آخرین مطلب

سیر و پرفشاری خون

🔹سیر و پرفشاری خون
🖊 دکتر مجید انوشیروانی

🚫 مصرف سیر و فرآورده‌های دارویی آن در کسانی که داروهای ضد پلاکتی (مانند آسپرین، و تیکلوپیدین) یا داروهای ضدانعقاد و حل‌کننده لخته (مانند وارفارین، هپارین، کومارین، انوگزاپارین) مصرف می‌کنند، ممکن است خطر خونریزی را در بدن افزایش دهد.
در مقالات و گزارش‌های موردی، نمونه‌های متعددی از وقوع این عوارض توصیف شده است.

❌ سیر هم عملکرد ترومبولیتیک (حل‌کننده لخته) و هم اثرات ضد تجمع پلاکت دارد و مصرف پیوسته آن همراه با داروهای ذکرشده، بدون پیگیری و بررسی آزمایش خون و INR غیرمنطقی و خطرناک است.
———————–
✅ نویسنده، همرسانی این نوشتار را بدون‌ کم و زیاد، و با ذکر لینک این‌ کانال و نام‌ نویسنده مجاز می‌شمارد.

https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine

🔸باز هم درباره سیر و پرفشاری خون
🖊 دکتر مجید انوشیروانی، دکترای تخصصی طب ایرانی

اگر پس از خوردن سیر، به احساس تپش قلب همراه با لرزش یا بیقراری دچار می‌شوید به احتمال زیاد فشار خون شما هم با خوردن سیر بالا خواهد رفت. هرچه سیر تندتر باشد این عارضه شدیدتر خواهد شد.
🚫 اگر دلهره دارید، یا خشم و اندوهی پنهان در دل نهفته‌اید و با نوسان عاطفی دچار نوسان فشار خون می‌‌شوید، مصرف سیر تند برای شما مانند ریختن بنزین بر روی آتش خواهد بود.
سیر تند سیستم سمپاتیک را در قلب تحریک‌پذیرتر می‌کند و بدنبال آن تنگی عروق و افزایش شدید ضربان قلب روی می‌دهد و فشارخون نیز بالا می‌رود.
💟 در این دو حالت هرگز نباید سیر تند و تیز بخورید. ولی مصرف یک حبه کوچک (نه یک غوزه) سیر ملایم، همراه با برگ گشنیز یا رب انار ترش و شیرین با احتیاط مجاز است.
@Hikmatbasedmedicine
🔅 آگاه باشید که در متون طب ایرانی، سیر نسبت به فرد معتدل، بسیار گرم و خشک شمرده شده که فراورده هضمی آن صفرای بسیار تند است.

✅ نویسنده، همرسانی این نوشتار را بدون‌ کم و زیاد، و با ذکر لینک این‌ کانال و نام‌ نویسنده مجاز می‌شمارد.

https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine