آخرین مطلب

شیرگاو و خاصیت آن

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴 شیر نوشیدن در قرآن کریم

✍️ وإِنَّ لَکُمْ فِی الْأَنْعَامِ لَعِبْرَهً نُسْقِیکُم مِمَّا فِی بُطُونِهِ مِن بَیْنِ فَرْثٍ وَ دَمٍ لَّبَناً خَالِصاً سَائِغاً لِلشَّارِبِین. و در وجود چهار پایان، برای شما (درس‌‌های) عبرتی است. از درون شکم آن‌ها، از میان غذا‌های هضم شده و خون، شیر خالص و گوارا به شما می‌‌نوشانیم.

📚 سوره نحل، آیه ۶۶

در این آیه، قرآن به صراحت فرموده است که شیر، از غذای هضم شده درون شکم تولید می‌شود. غذای هضم شده تبدیل به خون می شود و از خون، شیر به وجود می‌آید. شیری که نه رنگ خون را دارد و نه طعم و بوی آن را. این عمل ( تبدیل خون به شیر ) را هیچ یک از محققین انکار نکرده و کلام قرآن را تأیید کرده‌اند.

هم چنین خداوند در آیه زیر، شیر را نوشیدنی بهشتی می‌داند: مَثَلُ الْجَنَّهِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِیهَا أَنْهَارٌ مِنْ ماءٍ غَیْرِ آسِنٍ وَأَنْهارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ …
مثل بهشتی که به پرهیزکاران وعده داده شده‌ این است که در آن جوی هایی از آب زلال و نهر‌هایی از شیر است بی آن که مزه‌اش تغییر کند …

📚 سوره محمد، آیه ۱۵

روایتی در تفسیر المیزان آمده است که می‌فرماید: کلبی از ابن‌ عباس روایت می‌کند که هرگاه علف در معده قرار می‌گیرد، قسمت زیرین آن سرگین، قسمت میانی آن شیر و قسمت فوقانی آن خون می‌شود. خون در عروق و رگ‌‌ها و شیر در پستان جاری می‌شود و سرگین نیز در معده می‌ماند. بنابراین شیر به ‌طور خالص به پستان می‌آید و با هیچ ماده‌ای مخلوط نمی‌شود.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

/////////////////////////////////////////////////////////
🔴 شیر گاو، غذایی مفید و بی ضرر

✍️ در روایت آمده است:

قَالَ لَهُ رَجُلٌ إِنِّی أَکَلْتُ‌ لَبَناً فَضَرَّنِی فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام لَا وَ اللَّهِ مَا ضَرَّ شَیْئاً قَطُّ وَ لَکِنَّکَ أَکَلْتَهُ مَعَ غَیْرِهِ فَضَرَّکَ الَّتِی أَکَلْتَهُ مَعَهُ وَ ظَنَنْتَ أَنَّ ذَلِکَ مِنَ اللَّبَن‌.

شخصی به امام صادق علیه السلام عرض کرد: شیر خوردم و به من ضرر زد. فرمود: نه؛ قسم به خدا شیر هیچ وقت ضرر ندارد؛ ولی شما شیر با چیز دیگر خورده ای و گمان کرده ای که آن ضرر از شیر است.

📚 المحاسن، ج ۲، ص ۴۹۳

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

//////////////////////

🟢شیر(بخش ششم)🟢

💠مصرف روزانه ی شیر توصیه نشده است. غذای اصلی انسان، گندم و برنج و برخی از گوشت‌ها در حد کمتر، و بعضی از میوه‌جات مثل انجیر و کشمش است. این‌که برخی توصیه می‌کنند که هر روز شیر مصرف شود،‌ این نظر غلطی است و شیر برای همه این خاصیت را ندارد.

💠افرادی که مزاج رطوبتی دارند، به دنبال مصرف زیاد شیر دچار مشکلاتی در معده‌ و مفاصلشان خواهند شد. شیر به تنهایی یک غذاست و همراه گوشت، تخم‌مرغ، ماهی و سبزیجات نباید مصرف بشود.

💠شیر برنج و فرنی نیز، غذاهای بسیار مفیدی هستند که باعث طولانی شدن عمر می‌‌شوند، و خوش رنگی چهره به بار می‌آورند. شیر برنج با یک مربای خانگی و عسل خوب می‌تواند مصرف بشود و برای کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است.

