آخرین مطلب

عروق و باز کننده عروق با اسطوخدوس بر مبنای طب سنتی

?#مفتح: ♦️بازکننده سده ها.

?دوایی که موادرسوبی ومانده درداخل مجاری ومنافذوتجویف های اعضاء(تجویف یعنی جای خالی),رابه سوی بیرون به حرکت در می آوردوباعث بازشدن مجاری ومنافذ می شود. ?مثل اسطوخودوس.

 مکانیزم عمل مفتحات:

?مفتحات یاباتلطیف وتحلیل(مفتحی کارنمی کند, مگراینکه اول تلطیف بدهدواین خیلی مهم است,یعنی هرمفتحی ملطف هم است)

ویابا تلطیف وتقطیع(قطعه قطعه)کردن,ویاباتلطیف وتغسیل(شستشودادن)فعل خودراانجام می دهند.

♦️پس مفتحات ابتدابایدکارخودرادرقالب ملطفات انجام دهند

@ostadbanihashemi ? استاد بنی هاشمی

//////////////////////////////////////////////////

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴 بهترین باز کننده عروق

امام علی (ع): روغن گاو دارو و شفا است.پیامبر اکرم (ص): هر کس یک لقمه چرب شده به روغن حیوانی بخورد به همان اندازه بیماری از تن او فرو می ریزد.

✍️روغن حیوانی یا روغن زرد گاوی با طبع گرم و تر، پاک کننده، بازکننده گرفتگی‌ها، دفع کننده سموم و گرم کننده کلیه و مثانه است.

طبیبی که طبیعت را بخوبی بشناسد، می‌داند که چربی، خود خاصیت پاک‌کنندگی دارد لذا برای از بین بردن انسداد و چربی کبد، روغن حیوانی و عسل همراه ورزش از بهترین گزینه هاست، زیرا مستقیما توسط کبد جذب می‌شود، این خاصیت روغن حیوانی در کنترل وزن و تولید انرژی بدن بی نظیر است.بهترین روغن خوراکی است که نقش بسزایی در زیبایی و شفافیت پوست دارد. برای درمان سوختگی و کاهش التهاب و ورم موثر است.

📚دانشنامه احادیث پزشکی

اینکه در روایات مصرف روغن حیوانی برای پیران در شب نهی شده، می‌تواند به این دلیل باشد که این روغن از شدت لطافت سریع جذب شده و تا صبح بدلیل اینکه چیزی در معده نمانده، باعث ضعف در افراد مسن می‌شود.

طرز تهیه روغن حیوانی:کره دوغی را حرارت ملایم داده، آب کره تبخیر می‌شود و روغن آن که چربی حیوانی است باقی می‌ماند.

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