواند شرایط را برای سفیدی موها و پیری زودرس در مصرف کنندگان فراهم آورد .از دیگر عوارض جانبی مصرف ویکس میتوان بروز افسردگی، بیهوشی و حتی مرگ در اثر نارسایی تنفسی در مصرف درازمدت این دارو را نام برد.
🔰 @sinohehsamdaliri 🔰

💢بهترین شکل مصرف داروی ویکس بمنظور کنترل و پیشگیری از بیماریهای ویروسی از جمله سرماخوردگی بدین صورت است که ظرفی از آب جوش تهیه کرده و به اندازه یک نخود پماد ویکس را در آن مخلوط کرده و روی بخاری قرار دهید و بصورت استنشاقی و نه بصورت موضعی مورد استفاده قرار دهید.

💢توصیه و تاکید میشود در چنین شرایطی ،برای ضدعفونی کردن محیط منزل از ترکیب زیر بصورت دود میتوانید فضای منزل را روزانه یکبار دود اندود کنید.عنبرنسا(یک عدد پودر شده)+زاج سفید(۲ق غذاخوری پودر شده)+گلپر(۳ ق. غذاخوری) +اسفند (۴ ق غذاخوری )+کندر (۳ ق .غذاخوری).

🔶کانال تخصصی طب سنتی سینوهه🔶
🔰 @sinohehsamdaliri 🔰

🔵استاد حمزه سام دلیری عضو انجمن علمی طب سنتی ایران
🔰 @sinohehsamdaliri 🔰