آخرین مطلب

لوازم آرایشی با نگاهی به طب سنتی چیست

خانم ها خرید مواد آرایشی و مصرف مواد آرایشی به چه قیمتی و تا کجا زیبایی خودتان را ذبح می کنید ❗❗

قبول نداری این متن را چندبار بخوان

⭕⭕  تلاش زنان در همه سال‌های عمر خود برای زیباتر و دلفریب ‌تر شدن، پیشینه‌ای به درازای تاریخ دارد. این وسواس حتی به قیمت آسیب‌های جسمی مختلف، ابتلا به بیماری‌های مرگبار و حتی مرگ نیز  تمام می‌شده است. بانوی نویسنده این مقاله با اشاره به وجود انواع مواد شیمیایی و خطرناک نظیر جیوه و سرب و آلومینیوم، اسیدهای مختلف و غیره، و بروز بیماری‌های گوناگون در میان استفاده‌کنندگان از این محصولات که در سایه تبلیغات رسانه‌های ما در حال گسترش دامنه مخاطبان خود است، یادآوری می‌کند که هیچ راه‌حلی نمی‌تواند به اندازه لبخند زدن، چهره ما را زیبا و دلفریب کند.

از آغازین روزهای تاریخ زندگی انسان‌ها، زنان تلاش می‌کرده‌اند تا بیشترین حد ممکن، زیبا باشند. از روزگار کلئوپاترا که در شیر الاغ استحمام می‌کرد تا عصر پیشرفته کنونی و تزریق مواد آرایشی به زیر پوست گونه‌های زنان، به نظر می‌رسد که آنان با صرف هر مقدار زمان و هزینه ممکن، به دنبال دستیابی به اکسیر جوانی و زیبایی هستند، حتی اگر این کار به مرگشان منتهی شود!

آیا شما می‌دانید که در قرن ۱۷ میلادی، زنان برای سفید شدن پوست صورت خود از کرم‌ها و پودرهای حاوی جیوه، سرب و گل سفید بهره می‌بردند که این کار در پاره‌ای از موارد به بهای سکته قلبی و یا مرگ تمام می‌شد؟

به علاوه، در سال‌های قرون وسطی، زنان برای برطرف کردن جرم دندان خود به آرایشگاه‌هایی می‌رفتند که از اسید نیتریک برای سفید کردن دندان‌ها بهره می‌بردند، کاری که باعث از بین رفتن تدریجی مینای دندان‌ و از دست دادن دندان‌های زنان در سال‌های میانی عمرشان می‌شد.

ما همه روزه با بمباران تبلیغاتی گسترده‌ای از سوی رسانه‌ها رو به ‌رو هستیم که به ما می‌گوید، چگونه می‌توان زیباتر به نظر رسید. از سوی دیگر، با تورق هر مجله‌ای و یا مشاهده تبلیغات تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی و کاتالوگ‌ها و ستاره‌های فیلم‌های سینمایی نیز چنین احساسی به همه ما القا می‌شود. این لیست بلند بالا همچنان ادامه دارد. ما خود را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم و همچنان احساس دوری از تناسب اندام ، چاقی، فقدان جذابیت و یا پیری می‌کنیم. لذا این عطش سیری ‌ناپذیر ما همچنان تداوم می‌یابد و مدیران صنعت مواد آرایشی و زیبایی و جراحان پزشکی زیبایی مصنوعی، با دستانی پر پول، روانه بانک‌ها می‌شوند. اما نباید تنها بر روی زنان متمرکز شویم. چرا که اگرچه در گذشته استفاده یک مرد از یک صابون آرایشی و یا کرم صورت، کاری زنانه و تحقیرآمیز به حساب می‌آمد، اما امروزه این شرایط تغییرات زیادی کرده است. محصولات آرایشی مردانه و جراحی‌های زیبایی ویژه مردان، به رشدی انفجاری رسیده است و «مردان جدید»، اینک بدون یک آرایش کامل صورت از خانه خارج نمی‌شوند. گویی تنها ما نوجوانان و کودکان و نوزادان خود را برای اهداف بازاریابی نادیده گرفته‌ایم! هر چند هم اینک یک نوع عطر ویژه نوزادان نیز به بازار عرضه شده است!

نگاهی به تعدادی از واقعیت‌های جذاب

ـ درآمد بخش جراحی‌های زیبایی، همه ساله با رشدی ده درصدی در انگلستان همراه است و این عدد در سال آتی به سیصد میلیون پوند خواهد رسید.

ـ در سال گذشته، هشت و نیم میلیون عمل جراحی زیبایی مختلف در آمریکا انجام شد و مصرف‌‌کنندگان یازده میلیارد دلار برای این کار پرداخت کردند.