💠شیر دفع کننده سوداست. همچنین به سم زدایی از بدن کسانی که قصد ترک اعتیاد دارند کمک می‌کند. مصرف شیر گرم و عسل باعث نرمی و لینت گلو می شود و برای افرادی که دچار گلو درد می شوند مناسب است.

📚فرهنگ سازی سبک زندگی سالم مبتنی بر طب سنتی ایرانی. دکتر سید مهدی میرغضنفری

/////////////////////

🟢شیر(بخش هفتم)🟢

◽️همچنین شیر و عسل باعث تقویت قوای جنسی و مایعات جنسی می شود. جوانان در فصل بهار، و سالمندان در فصل تابستان از شیر استفاده کنند. برای جوشاندن شیر نیز باید به اندازه یک چهارم شیر آب به آن اضافه شود، و آنقدر بجوشد که آن یک چهارم بخار شود.

◽️شیر شتر و شیر الاغ بیشتر خاصیت درمانی دارند و مصرف مداوم آنها توصیه نمی شود مگر آنکه شخص به آن عادت داشته باشد. شیر الاغ ممکن است برای برخی از افراد در زمان عفونت ریه مناسب باشد اما بدون توصیه و یا تشخیص پزشک نمی توان تنها با کمک شیر الاغ عفونت ریه را درمان کرد.

📚فرهنگ سازی سبک زندگی سالم مبتنی بر طب سنتی ایرانی. دکتر سید مهدی میرغضنفری
/////////////////////////////

🟢شیر(بخش پنجم)🟢

🔷شیر یک غذای بسیار کامل است و خاصیت زیادی دارد، چاق کننده و حافظ رطوبت‌های اصلی بدن است. بنابراین برای کسانی که مزاج‌های سرد و خشک و یا گرم و خشک دارند مفیدتر است.

🔷شیر برای درمان بیماری‌‌هایی که ناشی از خشکی هستند، مانند برخی از خارش‌ها؛ و برخی از فراموشکاری‌ها، برای مغز، ریه و قلب مفید است.

🔷یکی از درمان‌‌های یبوست در افراد با مزاج‌های خشک، شیر می‌باشد. این افراد می‌توانند کمی شکر سرخ داخل شیر گرم بریزند و استفاده کنند. به طور کلی شیرین کردن شیر، باعث لینت مزاج می‌شود. اما برخی افراد در هضم آن دچار مشکل می شوند.

🔷افرادی که بعد از مصرف شیر دچار مشکل می شوند می‌توانند از مصلح‌ها استفاده کنند. با حل کردن کمی پودر زنجبیل و یا مقداری عسل داخل شیر گرم می توانند آن را اصلاح کنند و دچار نفخ نشوند.

📚فرهنگ سازی سبک زندگی سالم مبتنی بر طب سنتی ایرانی. دکتر سید مهدی میرغضنفری

//////////////////////////////////

🏜 آیا #شیرگوسفند یا #شتر بهتر از #شیرگاو است؟

🚦 باید توجه داشت از نظر این که شیر چه حیوانی برای انسان مناسب‌تر است شیر گاو بهترین است زیرا شیر حیوانی که مدت حاملگی آن نزدیک به مدت زمان بارداری انسان باشد، از نظر تغذیه مناسب‌تر است(مدت حاملگی گاو ۹ ماه است.)

🏟البته بهترین شیر، شیر گاو جوان، چاق و سالم است که در مراتع چریده باشد و آن شیر، طعم و بوی نامطبوع نداشته باشد.

⛽️ در درجه بعد شیر بز و سپس شیر گوسفند مفید است.

🗼شیر گاو برای شکل‌گیری و استحکام استخوان‌ها ،بهبود علائم پیش از قاعدگی، داشتن ناخن و دندان و موی سالم‌تر، کنترل دیابت نوع دو و پیشگیری از سرطان پستان و روده بزرگ بسیار مفید است و از نظر طب سنتی در افراد گرم مزاج، اشتها آور و چاق‌کننده است و سبب لینت مزاج و رفع یبوست می‌شود.

@soroshesalamati

شیر را صبحها و ناشتا، اینگونه مصرف کنید تا سردی آن گرفته شود
✨حتماً شیر گرم باشد
✨به هر لیوان شیر ۱ق غ گلاب اضافه کنید
✨شیر را با این اقلام مصرف کنید : خرما، شیره انگور یا خرما، عسل

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

///////////////////////////

🔹از خوردن شیر در صبحگاه خودداری کنید.
🔸شیر در صبح موجب ورم صورت و خواب آلود بنظر رسیدن فرد میشود.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید