آخرین مطلب

سیگار کشی و درمان آن بر مبنای طب سنتی

?✍سیگار از دیدگاه طب سنتی :

?✍سیگاری بودن نتیجه فعالیت شدید خلط صفرا ( یعنی مزاج گرم و خشک شده ) و یا فعالیت شدید خلط سودای گرم و سودای سرد ( یعنی مزاج سرد و خشک ) در بدن است.

?✍سیگار کشیدن و انواع دودها ، خون پاک بدن را به نفع کم خونی به سرعت پیش میبرد و قرینه های موجود در کشور خودمان ، جذب بخشی از مردم به دخانیات بیشتر در طبایع خشک ( صفراوی ها + سوداوی ها ) مشاهده میشود و یا گروههای خونی A مثبت و AB مثبت دیده میشود و محتمل است حتی یک نفس سیگار کشیدن برای یک نوبت ، آدمی را در این طبقه مزاجی به سمت سرطان های متنوع سوق دهد .

?✍در کلیه معتادان به سیگار به محض شروع ترک اعتیاد بیماری هایی از قبیل ( کم خونی – دل درد – پروستاتیزم – کبد چرب – دردهای استخوانی مخفی و… ) فعال میگردند و ترک کننده باید بداند که بروز این بیماریها ناشی از ترک و اعتیاد نیست بلکه تهاجم دفعتا” جسم و روح بیمار است .که بایستی همزمان درمان شود.

?✍تشدید کننده های اعتیاد به سیگار از منظر طب سنتی :

?✍مصرف گوشتهای قرمز بالاخص گاو و گوساله ، سوسیس و کالباس ، تغذیه های رستورانی ، غذاهای کنسروی شده، غذاهای پخته شده در ماکروویو، الکل و مشروبات ، جگر ، دل و قلوه ، سیرابی ، جوانه گندم ، عدس ، جوجه ، تخم مرغ ماشینی ، پنیر کارخانهای ، بادام زمینی ، گردو و قهوه ، باعث غلیظ شدن خون و بالارفتن چربی کبد شده و ناخواسته تمایل به کشیدن سیگار را در افراد افزایش می دهند.

??? @tebe_jame ??