آخرین مطلب

بیش فعالی کودکان و راهکار مقابله آنها بر مبنای طب سنتی

#بیش_فعالی_کودکان ?

بچه های بیش فعال معمولا از مادرانی با طبیعت گرم یا پدرانی گرم مزاج متولد می شوند . این بچه ها فوق العاده بچه های باهوشی هستند ولی متاسفانه به علت عدم هدایت تمرکز کافی ندارند.

?کودکانی با طبع اصلی صفرا به دلیل گرمی و خشکی طبع، بیش فعالی در آنها زیاد می شود.

?این کودکان خشکی پوست دارند ، خیلی گرمایی هستند ؛ شجاعتشان زبان زد است ،از هر ارتفاعی می پرند ، بدون توجه به عواقبش که از زیادی گرمای بدن آنها می باشد .اگر هنگام گرما شدیداً پرخاشگر شوند یا هنگام شستشو وسواس هم داشته باشند طبع سودا در آنها اکتسابی شکل گرفته است

?اما متاسفانه درکلینیک برای آن قرص ریتالین تجویزمی کنند که بلغم کاذب در این کودکان پدیدار می گردد و بسیار ناخوشایند می باشد.

??اما در طب سنتی عامل طبعی مهم ایجاد بیش فعالی درمرحله نخست صفرا وسپس سودا می باشد ولذا با توجه به این مقایسات طبعی می توان کودکان بیش فعال خودرا به بهترین نحو درمان نمود،درصورتیکه بیش فعالی آنان رادرمان نکنید دیر یا زود آسیب های زیادی را به فرزندان شما وارد می کند از جمله :??

تاری دید،ریزش موها، طاسی سر، لاغری، یبوست ،عصبانیت ودعواهای فیزیکی، پرخاشگری واختلال افسردگی و….

?اگرچه عامل اصلی ایجاد بیش فعالی خشکی مزاج کودکان می باشد،

اما با این وجود علی الظاهر مزایایی دارد که تصمیم به شروع درمان توسط والدین رابه تاخیر می اندازد ،مثلا” کودکان بیش فعال اکثرا” با هوش تراز هم سن وسالهای خویش می باشند، کلامشان بزرگسالانه است ،شیرینکاریهای بسیاری می کنند وبه اصطلاح دل می برند.

?برخی ازوالدین ناآگاه به تیزهوشی فرزندشان دل بسته ولی از بقیه عوارض بیش فعالی فرزند مزبور بی خبرند،صرف اینکه فرزند شما حرفهای قلمبه بزند یابه جای آرامش شلوغ کاری نماید وموجبات تفریح وانبساط خاطر شماواطرافیان را فراهم آورد نبایستی شما را قانع نموده وازپیگیری درمان چنین کودکان مریضی بازدارد.

♦️بسیاری از کودکان وجوانان ضد اجتماعی معمولا از میان همین کودکان بیرون می آیند ومتاسفانه پدر ومادران بیچاره خبر از این ندارند که فرزند شیرین کارامروزیشان خدای ناکرده فردا دچارمسائل اخلاقی بد مثل کشیدن سیگار،شیشه،تریاک و…شود،یا مشاغل ضداجتماعی مثل دزدی، کیف قاپی و….پیدا کند

البته عده معدودی از کودکان تیزهوشی وجود دارند که با ?راهکارهای صحیح والدین و تغذیه متناسب به همراه درمان گیاهی و مشغولیت با حل مسائل علمی، فکری و عنایات خداوندی در همان سنین کودکی از تیزهوشی و فراست خویش استفاده کرده و آینده های درخشانی پیدا می نمایند.

بیش فعالی درمجموع دو گونه عوارض دارد؛

?۱-عوارض روحی

?۲-عوارض روانی

توجه نمایید که داروهای شیمیایی کنترل بیش فعالی کودکان فوق العاده در آینده نزدیک عوارض خود را نشان خواهد داد و کودک دلبند بجای اینکه یک تیرهوش، علمی و مخترع گردند افرادی تقریبا کارگر و معمولی در جامعه به بار می آیند.

?استفاده روز افزون داروهای شیمیایی برای درمان کنترل بیش فعالی کودکان حربه بسیار ناجوانمردانه غربی ها علیه ما و جهان سوم است که بررسی آن موضوعی بس طولانی می باشد.

???در بیش فعالی کودکان با روش درمانی طب سنتی، #حجامت، تعدیل اشتها و تغذیه مناسب شما براحتی کودک خود را هم کنترل می کنید، هم از مصرف داروهای شیمیایی دور می کنید، هم به آینده درخشان او لطمه نمی زنید.

مادران و پدران فرزندان خود را با داروهای شیمیایی تباه نکنید

?یک مثال #سرکه_انگبین یک نوشداری خوب در طب سنتی برای این کودکان است.

کافیست کمی #سرکه آن رابیشتربریزید آنقدر فرزندتان آرام می شود که دلتان به حالش بسوزد.?به نظر شما این اقدامات ساده راحت تراز تجویزچندین سال قرص ریتالن بلغم سازنیست؟

?مواد غذایی مفید برای کودکان بیش فعال:

خوردن آب زرشک – آب هویج – آب انار ؛ خوردن کاسنی و شاه تره ؛ شربت خاکشیر ، شیر خشت ، آبلیمو و عسل ؛ بخور بنفشه ، مصرف دم کرده بنفشه و تران ، مالیدن مداوم روغن بنفشه – کاهوبسیار مؤثر است . ( از نظر بنده سرد کردن مطلق اطفال سبب میشه که ذهن خلاق در دهه های آتی کاهش یابد )

 ⁉️علت بیش فعالی:??

تغذیه بد مادران در دوران بارداری، مزاج غالب مادر یا پدر، استرسها و مسائل روحی روانی در زمان بارداری و …

عزیزان و سروران گرامی بررگترین دانشمند روی کره زمین یک بیش فعال بود.

او کسی نبود جز فیلسوف، دانشمند، منجم، ریاضیدان، طبیب بوعلی سینا.

@tebesonatijorjani