آخرین مطلب

خوابیدن و انواع آن و روش خوابیدن بر مبنای طب اسلامی

?انواع #خوابیدن

۴ نوع خوابیدن داریم! که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارد.

 ?خوابیدن به شانه راست:

خواب مومنان است و مدح شده است و مناسب برای کسانی که غذای کم میخورند.

بهترین نوع خواب این است که شخص ابتدا به سمت راست بخوابد، مدتی بعد به شانه چپ بخوابد تا صبح، و صبح قبل از بیدار شدن و حرکت کردن مقداری به سمت راست دراز بکشد و بخوابد.

 ?خواب به پشت:

خواب پیامبران است، چون پیامبران منتظر وحی هستند و این حالت نیمه خواب برایشان مفید است،وقتی وحی میآید زود بیدار میشوند.

پیامبر (ص) میفرماید: من فقط چشمم میخوابد ولی قلبم نمیخوابد.

در روایت میفرماید: خواب به پشت شکم را کوچک میکند.

 ?خوابیدن به شانه چپ

در روایت میفرماید این خواب پادشاهان و فرزندان پادشاهان و به طور کلی افرادی که زیاد غذا میخورند،البته روایتی هم داریم که میفرماید این خواب منافقان است که البته بعید به نظر میرسد، درستش این است که این خواب پادشاهان و فرزندان پادشاهان و تجار و اغنیا و آنهایی که شکم پر میخوابند است به خاطر اینکه به سمت چپ اگر بخوابند سبب میشود این غذا هضم شود.

معده وقتی پر میشه اگر انسان به سمت راست بخوابد معده سنگینیش را روی قلب می اندازد و این بد است. کورونای قلب را میبندد و تنگ میکند و کار قلب را با مشکل مواجه میکند و اگر به سمت چپ بخوابد معده روی دیوار و دنده ها میافتد روی دیواره شکم میافتد و روی زمین میافتد که سنگینیش روی دیواره شکم و زمین است و خیلی مشکلی ندارد.

?خوابیدن به صورت (دمرو)??

در روایت میفرماید اگر دیدید کسی به رو خوابیده او را بیدار کنید و به او تذکر بدهید، این خواب خوبی نیست، خواب ابلیس و برادران ابلیس و خواب هر دیوانه و هرکسی که مشکل دارد معلول است.

حضرت امیر هم در مسجدکوفه می آمدند افرادی که در مسجد خوابیدند، اینها را بیدار میکردند برای نماز شب و نماز، تا جایی که منتهی شد به ابن ملجم و دید ابن ملجم به رو خوابیده است (شبی بود که ابن ملجم امام را شهید کرد) امام (ع) به ابن ملجم فرمود : از این گونه خواب بیدار شو که اینگونه خواب را خداوند دشمن میدارد و خواب شیاطین و اهل دوزخ است و بر سمت راست بخواب که خواب علماست و یا بر چپ بخواب که خواب حکیمان است و بر پشت مخواب که خواب انبیاست. (بحار الانوار ج ۴۲ ص ۲۸۱)

⏪آیت الله عباس تبریزیان  ?مجله طب اسلامی

https://telegram.me/joinchat/BReSSTwJztIOUOdB5lBzyA

eslamteb.com

/////////////////////////////////////////////

⛔️😴دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

🙄از نصفه های شب تا ساعت ۴ صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد

@soroshesalamati