آخرین مطلب

کیست تخمدان و تنبلی تخمدان و راهکارهای مقابله بر مبنای طب سنتی

سوال

استاد من تنبلی تخمدان و کیست تخمدان دارم قصد ازدواج موفق دارم این مشکل تخمدان من را نگران کرده است و باید اول درمانش کنم بعد خانه بخت بروم خواهش میکنم ایا راهکاردارید که جراحی رحم نشود خواهش میکنم من را از تردیدات نجات بدهید و متاسفانه استاد با خوردن قرصهای ضد کیست در من موی زاید فراوان فعال شده است

پاسخ

راهکار رفع تنبلی تخمدان از نظر طب سنتی وجودارد اول تغذیه سرد و تر و تغذیه سرد و خشک را جدی کتار بگداری و اگرزرنگ باشی

۱- شستشوی رحم درپریودی ممنوع

۲- خوردن اب نخود با دانه اش و با همان اب اولیه پخته اش و برای ضد نفخ آن از آویشن و یا نعناع و یا زنیان استفاده کن تا خون حیض رقیق شود

۳- سیاهدانه نیمکوب باعسل تا ۱۲۰ روز تا اخلاط کثیف در خونت دور شود

۴- ارده شیره بعنوان تغذیه برتر

۵- بستن کمربا شال پشمی شتر تا کلیه ها و عروق گرم شوند

۶- دوغ و دلستر وچای و غمباد ممنوع

۷- غصه اینده خون را برای خرابی تخمدان خراب میکنه

۸- زرنگ باشی درغیرپریودی نصف استکان عرق رازیانه صبحها و بعدازطهرها نصف استکان عرق بومادران + دود عنبرنسارا به دهانه رحم برای تقویت رحم

۹- سبزی نعناع میل کن برای موی زاید

۱۰- لباس زرد و سبز درخانه

۱۱- دود عنبرنسارا روزی یکی به دهانه رحم

۱۲- جویدن کندر برای دفع اخلاط کثیف و ضد بلغمی

۱۳- مویزسیاه خوردن مثل ادامس تا چهل دانه تا چند ماه

۱۴- دوری از خودارضایی و بازی دست با رحم

۱۵- کوکوسیب زمینی و اب پزش نخور مگر با مصلح آن

۱۶- دمنوش های بابونه و پونه و بومادران و آویشن به تفکیک روزی یک لیوان تا چهل روز

تارحم آماده برای ازدواج موفق باشد انشالله

کیست تخمدان و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی

کیست تخمدان در طب سنتی ایران

کیست تخمدان و درمان آن توسط متخصص طب سنتی

 علل بروز کیست تخمدان چه میباشد ؟

کیست تخمدان عموما ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانهاست و یکی از شایعترین عوامل ایجاد ان استحمام در ایام قاعدگی میباشد.

بسیاری از افراد مبتلا به کیست تخمدان با ترک این عادت غلط – که امروزه رایج شده و تاکید دارد که به بهانه حفظ بهداشت بدن در ایام قاعدگی همه روزه استحمام شود – درمان میشوند.

به گفته قدیمی ها استحمام زمان پریود باعث لق شدن کمر است! لق شدن یا سستی کمر میتواند به صورت کمر درد ها سستی و احساس کوفتگی کمر احساس بی روح شدن کمر خود را نشان دهد.

حتی در برخی منابع دیده شده که دست زدن به آب سرد در ایام قاعدگی منع شده و برای سلامتی زن بسیار مضر میباشد چراکه در ایام قاعدگی سردی بر مزاج زنان غلبه میکند و حتی از شستشو و طهارت بدن با آب سرد نیز باید خودداری نمایند.

از علل دیگر بروز کیست مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین مصرف زیاد غذاهایی مثل ماکارانی، لازانیا، قارچ، پنیر پیتزا، بادمجان و هر غذایی که باعث تولید خون غلیظ شود به طور کلی برای این افراد مضر است.

همچنین چهار زانو نشستن در مکانهای سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود.

از علائم کیست تخمدان بی نظمی های ایام قاعدگی و عموما الیگومنوره یا دیر به دیر پریودشدن میباشد.

در دختران نوجوانی که قاعدگی دیر به دیر و نامنظم دارند بهتر است از طریق سونوگرافی علت آن مشخص شود.

چه کیستهایی را میتوان با داروی گیاهی درمان کرد؟

کیستهای کوچکتر از ۸سانتی متر-کیست های ساده که در سونوگرافی مشخص میشود تا حدود زیادی زیر نظر متخصص طب سنتی قابل درمان هستند

اما کیستهای بزرگتر از ۸سانت و حاوی خون (هموراژیک) و کیستهای حاوی سپتوم عرضی درمان سخت تری دارند و متخصص طب سنتی در این موارد با متخصص زنان برای لزوم جراحی مشورت می کند.

 آیا درمان کیست تخمدان در طب گیاهی امکان پذیر میباشد؟

بله با طب گیاهیی کیست های تخمدان متعددی در این مرکز درمان شده اند و پرونده و مدارک همگی موجود میباشد البته درمان کیست تخمدان بستگی به مزاج پایه فرد دارد.

کیست تخمدان صد در صد نمیتواند باعث نازایی شود بسیار ی از خانمها علی رغم وجود کیستهای متعدد باردار شدند اما از آنجایی که رشد کیست در تخمدان نشانه سردی و تنبلی تخمدان است میتواند باعث رشد تخمک های ضعیف و تشکیل جنین و در نتیجه تولد نوزادان ضعیف و کم رشد شود بهتر است قبل از اقدام به بارداری زیر نظر پزشک طب سنتی مدتی از داروهای تقویت کنده و گرم کننده تخمدانها استفاده نمایید.

 پزشک طب سنتی در درمان این بیماری از موارد زیر استفاده می کند:

اصلاح رژیم غذایی

استفاده از داروهای گیاهی

آبزن ها ی مناسب

بادکش و روغن مالی

نکته قابل توجه طی درمان کیست تخمدان این است که در مراحل اولیه مصرف دارو اگر سونوگرافی مجدد چک شود ممکن است افزایش سایز کیست گزارش شود با پیشرفت درمان کیست منفرد بزرگتر و نرم تر شده و ممکن است به چند کیست کوچکتر تبدیل شود پس در صورت مشاهده افزایش سایز یا تعداد کیستها طی درمان نگران نشوید این از علائم تاثیر دارو میباشد با ادامه درمان کم کم کیست ها محو خواهند شد.

http://www.tandorostan.org/detaildiseases/40/%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86/default.aspx