آخرین مطلب

هلیله شناسی با نگاهی به طب اسلامی و سنتی برای تقویت مغز و غده هیپوفیز و حافظه و سیاه شدن مو و تنظیم معده های گرم چیست

💊💊💊💊

هلیله شناسی با نگاهی به طب اسلامی و سنتی برای تقویت مغز و غذه هیپوفیز و حافظه و سیاه شدن مو و تنظیم معده های گرم چیست
??
الف ازمنظر طب اسلامی:
۱- پیامبراکرم ص :: هلیله سیاه بخورید که ازدرختان بهشتی است ٬ طعم آن تلخ است ولی درآن شفای هردردی است .
۲- امام رضا علیه السلام فرمودند: برای تقویت قوای فکری هرروز سه دانه هلیله را با نبات کوبیده و‌میل شود( بنظرحقیر میرسد ترجیحا داروی هلیله صبح هنگام موثرتر باشد.
ازمنظر طب سنتی
۱- هلیله کابلی : دارای مزاج سرد و خشک متمایل به معتدل بودن
دمنوش نوشیدنش مسهل صفرا٬ مواد زاید در شیرابه بدن ٬ مسهل خلط لزج و چسبنده بلغم و مسهل خلط صفرا دربدن + سردرد صفراوی را رافع است +مقوی حافظه و بالاخص حواس های پنجگانه + عروق مسدودشده را تدریجا بازمیکنه +ازسفیدی زودرس موها مانع است +اگرگرفتارصرع گرم هستید پودرترکیب مخلوطی با اسطوخدوس با بسفایج و سپس با عسل و‌خوردن روزی یک قاشق چایخوری بسیار مفید و کاربردی است .
۲- هلیله زرد : دارای مزاج سرد و خشک
پودرش با نبات خوردن موجب دفع سرگیجه و صرع با خلطهای صفراوی و‌دموی بوده و تقویت کننده معده های گرم است + کلا هلیله زرد داروی بسبارقوی برای آناتومی مغزی است + دفع جوش صفراوی بدن + رفع کننده به روش تدریجی یرقان+ مصفای خلط خون غلیظ+ کسانی که آبریزش اشک چشم دارند برای مسدودسازی مفیداست .
۳- هلیله سیاه : دارای مزاج سرد و خشک
اگرتا‌مدت زمانی طولانی شبی دودانه پودرسیاه را با عسل مخلوط و میل کنید چشم ضعیف را مددرسان است +ضد سودا یعنی دفع خلط سرد و خشک+ دفع صوت گوش صفراوی+ موی سفید را یواش یواش سیاه میکند بشرطی که دوز مصرف یکنواخت باشدو زیاده روی نشود+ یکی از مسهل های قوی برای دفع اخلاط گرم ( صفرا و دم ) است + پودرش را با روغن بادام شیرین ( با پایه بادام یعنی فقط عصاره بادام باشه) میل شود برای دفع سوهاضمه مفیداست .
?مضرات : اسراف درافزایش دوزمصرف سبب رنگ زردی پوست و کاهش حرارت بدن میشود
http://tajarobteb.ir/?p=4094
چرا درترکیبات هلیله از عسل استفاده شود 🔻🔻
عسل یک سرعت دهنده درخون درمدت کمترازیک دقیقه ، حمل کننده مواد به ۱۰۰ هزارکیلومتر درعروق است و عروق بالاتنه نیازبه یک باطری قوی تراست و عسل و موادشیرینی طبیعی نقش یک بالابر است چون هلیله خیلی گس و کاهنده حرارت است و عسل مصلح ان است پس با عسل توصیه شده و الا با سایرمواد هم خوب است