آخرین مطلب

طول عمر صدساله و رازهای آن بر مبنای طب سنتی

?رازطول عمر بیش ازصد سال ?

?دکتر سید محمد موسوی? 

?✍هر ۶ ماه یک بار در فصل بهار و پائیز اجرای منضج و مسهل مناسب مزاج حاکم بر شخص به صورت گرفتن رژیم غذایی و دارویی ۱۵ روزه و مصرف منضج‌های خنک و سرد برای گرم‌ مزاجان و منضج‌های گرم برای سردمزاجان از صبح تا ظهر براساس نوع مزاج حاکم بر شخص و درجه و شدّت سوء مزاج تنظیم وانجام شود.

?✍منضج‌هایی مانند خاکشیر و سکنجبین، خاکشیر و اسفرزه در شربت آب لیموی تازه یا آب‌غوره بی‌نمک، عرق شاه‌تره با خاکشیر، عرق کاسنی با خاکشیر، آب میوه‌هایی با مزاج سرد و خنک و امثال آن برای مزاج‌های گرم که صبح ناشتا تناول می‌شود.

?✍همچنین در مورد منضج‌ های میان‌ وعده‌ای و منضج‌های قبل از ناهار و شام که دارای مزاج خنک می‌باشند بعد از ظهرها مسهل عام با قدرت اسهال‌آوری مناسب تناول شود.

 ?✍رژیم غذایی نیز با همین هدف تنظیم شود و همراه با رژیم غذایی که حاوی سوپ گشنیز و شورواهای مختلف است، هر ۶ ماه یک بار حدود ۱۵ روز اجرا ‌شود که تمام دستگاه‌های بدن را از فضولات بیماری‌زا پاک می‌کند.

?✍یک نسخه دوره ۱۵ روزه را که برای همه مزاج‌ها در سنین کهنسالی مفید باشد به‌عنوان یک الگو ارائه می‌کنیم:

?✍هر روز صبح ناشتا ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر تمیز را در ۵/ ۱ لیوان آب خنک بریزید و با سکنجبین معمولی (شکری) شیرین کرده میل کنید و تا ۲ ساعت بعد چیزی نخورید.

(نکته ای از حقیر:مصرف خاکشیر با آب سرد ایجاد یبوست ومصرف آن با آب گرم ملین می باشد.ضمن اینکه برخی از شاگردان علامه حسن زاده آملی که طبیب هستند خاکشیر را باآب سرد مضر میدانند لذا احتیاط در مصرف آن با آب گرم است.الله اعلم)

?✍ساعت ۱۰ صبح یک قاشق غذاخوری بارهنگ را در یک لیوان آب جوش بریزید و با کمی شکر شیرین کرده میل کنید.

?✍قبل از ناهار و شام یک قاشق مرباخوری پودر بیسموت گیاهی را با کمی آب و شکر مخلوط و میل کنید.

?✍بعد از ظهرها مسهل عام را یک الی ۲ بار مصرف کنید تا شکم حداقل ۳ تا ۴ بار بصورت اسهال ملایم تخلیه شود.اسهال نباید کمتر از ۳ بار صورت پذیرد.

?✍رژیم غذایی ۱۵روزه:یک روز در میان بجای ناهار سوپ گشنیز میل کنید:مقداری سبزی گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر، عدس و یک تا دو قاشق برنج، ماهیچه گوسفند ،گوشت خروس (جوجه خروس) خانگی و در صورت تمایل آلوی بخارا با پیاز و نمک و زردچوبه روی شعله ملایم بپزید و میل کنید.

?✍شب‌ها کته گشنیز یا شوید را با کمی گوشت آب پز بی‌چربی میل کنند و سپس سالاد کاهو و پس از آن شربت سکنجبین عسلی یا شکری میل کنند. اگر گوشت حذف شود مانعی ندارد.سکنجبین در اصل حاصل جوشیدن سرکه و نوعی شیرینی است. سکنجبین‌ها دارای فرمول‌های متنوعی هستند. سکنجبین شکری، عسلی، عنصلی و امثال آن.

http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.skydt.TebeJame2&ref=share