آخرین مطلب

سرفه درمانی با عسل بر مبنای نظرات دیگران

🔍 رهنمود جدید به پزشکان بریتانیا؛ برای #سرفه ابتدا #عسل تجویز کنید

دستورالعمل جدید به پزشکان در بریتانیا می‌گوید که برای درمان اغلب موارد سرفه باید در مرحله اول عسل و بعضی از داروهای سرفه که بدون نسخه پزشک در بازار وجود دارد، تجویز شود.

🍯 مقامات بهداشتی و درمانی بریتانیا می‌گویند که آنتی‌بیوتیک‌ها در اغلب موارد تاثیری در بهبود سرفه ندارد و به همین دلیل به ندرت باید برای سرفه تجویز شود. بیشتر اوقات سرفه پس از دو تا سه هفته به خودی خود درمان می‌شود.

🐝 هدف از این دستورالعمل تازه، مقابله با مشکل مقاوم شدن آنتی‌بیوتیک‌هاست.

🍯 استفاده بیش از حد آنتی‌بیوتیک‌ها، ابرمیکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک بوجود می‌آورد که باعث می‌شود درمان و کنترل بیماری‌های عفونی مشکل‌تر شود.

🐝 نوشیدنی گرم با عسل و اغلب لیمو ترش و زنجبیل، مشهورترین روش درمان خانگی سرفه و گلودرد است.

🍯 حالا موسسه ملی ارتقاء سطح سلامت و مراقبت بهداشتی در بریتانیا و سازمان بهداشت انگلستان اعلام کرده اند که شواهدی وجود دارد که این نسخه در بهبود سرفه موثر است.

🐝 بر اساس دستورالعمل جدید، داروهای ضد سرفه که دارای موادی چون عصاره گل شمعدانی، گایافنزین و دکسترومتورفان هستند هم می‌تواند مفید باشد.

🍯 به بیماران توصیه شده است که قبل از مراجعه به پزشک عسل و نوشیدنی گرم را مصرف کرده و منتظر شوند تا علائم سرفه بهتر شود. بیشتر موارد سرفه بر اثر ویروس‌ها ایجاد می‌شود و با آنتی‌بیوتیک درمان نمی‌شود و باید خود به خود خوب شود.

🐝 با وجود این مساله اما تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که ۴۸ درصد پزشکان در بریتانیا برای سرفه و #برونشیت #آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند.

🍯 دکتر سوزان هاپکینز، معاون سازمان بهداشت عمومی انگلستان می‌گوید: “مقاوم شدن #میکروب‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک‌ها مشکل بزرگی است و ما باید اقدامی فوری انجام دهیم و مصرف آنتی‌بیوتیک را کم کنیم.”

📕 منبع: آلکس تریین – خبرنگار سلامت بی‌بی‌سی- ۲۳ اوت ۲۰۱۸ – ۰۱ شهریور ۱۳۹۷

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw🐝