آخرین مطلب

شپش ورشک چرا در بدن بعضی تولید میشود

📚📚🔴 رشک و شپش

♻️ از دیدگاه طب سنتی، علت ابتلا به معضل #رشک و #شپش، حل شدن #چرک و #عرق‌ و #متعفن شدن آن است. در اثر حل و متعفن شدن چرک که یک ماده‌ی زائد سوداوی است و عرق که یک ماده‌ی زائد مائی است، رطوبت لزجی ایجاد می‌شود که تصرف #حرارت_بدن در آن تولید ریاح می‌کند و در نتیجه حبابی ایجاد شده که تبدیل به تخم شپش یا رشک می‌شود. رنگ و شکل و نوع آن بسته به نوع ماده‌اش متفاوت است.

🔷️ بنابراین بدن افرادی که تولید چرک عفونی بیشتری دارند و یا #خلط‌هایعفونی درون بدن‌ آنها بسیار است، بیشتر مستعد ابتلا به رشک و شپش هستند. عدم رعایت #بهداشتفردی و در تماس با افراد مبتلا بودن در کنار عدم رعایت اصول #حفظ_الصحه که باعث تجمع و عدم دفع اخلاط متعفن می‌شود، درمان را سخت‌تر می‌کند. چرب کردن سر با #روغن‌ها و مواد #لزج هم می‌تواند زمینه‌‌ساز تولید شپش باشد.

🔷️ به منظور پیشگیری از ابتلا به شپش و درمان آن تدابیر زیر موثر خواهند بود:

🔹️ #استحمام مرتب به جهت زدودن چرک از بدن
🔹️ پوشیدن لباس‌های #تمیز و #معطر (به جهت دفع حشرات)
🔹️ شستن سر و بدن با آب و نمک و سرکه
🔹️ درمان #سوءهاضمه و پرهیز از پرخوری
🔹️ #حنا به سر گذاشتن به خفه کردن شپش‌ها و کاهش خارش سر کمک می‌کند.
🔹️ نوره مالی بدن به جهت دفع مواد عفونی در درمان شپش موثر است.
🔹️ شستن سر با جوشانده‌ی #اسفند در سرکه، نیز مجرب است.

❗️ البته امروزه اغلب علت ابتلا به شپش در #دختربچه‌ها عدم شست‌و‌شوی کامل سر و باقی ماندن کف #شامپو لا به لای موها است. پس آموزش صحیح حمام به کودکان الزامی است.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.
///////
نظریه معارفی
درسایت تجارب طب سنتی خودم دهها روش مقابله هست
http://tajarobteb.ir/?s=%D8%B4%D9%BE%D8%B4
۲- مصرف زیاد و غیرعادی ادویه جات گرم مثل فلفل و خردل و گزنه و دارچین و زنجبیل + سسها + میوه های انبه وانجیر اناناس و خربزه و نارگیل و… درافرادگرم مزاج صفراوی بالاخص درتابستان، تولید شپشک و یا چرک درکنارناخن رخ میدهد

//////////////////////////////////

رفع شپش سرشوره سر

⚜️سرکه انگور
⚜️نمک دریا

▫️مواد بالا را مخلوط ڪرده و با آن سر را بشویید،سپس به مدت دوساعت ۱ق.چ گل ختمی را با مقداری آب داغ ترڪیب کرده و لعاب آن را روے سر بمالید.

آنچه نمیدانستی🤔👇
@Aajayeb_jahan