آخرین مطلب

💊جایگزین طبیعی قرص‌ های اعصاب و روان و رسیدن به آرامش با بهبود همزمان خواب و تغذیه

💊💊💊جایگزین طبیعی قرص‌ های اعصاب و روان

رسیدن به آرامش با بهبود همزمان خواب و تغذیه

حتماً طبق تجربه به این نتیجه رسیده‌اید که برای رسیدن به آرامش و حفظ آن باید «خواب» باکیفیت و کافی داشته باشیم. در مکتب پزشکی ایرانی نیز، خواب درست و کافی بسیار تأکید شده است. علاوه بر این، در طب سنتی ایرانی، خواب و دستگاه گوارش ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
در میان مراجعین ما، افراد زیادی هستند که دچار چرخۀ منفی «خواب بد، هضم بد» هستند. مهم نیست این اختلال از کجا و از چه زمانی آغازشده است، بلکه اکنون نکات حائز اهمیت عبارتند از:

خواب نامناسب بیمار، که باعث اختلال سیستم هضم و جذب مواد غذایی او شده واز سوی دیگر به‌طور متقابل مشکلات دستگاه گوارش، که در کمیت و کیفیت خواب بیمار اختلال ایجاد کرده است.

براین اساس به همۀ مراجعین و به‌خصوص بیماران دچار اختلال‌های خواب یا مشکلات گوارشی، تأکید می‌شود، در قدم اول، اصول حفظ سلامتی (حفظ‌الصحه) درزمینۀ خواب و تغذیه را رعایت نمایند.

ورزش کردن یک‌راه خوب برای آرامش

ورزش کردن یکی دیگر از راه‌های کسب آرامش و نشاط بدن هست. روزانه نیم ساعت ورزش صبحگاهی می‌تواند شمارا در طول روز و در حین کار کردن سرحال و شاداب نگه دارد.

اما ممکن است در بعضی‌اوقات این موارد نتوانند به‌اندازه کافی در حفظ آرامش اعصاب کمک کند. در این لحظه شاید استفاده از قرص‌های آرام‌بخش چاره خوبی باشد.

ولی بهتر است دست نگه‌دارید. شاید راه بهتر و بدون هیچ‌گونه ضرری هم وجود داشته باشد. استفاده از داروهای گیاهی آرام‌بخش شاید بهترین راه برای آرامش اعصاب و روان باشد. پس بهتر است تعدادی از داروهای گیاهی را که می‌تواند آرامش را به شما هدیه کنند، نام ببریم.

۱- گیاه دارویی بابونه

گیاه بابونه به دلیل دارا بودن فلاونوید موجود در بافتش، خاصیت آرامبخشی دارد. در واقع از این گیاه به عنوان یک آرامبخش خفیف و خواب آور استفاده می شود اما همچنین بابونه برای درمان بسیاری از بیماری ها در انسان مثل تب یونجه، التهاب، گرفتگی عضلات، اختلالات قاعدگی، بی خوابی، زخم معده، هموروئید، اختلالات دستگاه گوارش، دردهای رماتیسمی و زخم ها استفاده می شود.

۲- گیاه دارویی اسطوخدوس

همه اسطوخودوس را به عطر خوشش می شناسند و بخاطر خاصیت پاک کنندگی که دارد در انواع شوینده های طبیعی و غیر طبیعی استفاده می شود. همچنین این گیاه برای درمان تعدادی از بیماری ها از بی خوابی و خستگی گرفته تا افسردگی و اضطراب استفاده می شود. این گیاه نیز در کنار عطر خوشش برای تمدد اعصاب بسیار مفید است.

۳- گیاه دارویی گل ساعتی

این گیاه ابتدا برای بیماری هایی مانند خارشک و تشنج استفاده می شود و بومیان آمریکایی اولین کسانی بودند که اهداف دارویی این گیاه را یافته بودند. گل ساعتی سطح اسید گاما امینوبیوتیریک (GABA) را در مغز افزایش می دهد که این کار باعث پایین آمدن فعالیت های قسمتی از سلول های مغزی شده و بدنبال آن احساس آرامش بیشتری ایجاد می شود.

