آخرین مطلب

بینی و آبریزش آن را با نگاهی به طب سنتی چگونه درمان کنبم

برای قطع فوری آبریزش بینی برای هر وعده بخور شش ساعت یکبار(سی گرم تخم گشنیژ + یک قاشق غذاخوری قهوه + در سه لیوان ابجوش) انجام شود بسیار مجرب است انشالله// دوبار انحام شود قطع میگردد ٬٬ حداکثر زمان بخور ده دقیقه باشد٬٬

اگر بخور مستقیم اذیت میشوید بخور را از راه دور در آشپزخانه انجام بدهید مثلا نیم متر فاصله باشه فقط با بینی ار راه دور با بینی استنشاق و دهان را ببندد

آلرژی و حساسیتهای فصلی را با نگاهی به طب سنتی چگونه درمان کنیم :

الف : آلرژی فصل تابستان نتیجه غالب شدن خلط صفرا ( یعنی اخلاط گرم و خشک کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد .

 ب : آلرژی فصل پاییز نتیجه غالب شدن خلط سودا ( یعنی اخلاط سرد و خشک کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد ..

 ج : آلرژی فصل زمستان نتیجه غالب شدن خلط بلغم ( یعنی اخلاط سرد و تر کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد ..

 د : آلرژی فصل بهار نتیجه غالب شدن خلط دموی ( یعنی اخلاط گرم تر کثیف و مزمن در تمام سیستم بدن فعال ) شده است و نتیجتا” اخلال در سیستم دفاعی بدن شکل میگیرد .

از راه تغذیه با طبیعت چگونه با حساسیت ها مقابله کنیم :

 دفع فضولات بدن بایستی حداقل روزی سه بار دفع مدفوع و دفع ادرار بدون سوزش و خارش انجام شود یعنی با یبوست و هر گونه عفونت در مجاری مقابله شود . زیرا یبوست ام الامراض بدن است و بوعلی سینا میگوید هفتاد مرض تولید میشود .

 مصرف شربت خاکشیر با گلاب و ترنجبین بصورت ناشتا حداقل ۱۴ روز انجام شود تا روده از خشکی خارج شود .

 مصرف سکنجبین عسلی با مخلوط عرق نعنا روزی  شش قاشق ناشتا انجام شود .

 پودر مغزهای بادام شیرین ، پسته و بالاخص فندوق ، روزی یک قاشق در ناشتا انجام شود .

بعد از مصرف مسهلات بالا ، افرادیکه دارای اخلاط غالب ( دموی ، صفراوی و سوداوی ) هستند حنما” حجامت انجام شود و لیکن برای بلغمی ها حجامت موثر نمیباشد .

 روی بینی ، پیشانی سر و روی روده از فم المعده تا ناف ، را هر روز با روغن بادام شیرین ، روغن مالی آرامی داده تا عروق خشک و یا روده خشک ، مرطوب گردند . و اگر همت شود و پشت سر این قبیل افراد روغن بادام شیرین مالیده شود سبب میشود تا سیستم عصبی بدن تنظیم گردند .

 مصرف ادویه جات تند و بالاخص نمک مضر است .

 روزی دو گرم دارچین با زردچوبه در آب ولرم حل شده و با اندکی عسل میل شود .

 رب گوجه فرنگی کارخانه ای ، گوجه فرنگی در سالاد و بادمجان ( به غیر فصل آن در تابستان از سفره تغذیه ها ) حذف شود . و خوردن کدوجات بسیار عالی هستند .

 تغذیه با ادویه جات تند مصرف نشود .

 تغذیه بخار پز ، تغذیه پختنی مفید تر است و تغذیه گوجه فرنگی در صبحانه حذف شود .

 استعمال ادکلن ، ژله ها ، خوشبو کننده ها ، عطرهای شیمیایی و مواد شوینده اسانس دار ممنوع گردند .

 همزیستی با اشیا ء دارای گرد و خاک ، پرندگان و لانه های آنها تشدید کننده حساسیتها هستند .

 پودرهای لباسشوئی با آنزیمهای مختلف در تشدید حسایت خیلی نقش دارند بایستی لباسها پس از خروج از لباسشوئئ در معرض آفتاب قرار گیرند .

 بصورت نوبه ای روزانه یک لیوان عرق های بابونه ، زوفا ، پرسیاوشان ، خارشتر با خارخاسک مخلوطی ، کاسنی ، ختمی ، بنفشه مصرف شود ( این عرقها بستگی به گوارش افراد را دارد بایستی عرق ها تست شوند تا پذیرش بدن برای رفع حساسیت مشخص شود ) .

 گیاه شکرتیغال تمیز شده ( حشرات داخل حتما” خارج شود ) روزی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آبجوش با اندکی عسل شیرین  و حل شده و سپس میل شود .

 بعضی از کمپوت ها حساسیت زا هستند .

 در تصفیه قند و شکر مواد فسفر بکار رفته شده و به جای آنها از کشمش و توت استفاده شود و اگر کسی دارای دل درد است خرما نبایستی مصرف کند .

 سبزی های بسیار تند حساسیت دار مثل شاهی و تره حذف شوند و به هنگام خرید سبزی گشنیز را به مجموعه سبزی خود به عنوان دارو بیفزایید .و به هیچ وجه شب هنگام از شاهی استفاده نشود .

 عرق گشنیز ، عرق ختمی و عرق همیشه بهار برای استحمام صورت و یا بدن بسیار مفید است و به موقع بروز حساسیت میتوان یک لیوان بصورت مخلوط میل کرد .

 عسل گون در بروز حساسیت نقش ویژه ای دارد و توصیه میشود عسلاب را با یک لیموترش میل کنید که خاصیت وِیژه بعنوان آرام کننده حساسیت دارد و یا عسل کنار ( همان عسل سدر ) مصرف کنید .

 پنیر های کارخانه ای به علت مواد شیمیائی در آن یکی از عوامل حساسیت زا هستند . و سعی شود پنیر محلی با زمان تولید تازه کم ضرر است .

 افرادی که در صورت و بینی شان حساسیت آلرژی ها رخ می دهد بایستی از مخلوط عرق های اسطوخدوس با بادرنجبویه ، روزی یک لیوان یکساعت قبل از خواب مصرف کنند تا سیستم مغز آرامش بگیرد .

 چای سیاه و سبز در تولید حساسیت نقش بسزائی دارند و توصیه میشود از دمنوش بنفشه با ختمی – دمنوش چای به – دمنوش چای کوهی استفاده کنند .

 میوه های هر فصل را فقط در ابتدا مصرف کنید و خوردن میوه در آخر فصل آن و سایر ایام نوعی حسایت در بدن تولید میکنند . میوه لیموشیرین در کاهش حساستها موثر است .

 بستن ماسک جلوی بینی و دهان و استنشاق هوا فقط از را ه بینی انجام شود .

 مالبدن روغن بادام تلخ پشت سر و روی بینی و پیشانی اگر حساسیتی رخ ندهد عالی عالی است