آخرین مطلب

کربوکسی متیل سلولز ماده شیمیایی دارای سموم در تغذیه ها و شوینده ها

❌به نظر شما چرا سونامی سرطان در کشور ما بیداد میکند ❓❓❓

?کربوکسی میتیل سلولز چیست ❓❓

❌کربوکسی متیل سلولز یا C.M.C ماده شیمیایی سرطان زایی است که از یک گرد سفید رنگ، بی بو، بدون رنگ، قابل تعلیق در آب و تحت شرایط نرمال غیر قابل تخمیر می‌باشد.

❌ این ماده شیمیایی بسیار بسیار سمی ،در حال حاضر در صنایع زیر کاربرد دارد اما متاسفانه در صنایع غذایی کشور ایران نیز بصورت گسترده ای استفاده میشود.

?کاربرد کربوکسی میتیل سلولز در سایر صنایع :

❌صنایع پودر شوینده❗

❌صنایع رنگ و رزین❗

❌صنایع کاغذ و مقوا❗

❌صنایع کاشی و سرامیک❗

❌صنایع فرش و موکت❗

❌صنایع الکترود جوشکاری❗

❌صنایع چسب رونمای ساختمان❗

❌متاسفانه این ماده سرطانزا در کشور ایران بمنظور مقاصدی از قبیل امولسیون کننده ، غلظت‌ دهندگی ، نگهدارنده و تثبیت ‌کننده ، نگهدارنده و جذب کننده آب ، عامل حفظ شکل و ظاهر ، از آن به جای ژلاتین در کارخانه ها استفاده میکنند که از لحاظ اقتصادی برای تولیدکنندگان به صرفه است و موجب حفظ طعم واقعی و تازگی مواد غذایی می شود.

در حال حاضر به طور گسترده ‌ای در بستنی جهت مقاومت در برابر ذوب شدن ، در تولید انواع شیرینی ، انواع آب میوه و نوشیدنی‌ های مایع ، غذاهای منجمد ، آب ‌نبات ، کلوچه ، بیسکویت و کیک ، محصولات لبنی و گوشتی ، ماکارونی فوری ، کنسروها و کمپوتهای میوه استفاده می‌شود.❗❗❗

❌کربوکس متیل سلولز موجود در بستنی که در کارخانه های صنعتی به عنوان حجم دهنده و تغلیظ کننده به جای پور ثعلب بکار میرود- می تواند باعث بیماری های صرع- دردهای شدید ناحیه لگن به خصوص در دوران عادت ماهیانه میشود.و نیز باعث تنبلی تخمدان و نازایی در زنان میشود.

✅تدوین :دکترحمزه سام دلیری پژوهشگر برتر طب ایرانی و اسلامی