آخرین مطلب

بدنسازی و عضله سازی حرفه ای با تغذیه ایرانی بر مبنای طب سنتی

‍ ?بهترین غذاها و تدابیر عضله ساز برای بدنسازان حرفه ای

❌خاویار ماهی سالمون یا هر ماهی دیگر ترجیحا ماهی اوزون برون هفته ای یک وعده همراه با ۹ تا ۱۲ عدد خرما یا زیتون بمدت ۵ ماه میل شود.

❌ ۷۰ عدد بادام درختی + ۴۰ عدد گردو + ۴۰ عدد فندق + ۲۵ عدد پسته + ۵۵عدد بادام هندی + ۴۰ عدد بلوط جنگلی یا شاه بلوط + ۹ قاشق غذاخوری کنجد خام + مغز نارگیل ۷ قاشق غذاخوری .موارد را آسیاب کرده و با نیم کیلو خرمای زرد تر و ۲۵۰ گرم شیره انگور بصورت خمیر درآورده ، به اندازه گردو گلوله گلوله کنید سپس در داخل تخم خرفه بغلتانید تا دور تا دور آنرا تخم خرفه در بر گیرد .روزانه یک عدد از آنرا همراه با یک لیوان آب هویج میل کنید.

❌هر ۳ روز در میان یک پیاله عدسی همراه با گلپر میل شود.۵ ماه

❌هفته ای یک وعده نخود آب پخته شده همراه با پیاز میل شود.۵ ماه

❌سالاد دارواش سبز هفته ای ۳ وعده میل کنید. کاهو + کلم + خیار + هویج جزو ترکیبات دیگر سالاد باشد.

❌گوشت لحم و یا بناگوش گوسفند همراه با زبان گوسفند هفته ای یک وعده با نان جو میل کنید.

❌کباب کوهان گاو یا کوهان شتر همراه با سماق فراوان هفته ای دو وعده میل کنید.

❌بهتر است که نان مصرفی خود را نان جو انتخاب کنید .نان جو هم عضله ساز است و هم قدرت بدنی را در افراد مصرف کننده بیشتر و بیشتر می کند.

❌پس از هر بار استحمام بدن را با حوله خشک کرده و بلافاصله روغن گل بنفشه به کل بدن بمالید.مالیدن روغن گل بنفشه باعث شکل گیری بهتر عضلات شده و مانع از جوش بدن میشود.

❌چون ترکیبات فوق از گرمی بالایی برخوردارند لذا توصیه و تاکید میکنم بمنظور جلوگیری از ایجاد جوش در بدن و سایر عوارض مربوطه ، شربت آبلیمو یا شربت سرکه انگبین یا دمنوش سماق نیز در صورت لزوم میل شود.

 تدابیر و تجویزات فوق برای کسانی که از نازایی ، کمخونی ،ناتوانی جنسی برخوردارند نیز مناسب است. 

?استاد حمزه سام دلیری محقق و مدرس طب ایرانی