آخرین مطلب

اعتیاد به مواد مخدر متادون

⛔️⛔️⛔️⛔️#متادون
#سمی_خانمان_سوز

#اعتیاد به مواد مخدر صنعتی

#عوارض_مصرف_متادون

– پس از مصرف شربت متادون، گزارش عوارض پوستی از جمله #راش، #کهیر و #خارش بسیار بیشتر از مواردی بوده است که بیماران قرص مصرف می‌کرده‌اند.
– وجود الکل در شربت متادون (۱۰ درصد) سبب شده که در دوز معادل اثربخشی کمتری نسبت به قرص داشته باشد و همین مساله سبب افزایش دوز مصرفی بیماران گاه از ۱۰ میلی‌گرم تا بیشتر ‌شده است.
– وجود الکل در در ترکیب شربت سبب تشدید علایم و عوارض گوارشی در افراد دچار زخم‌های گوارشی شده است.
– با مصرف شربت متادون اختلالات گوارشی متعدد از جمله تهوع، استفراغ، نفخ و اختلال در اجابت مزاج (به‌صورت اسهال و گاه یبوست) به‌وفور دیده شده که بسیار بیشتر از مواردی است که بیماران قرص مصرف می‌کرده‌اند.
– با وجود این‌که شربت متادون سبب بهبود کم‌خوابی در برخی از بیماران شده، اما از سویی خواب‌آلودگی مفرط را در بسیاری از آنان دامن زده است و چرت زدن در بسیاری از ساعات روز سبب اختلال جدی در کارکرد روزانه‌ی‌ آنان و همچنین برانگیختن شک و شبهه‌ی خانواده‌ی در مورد لغزش یا عود ایشان شده است که این امر اخلال جدی در بازگشت اعتماد خانواده به بیماران ایجاد کرده و بر روند درمان نیز تاثیر سوء داشته است.
– به‌دلیل نامشخص بودن میزان قند موجود در شربت متادون، مصرف آن در بیماران دیابتی با نگرانی‌هایی همراه است. به‌همین دلیل، مصرف شربت متادون منجر به بروز‌ زخم‌های دهانی ‌شده است.

°Join: @Soudavi
t.me/Soudavi

//////////////////////////////////////////

💊💊_قرص_متادون

#عوارض_شربت_متادون#متادون
#عوارض

درمان با قرص_متادون، شربت_متادون عوارض جانبى هم ممکن است به همراه داشته باشد از جمله عوارض متادون می توان تعریق، یبوست و افزایش وزن نام برد .
کسانی که خودسرانه و بدون مشورت با پزشک متخصص دوز مناسب را مصرف نمی کنند دچار عوارض متادون می شوند.

اثرات متادون براى چه مدت باقى مى‌ماند؟
متادون ماده‌ای طولانی‌اثر است .شخصى که به مواد شبه افیونى وابستگى دارد با یک دوز متادون در شبانه‌روز از علائم ترک مصون مى‌ماند. در مقابل کسى که به هروئین براى پرهیز معتاد است، برای جلوگیری از بروز علائم ترک در خود باید سه تا چهار بار در روز این ماده را مصرف کند.
درمان روزانه با متادون مى تواند تا بى نهایت ادامه یابد اما اگر فردى که متادون دریافت مى کند و پزشک با وى براى پایان درمان به توافق برسد، از دوز متادون به تدریج در طول هفته ها یا ماه هاى متعدد کاسته مى شود و فرآیند ترک اعتیاد (درمان #اعتیاد) تسهیل مى‌شود.
در صورت قطع ناگهانى قرص متادون یا شربت متادون علائمى چون دل پیچه، اسهال و دردهاى عضلانى و استخوانى بروز خواهند کرد.
این علائم در طول یک تا سه روز پس از آخرین دوز شروع شده، در طول سه تا پنج روز به اوج خود رسیده و سپس به تدریج از بین مى روند، گر چه سایر علائم مانند اختلال خواب و تمایل به مصرف دارو مى تواند براى ماه ها ادامه یابد.

°Join: @Soudavi
t.me/Soudavi