۴- گیاه دارویی بادرنجبویه

این دارو مخصوصا در دوران میان سالی باعث تمدد اعصاب و خوش شدن خلق و خو می شود. آزمایشات نشان می دهد که اگر این گیاه با گیاهان دیگر استفاده شود تاثیر تقر بخشی آن در کاهش اضطراب بیشتر خواهد بود. بادرنجبویه از خانواده نعناست.

۵- گیاه دارویی سنبل الطیب

در ابتدا سنبل الطیب برای درمان بی خوابی و اضطراب استفاده می شود. سنبل الطیب باعث بالا رفتن GABA در مغز شده که این روال همان تاثیری را بر روی مغز می گذارد که داروهای آرامبخش می گذارند. این گیاه خواب آور بوده و در تمدد اعصاب نقش زیادی دارد.

عوارض قرص های اعصاب و روان

تهوع و استفراغ

افزایش وزن – افزایش آب زیر پوستی – پف کردن دست و پا – غبغب – پف کردن پلک و زیر چشم

اسهال – شکم درد – سوزش سر دل – مشکلات دستگاه گوارش

اختلالات جنسی – بی میلی جنسی – مشکل نعوظ – مشکل در ارضا شدن

خشکی واژن – رابطه جنسی دردناک – مشکل در ارگاسم

خواب آلودگی – اختلال در تمرکز و قدرت تفکر

خشک شدن دهان، گلو و لب

مشکلات دید – تاری دید – دیدن هاله نور در اطراف اجسام نورانی – سیاهی رفتن چشم – مشکل در تشخیص رنگ مخصوصا در شب

علائمی مانند علائم سرماخوردگی

سردرد – سرگیجه – گیجی – احساس خستگی

مشکلات خواب – زیاد خوابیدن – دیدن کابوس های شبانه – حرف زدن در خواب

مشکل هماهنگی اعضاء بدن

مشکلات حافظه – فراموش کار شدن

افزایش بزاق

مشکلات مفصلی – درد مفاصل – درد عضلانی

تکرر ادرار

سرد بودن دست ها و پاها – ضعف

منبع: سایت دکتر یزدیان
https://tabaye.ir/alternative-natural-pills-nerves/

//////////////////////////////////////////////////////////////

💊💊💊جایگزین طبیعی قرص ترامادول

ترامادول دارویی ضعیف‌ تر از مورفین و قوی‌تر از بروفن و استامینوفن است و هیچ‌ گاه مصرف بیشتر از دو هفته آن برای بیماران تجویز و توصیه نمی‌شود.‌ مکانیسم اثر این دارو مانند مسکن‌های مخدر است.

عوارض مصرف قرص ترامادول

اختلال تعادل، افت فشار، تشنج، علائم یائسگی در زنان، نفخ، ضایعات جلدی و خارش، تکرر ادرار، اختلالات بینایی، یبوست، بی اشتهایی، دردهای مبهم شکمی، حالات عصبی، اختلالات خواب، نگرانی، گیجی، خستگی و ضعف عمومی از جمله عوارض مصرف این قرص است.

مکانیزم اثر مواد مخدر

مصرف افیون یا خشخاش میان مواد مخدر‌ از فراوانی بیشتری نسبت به سایر مواد مخدر برخوردار است؛ افیون یا خشخاش که نام دیگرش” کوکنار” است از نظر طب ایرانی‌، اول گرم است و آخر سرد‌، در واقع افراد معتاد به تریاک با مصرف خشخاش احساس فرح‌بخشی کرده که به این حالت اصطلاحاً نشئگی می‌گویند؛ بالا رفتن مقدار مواد افیونی و ضد درد جسم از یک حد معین‌، ایجاد نشئگی می‌کند و به همین ترتیب پائین آمدن از یک حد معین آن هم‌، ایجاد خماری می‌کند.
بنابراین از نظر طب ایرانی، نشئگی‌، طبع و مزاجش گرم است و خماری‌، طبع و مزاجش سردی و خشکی است؛ هرگاه سردی در بدن فرد معتاد غالب شود‌، نیاز به ماده مخدر افزون شده و در نتیجه تمایل به مصرف دوباره به آن ماده مخدر بیشتر و بیشتر می‌شود.

روش درمان را جدی بگیرید!

