آخرین مطلب

روغن جات گیاهی شامل شوید و نخود و گردو و زیتون و بادام شیرین و کنجد بر مبنای طب سنتی

?????خواص روغن جات گیاهی را بشناسیم یامعرفی بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا
یک متخصص طب سنتی گفت: روغن زیتون, روغن بادام شیرین و روغن کنجد از بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا هستند و روغن‌هایی که از چربی و پیه حیوانات تهیه می‌شود, مانند روغن کوهان شتر و دنبه مناسب برای طبخ نیستند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, مهدی یوسفی درباره بهترین روغن از دیدگاه طب سنتی اظهار داشت: روغن‌ها از دیدگاه طب سنتی برای تأمین انرژی بدن اهمیت دارند.
به‌گفته وی روغن زیتون, روغن بادام شیرین و روغن کُنجد از بهترین روغن‌ها برای طبخ غذا هستند و روغن‌هایی که از چربی و پیه حیوانات تهیه می‌شود, مانند روغن کوهان شتر و دنبه مناسب برای طبخ نیستند.

خواص روغن گردو????

این متخصص طب سنتی افزود: روغن گردو دارای طبع گرم و خشک است که برای رفع بیماری‌های سرد و تر بسیار مفید است. این روغن برای رفع دردهای مفصلی, درد گودی لگن و مفصل ران بسیار مناسب است.

خواص روغن نخود???
یوسفی عنوان کرد: روغن نخود دارای طبع گرم و خشک بوده که مقوی قوای جنسی است و قوت نفوذ آن در بدن زیاد است و برای رفع مشکلات جنسی مفید است. روغن نخود مخلوط با سیاه‌دانه برای رفع دردهای ناشی از سردی بسیار مفید است.

وی ادامه داد: روغن نخود همراه با سیاه‌دانه برای رفع سردی رحم و دردهای قاعدگی بسیار مفید است. مالیدن آن روی رحم به رفع سردی رحم و باردار شدن و رفع دردهای دوران قاعدگی کمک می‌کند.
خواص روغن زیتون???

این متخصص طب سنتی بیان داشت: روغن زیتون برای رفع قولنج‌ها و درد کمر ناشی از ازدیاد رطوبت در بدن مفید است. مالیدن آن بر صورت به زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند.

خواص روغن شِوید??

یوسفی اضافه کرد: روغن شِوید دارای طبیعت گرم و خشک است و برای رفع دردهای آرتروز‌ و دردهای مفاصل بسیار مناسب است, در تحلیل باد و نفخ نیز بسیار مفید است.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از دردها در بدن به‌دلیل وجود باد در بدن است, دردهای رحمی, گرفتگی‌های مفاصل همه به‌نوعی ناشی از بادها و نفخ در بدن است که بیشتر به‌دلیل روش غلط زندگی ایجاد می‌شود.
http://itma.ir/post/358