آخرین مطلب

آلرژی و حساسیتهای فصلی را با نگاهی به طب سنتی چگونه درمان کنیم :

الف : آلرژی فصل تابستان نتیجه غالب شدن خلط صفرا ( یعنی اخلاط گرم و خشک کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد .

ب : آلرژی فصل پاییز نتیجه غالب شدن خلط سودا ( یعنی اخلاط سرد و خشک کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد ..

ج : آلرژی فصل زمستان نتیجه غالب شدن خلط بلغم ( یعنی اخلاط سرد و تر کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد ..

د : آلرژی فصل بهار نتیجه غالب شدن خلط دموی ( یعنی اخلاط گرم تر کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد .

از راه تغذیه با طبیعت چگونه با حساسیت ها مقابله کنیم :

دفع فضولات بدن بایستی حداقل روزی سه بار دفع مدفوع و دفع ادرار بدون سوزش و خارش انجام شود یعنی با یبوست و هر گونه عفونت در مجاری مقابله شود . زیرا یبوست ام الامراض بدن است و بوعلی سینا میگوید هفتاد مرض تولید میشود .

مصرف شربت خاکشیر با گلاب و ترنجبین بصورت ناشتا حداقل ۱۴ روز انجام شود تا روده از خشکی خارج شود .

مصرف سکنجبین عسلی با مخلوط عرق نعنا روزی  شش قاشق ناشتا انجام شود .

پودر مغزهای بادام شیرین ، پسته و بالاخص فندوق ، روزی یک قاشق در ناشتا انجام شود .

بعد از مصرف مسهلات بالا ، افرادیکه دارای اخلاط غالب ( دموی ، صفراوی و سوداوی ) هستند حنما” حجامت انجام شود و لیکن برای بلغمی ها حجامت موثر نمیباشد .

روی بینی ، پیشانی سر و روی روده از فم المعده تا ناف ، را هر روز با روغن بادام شیرین ، روغن مالی آرامی داده تا عروق خشک و یا روده خشک ، مرطوب گردند . و اگر همت شود و پشت سر این قبیل افراد روغن بادام شیرین مالیده شود سبب میشود تا سیستم عصبی بدن تنظیم گردند .

مصرف ادویه جات تند و بالاخص نمک مضر است .

روزی دو گرم دارچین با زردچوبه در آب ولرم حل شده و با اندکی عسل میل شود .

رب گوجه فرنگی کارخانه ای ، گوجه فرنگی در سالاد و بادمجان ( به غیر فصل آن در تابستان از سفره تغذیه ها ) حذف شود . و خوردن کدوجات بسیار عالی هستند .

تغذیه با ادویه جات تند مصرف نشود .

تغذیه بخار پز ، تغذیه پختنی مفید تر است و تغذیه گوجه فرنگی در صبحانه حذف شود .

استعمال ادکلن ، ژله ها ، خوشبو کننده ها ، عطرهای شیمیایی و مواد شوینده اسانس دار ممنوع گردند .

همزیستی با اشیا ء دارای گرد و خاک ، پرندگان و لانه های آنها تشدید کننده حساسیتها هستند .

پودرهای لباسشوئی با آنزیمهای مختلف در تشدید حسایت خیلی نقش دارند بایستی لباسها پس از خروج از لباسشوئئ در معرض آفتاب قرار گیرند .

بصورت نوبه ای روزانه یک لیوان عرق های بابونه ، زوفا ، پرسیاوشان ، خارشتر با خارخاسک مخلوطی ، کاسنی ، ختمی ، بنفشه مصرف شود ( این عرقها بستگی به گوارش افراد را دارد بایستی عرق ها تست شوند تا پذیرش بدن برای رفع حساسیت مشخص شود ) .

گیاه شکرتیغال تمیز شده ( حشرات داخل حتما” خارج شود ) روزی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آبجوش با اندکی عسل شیرین  و حل شده و سپس میل شود .

بعضی از کمپوت ها حساسیت زا هستند .

در تصفیه قند و شکر مواد فسفر بکار رفته شده و به جای آنها از کشمش و توت استفاده شود و اگر کسی دارای دل درد است خرما نبایستی مصرف کند .

سبزی های بسیار تند حساسیت دار مثل شاهی و تره حذف شوند و به هنگام خرید سبزی گشنیز را به مجموعه سبزی خود به عنوان دارو بیفزایید .و به هیچ وجه شب هنگام از شاهی استفاده نشود .

عرق گشنیز ، عرق ختمی و عرق همیشه بهار برای استحمام صورت و یا بدن بسیار مفید است و به موقع بروز حساسیت میتوان یک لیوان بصورت مخلوط میل کرد .

عسل گون در بروز حساسیت نقش ویژه ای دارد و توصیه میشود عسلاب را با یک لیموترش میل کنید که خاصیت وِیژه بعنوان آرام کننده حساسیت دارد و یا عسل کنار ( همان عسل سدر ) مصرف کنید .

پنیر های کارخانه ای به علت مواد شیمیائی در آن یکی از عوامل حساسیت زا هستند . و سعی شود پنیر محلی با زمان تولید تازه کم ضرر است .

افرادی که در صورت و بینی شان حساسیت آلرژی ها رخ می دهد بایستی از مخلوط عرق های اسطوخدوس با بادرنجبویه ، روزی یک لیوان یکساعت قبل از خواب مصرف کنند تا سیستم مغز آرامش بگیرد .

چای سیاه و سبز در تولید حساسیت نقش بسزائی دارند و توصیه میشود از دمنوش بنفشه با ختمی – دمنوش چای به – دمنوش چای کوهی استفاده کنند .

میوه های هر فصل را فقط در ابتدا مصرف کنید و خوردن میوه در آخر فصل آن و سایر ایام نوعی حسایت در بدن تولید میکنند . میوه لیموشیرین در کاهش حساستها موثر است .

بستن ماسک جلوی بینی و دهان و استنشاق هوا فقط از را ه بینی انجام شود .