ـ بازار محصولات آرایشی و عطریات، در سال گذشته از بازاری یک و هفت دهم میلیارد پوندی برخوردار بوده است.

با رشد لجام گسیخته نرخ ابتلای زنان انگلیسی به سرطان پوست، عده‌ای از کارشناسان و متخصصان حوزه پزشکی، اعلام کرده‌اند که بین ابتلای سی و هشت هزار زن به این نوع سرطان و مرگ سیزده هزار و صد زن دیگر به دلیل این بیماری با مصرف اسپری‌های ویژه ضد تعرق و دئودورانت‌های زیر بغل، ارتباط وجود دارد. چرا که به دلیل وجود مواد شیمیایی خطرناک در این محصولات و جذب آنها از طریق پوست، به وجود آمدن چنین تومورهایی قابل پیش‌‌بینی خواهد بود. همچنین در تعدادی از این تومورهای مورد بررسی قرار گرفته، مواد شیمیایی موجود در دئودورانت‌ها مشاهده شده است.

آیا شما می‌دانید که قریب به اتفاق عطرها و ادکلن‌هایی که با اسانس‌هایی نظیر گل رز، اسطوخودوس و یا یاسمن به بازار عرضه می‌شوند، کاملاً مصنوعی بوده و هیچ ارتباطی با رایحه این گل‌ها ندارند؟ به علاوه، آیا می‌دانید، هر زمان که شما موهایتان را رنگ می‌کنید، مواد شیمیایی موجود در این محصولات به ویژه ترکیبات شیمیایی رنگ، توسط بدن شما جذب می‌شود؟

لذا هرگاه که شما برای خرید کرم جوانی و یا شامپوهایی که به شما شخصیتی دیگر می‌دهد، به یک فروشگاه می‌روید، برای لحظه‌ای توقف کنید و به مواد اولیه استفاده شده در ساخت هر یک از این محصولات  نگاه کنید. هر چه که از مواد نگهدارنده بیشتری برای طول عمر بیشتر کالا و نه طول عمر شما بهره برده شده باشد (نظیر کف کننده‌ها، اسیدها، روغن‌های معدنی، مشتقات نفتی و مرطوب کننده‌ها) علاوه بر آسیب رساندن به پوست شما، پس از جذب آنها در بدن، عملکردی سمی و خطرناک خواهد داشت.

مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که این مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی، به بروز آسیب‌های زیر منجر می‌شود:

الف) انواع سرطان؛

ب) بی‌نظمی هورمونی؛

ج) آسیب رساندن به سیستم عصبی؛

د) آسیب به اندام‌های مختلف بدن؛

همچنین اکثر محصولات مرطوب کننده، لوسیون‌های دست و سایر مواد آرایشی عرضه شده در بازار، حاوی «پروپیلن گلیکول» می‌باشد که از این ماده در ساخت ضد یخ‌ها، روغن ترمز و مواد جلوگیری کننده از یخ زدگی نیز استفاده می‌شود. از سوی دیگر، به حیوانات زیادی فکر کنید که جان و یا چشم خود را برای زیباتر کردن شما از دست می‌دهند. آیا شما می‌دانید که بسیاری از رژهای لب، حاوی اجزایی از وال‌ها بوده و در ساخت تعدادی از کرم‌های صورت عرضه شده در بازار محصولات آرایشی و زیبایی، از ادرار حیوانات (و اغلب الاغ‌های باردار) و یا جنین‌های حیوانات استفاده می‌شود؟

من معتقدم که طبیعت همه نیازمندی‌های زندگی ما را تأمین می‌کند و در آن عطریات و مواد زیبا کننده در حد وفور وجود دارد. پس بار دیگری که تصمیم گرفتید برای زیباتر کردن صورت خود اقدام کنید، سری به مراکز ارائه راه ‌حل‌های طبیعی و ارگانیک بزنید. چرا که خدمات ارائه شده در این مؤسسات، نه تنها برای شما ایمن‌تر و سالم‌تر خواهد بود، بلکه به حفظ محیط زیست و حیوانات نیز کمک می‌کند. به علاوه، با صرف ‌نظر کردن از خریداری این مواد خطرناک که از بسته‌‌بندی‌های غیر ضروری زیادی نیز برخوردار است، می‌توانید به سلامت محیط زیست و جامعه و جیب خود نیز کمک کنید! من شخصاً معتقدم که تنها راه‌حل زیباتر کردن چهره هر فرد، لبخند زدن است و به راستی چه محصولی می‌تواند بیش ازاین شما زیبا تر و دلفریب تر میکند

http://ravazadeh.com/%d8%b2%d9%8a%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d8%a8%d9%87-%da%86%d9%87-%d9%82%d9%8a%d9%85%d8%aa%d9%8a%d8%9f