کسانی که فکر می‌کنند روش ترک اعتیاد با بستن و زندانی کردن معتاد پس از گذشت ۳ روز اعتیاد برطرف می‌شود‌، بدانند که چنین نخواهد شد و این فرد هر زمانی که آزاد شود و امکان دسترسی به مواد مخدر پیدا کند، در مصرف آن درنگ نخواهد کرد چون اختیارش دست خودش نیست.
چنین روش‌هایی در مورد یک معتاد یا در واقع یک بیمار‌، نوعی جنایت ناشی از عدم درک و آگاهی نسبت به اعتیاد است که متأسفانه با ساختن یک‌سری فیلم‌ها و القائات نادرست‌، در ذهن مردم و جامعه رسوخ کرده است.
در بسیاری از داروهای ترک اعتیاد که در عطاری‌ها تبلیغ می‌شود، متادون وجود دارد که خود اعتیادآور است؛ داروهای ترک اعتیاد که با تبلیغ ۱۰۰ درصد تضمینی ارائه می‌شود برای ترک اعتیاد مناسب نیست چرا که از چاله به چاه افتادن است.

توصیه طب سنتی برای درمان آثار اعتیاد به جای مصرف قرص ترامادول

اما طب سنتی مقدس ایرانی برای درمان این بیماری پیشنهاداتی دارد که با انجام این پیشنهادات و رعایت تدابیر مورد‌نظر، می‌توان بیمار را از این بلای خانمانسوز نجات داد.
مهم‌ترین پروتکل درمانی‌ برای درمان بیماری اعتیاد و ترک مواد مخدر‌، اراده شخصی شخص بیمار است و چنانچه این عنصر ضروری در شخص بیمار وجود نداشته باشد، انجام هر روش و سیستم درمانی با شکست مواجه خواهد شد.
توصیه و تأکید می‌کنیم برای درمان‌، حتماً از داروهایی استفاده شود که اخلاط فاسد و کثیف را از عمق بدن استخراج کرده و نیز از داروهای مسهل خلط‌ برای خروج بهتر و بیشتر این اخلاط زیان‌آور بهره‌گیری کرد.
لازم به‌ذکر است که بیماران مبتلا به اعتیاد هر روز رأس ساعتی معین مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند؛ اگر ساعت مصرف مواد مخدر از حالت منظم به حالت نامنظم تبدیل شود‌، ترک ماده مخدر آسان‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

راه‌های درمانی

برای درمان، ژل برگ آلئوورا را همرا با عسل یا شیره انگور مخلوط کرده هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود.

شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنند اما دانه‌های اسپند پودر نشود چون سمی می‌شود‌، از دو گرم تا ۱۰ گرم بسته به‌میزان مصرف شخص‌، شاخ و برگ را کف دست ریخته و کف‌مال کنند و مقداری هم دانه اسپند مخلوط کرده و با انگشت شست خوب نرم کنند و در همان لحظه دانه‌های اسپند نرم شود و بلافاصله خورده شود.

شخص معتاد می‌تواند بدون هیچ‌گونه درد استخوان‌، خماری و … حتی بدون اینکه خانواده خبری از ترک اعتیاد این شخص داشته باشند از شر این مواد افیونی نجات پیدا کند.

۲ قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن، معده و روده فرد معتاد‌، پاکسازی می‌شود؛ ماءالجبن‌، غواص است و به عمق بافتها نفوذ کرده و اخلاط کثیف و فاسد را خارج و از بدن دفع می‌کند.

بادکش گرم وسیع کل بدن ۱۹‌ــ‌۱۴ جلسه همراه با ماساژ سراسری به‌وسیله روغن سیاهدانه یا زنجبیل یا روغن بادام تلخ انجام شود؛ به‌ازای هر ۷ جلسه بادکش گرم به‌ترتیب: یک بار حجامت عام، ساکرال و ساق پاها انجام شود.

دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی، دمنوش بذرالبنج، دمنوش مریم‌گلی، دمنوش آویشن + عناب، دمنوش میوه قره‌قات طبق نظر پزشک حاذق طب سنتی به‌جای چای میل شود؛ در هنگام نوشیدن این دمنوشها، مخلوط کردن عسل و آبلیمو توصیه می‌شود.

حمزه سام‌دلیری؛ محقق و مدرس طب سنتی ایرانی
https://tabaye.ir/natural-alternative-for-tramadol-tablets/