آخرین مطلب

تخم کتان دارای محاسن و معایب بر مبنای طب سنتی

 

#زیبایی_تناسب_اندام???

✅ تخم کتان( flax seed)چگونه موجب کاهش چربی شکم می شود؟

?این دانه با آثار معجزه‌گر به شما کمک می‌کند تا شکم صاف داشته باشید و کاهش وزن خوبی را تجربه کنید

@tebiranidatblogfadatcom

۱ کاهش نفخ و در نتیجه کوچک کردن شکم:

تخم کتان دارای میزان زیادی فیبر محلول و نامحلول است که میتواند به هضم غذا در معده کمک کند و نفخ شکم را از بین ببرد و یبوست را ریشه کن کند و افزایش اندازه شکم ناشی از یبوست و… را از بین ببرد.

 ۲ تمیز کردن معده و کوچک کردن شکم:

زمانی که با مصرف تخم کتان معده و دستگاه گوارش را تمیز میکنید توده‌های اضافی از بین می‌روند و موجب کوچک شدن شکم می شوند.

 ۳ آب کردن چربی‌ها و کوچک کردن شکم و کاهش وزن:

تخم کتان دارای میزان زیادی چربی غیراشباع است که نسبت به چربی‌های مضر بسیار مفیدند و موجب کاهش چربی و افزایش سوزاندن چربی در بدن می‌شوند و بدین طریق قدرت زیادی در سوخت و ساز چربی ها ایجاد می کند.

 ۴ کاهش اشتها و کاهش وزن:

تخم کتان یک دانه روغنی است که می‌تواند موجب احساس سیری شود، بنابراین اگر ۳۰ دقیقه قبل از مصرف غذا از یک قاشق پودر تخم کتان استفاده کنید احساس سیری به شما دست داده و نمی‌توانید زیاد غذا بخورید و به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی شکم می شود.

☝️همچنین اگر از تخم کتان در هنگام خوردن غذا استفاده کنید باعث می شود که هنگام هضم غذا، محتویات معده بیشتر در معده بمانند و به صورت آهسته و کم کم وارد روده کوچک شوند و این موجب می شود که سطح انسولین پایدار بشود و موجب کاهش اشتها می شود.

نظرات بنده : مضراتش

استفاده زیاد از تخم کتان باعث خشکی چشم ،مشکلات کلیه و مثانه و مجاری ادراری میشود پس در مصرف این بذر اصلا زیاده روی نشود چون به شاش بندی و تنگ شدن عروق مجاری ادراری یواش یواش گرفتارمیشوید و ریختن درفلاکس عادت به مصرف زیاد میشود

ضمنا بعضی ازحکما جدیدبراین باورند که کوبیدن و یا نگهداری آن دراب برای ۲۴ ساعت تولیدسم کرده و برای زخم معده و انسدادروده ها مضراست و باترکیبات دارویی شیمیایی قندخون نبایستی مصرف شودو مصرف بدون اب ممکن است موجب چسبندگی گوارش شود بنابراین دوزخیس شده ساعتی بعد مصرف شود