آخرین مطلب

آمیگدالین یا ویتامین b17 که دارای سموم بالا برای درمان سرطان

? آمیگدالین Amygdalin چیست❓

❌یک ترکیب شیمیایی بسیار سمی ، با نام مستعار ویتامین B17 به عنوان یک ترکیب جعلی، برای درمان سرطانها معرفی شده است

 ?درمان سرطان با آمیگدالین یا ویتامین B17 یکی از بزرگ ترین دروغ های تاریخ محسوب می شود. 

?در قرن بیستم ، افرادی با کلاهبرداری و فریب مردم و با اهداف تجاری این دروغ را منتشر کردند.

?هسته زردآلو دارای آمیگدالین است .این ماده وقتی در مقادیر زیاد مصرف شود سمی می‌باشد. و در بدن تولید سیانور و سیانید هیدروژن میکند.

?اگرچه زردآلوبه عنوان یک مکمل طبیعی شناخته می‌شود اما مصرف بیش از حد هسته آن مضر است.

?بیش از ۱-۲ عدد از این هسته‌ها را در طی روز مصرف نکنید؛ زیرا مشکلات معدی و تهوع ایجاد خواهد کرد و مصرف مقادیر بسیار زیاد آمیگدالین، کشنده است.

❌سمی بودن آمیگدالین منافی اثرگذاری آن بر برخی بیماری‌ها نخواهد بود زیرا بسیاری از داروها ،تقریبا تمام داروهای شیمی‌درمانی حاوی چنین اثری هستند. مساله اصلی تاثیر گذاری واقعی آن است.

✳سازمان نظارت بر مواد غذایی اروپا نیز استفاده از هسته زردآلو در مقادیر بالا را برای افراد دارای سرطان بد و خطرناک دانسته‌است.

❌در مقادیر کم هم استفاده از هسته زردآلو مفید نخواهد بود. تقریبا همه ما در فصل زردآلو هسته‌های آن را شکسته و مغز هسته را می‌خوریم. پس چرا آمار بروز سرطان تا این حد در کشور ما بالاست❗❗❓

?داستان اصلی ایجاد امیدواری به درمان در بیماران و ترغیب به خرید مکمل‌ها از سوی شرکت‌هایی است که بازارهای فروش را در آمریکا و اروپا از دست داده‌اند.

❌این شرکت‌ها کشورها و مناطقی که سطح دانش و یا نظارت پایین است را به عنوان بازار هدف انتخاب می‌کنند و با ایجاد تبلیغاتی از این دست ، زمینه را برای فروش محصولاتشان فراهم می‌آورند.

?اما جنبه بسیار بدتر این پیام‌ها ایجاد امید و کم‌نتیجه کردن درمان است.

❌خواندن این دسته متن‌ها امیدها و آرزوهای زیادی را در دل بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های‌شان ایجاد می‌کند و بی‌اثر بودنشان ، تاثیر به مراتب مخرب‌تر از خود بیماری بر روح و روان‌شان می‌گذارد.

❌همچنین موجب می‌شود با پیروی از چنین دستوراتی گاها درمان‌های معمول و روتین را کنار بگذارند و نظیر بلایی که بر سر استیوجابز معروف و مرحوم آمد ،بیمار وقتی به درمان واقعی پناه ببرد که دیگر دیر شده باشد.

✅استیوجابز مدیرعامل شرکتApple بوده که در سن ۵۶ سالگی از دنیا رفت.

✳تدوین : دکترحمزه سام دلیری محقق و مدرس طب سنتی و اسلامی