آخرین مطلب

روغن بادام شیرین داروی زخم معده بر مبنای طب سنتی

🔺🔺🔺🔺🔺
💠اگربعدازصرف غذا، ۳ قاشق روغن بادام شیرین میل شود،و تایک ساعت چیزی خورده نشود،سخت ترین زخم معده درمان خواهدشد

//////////////////////////////////////

🟢روغن بادام شیرین (بخش اول)🟢

🔘روغن بادام شیرین همانند بادام که برای اکثر افراد عارضه ایجاد نمی کند، مطابق طبع بوده وبرای اغلب افراد مفید است. می توان گفت که شایع ترین روغن مورد استفاده در طب سنتی است. به دو صورت خوراکی وموضعی کاربرد دارد.

🔘از آن جایی که بدن ما به رطوبت کافی نیاز دارد در مواقعی نظیر روزه داری، ورزش، استرس ها، کم خوابی وبی خوابی و فصول گرم سال که پوست ومخاط رو به خشکی می رود یکی از بهترین راه های کاهش خشکی، مصرف خوراکی روغن بادام شیرین حدود یک الی سه قاشق غذاخوری در روز است.

🔘همچنین در مواردی نظیر یبوست یا افرادی که دچار التهاب یا خونریزی دستگاه گوارشی هستند یا زخم مقعد (شقاق) دارند، مصرف آن هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری (نیم ساعت بعد از غذا) توصیه می شود.

🔘در ایام بارداری که نمی توان از ملین های قوی استفاده نمود و یبوست نیز در این دوران شایع است کاربرد فراوانی دارد.

🔻برای رفع خشکی مخاط (مخصوصا سرد مزاجان) می توان دو تا سه بار در روز یک قطره روغن را در هریک از سوراخ های بینی چکاند. در برخی موارد گرفتگی بینی یا خون دماغ هم این تجویز موثر است.

🔻یکی از اعمالی که امروزه زیر نظر پزشک انجام می گیرد حقنه (تنقیه) است. طی این عمل داروی خاصی مستقیما به روده وارد می شود تا از طریق آن جذب شود یا جهت پاکسازی روده و یبوست های بسیار مزمن وشدید به کار می رود که در این عمل نیز روغن بادام (بخشی از مایعی که وارد روده می شود) کاربرد دارد.

🔻این روغن بصورت موضعی برای پوستهای خشک، بیماری پسوریازیس(صدف)، اگزما، خشکی مفاصل، درد مفاصل بصورت موضعی همراه با ماساژ نواحی مزبور بسیار نافع است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari