آخرین مطلب

انجیر و شربت انجیر برمبنای طب سنی و رافع یبوست و مسهل و انرژی زا و دفع اوره

طرز تهیه شربت انجیر

خداوند رحمان در قرآن “انجیر” این میوه بهشتی را مورد توجه قرار داده که این خود گویای ارزش غذایی و درمانی بالای آن است، در صورتی که شما هم یکی از علاقمندان پرو پا قرص انجیر هستید، شاید برای بهره بردن از عطر و طعم و یا خواص درمانی این میوه بهشتی از آن استفاده می کنید و دوست دارید تا در تمام زوایای زندگی خود و به همراه خانواده و دوستان از آن لذت بیشتری ببرید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه شربت انجیر که یکی از قدیمی ترین شربت ها بوده که مورد توجه بسیاری از اطبای سنتی قدیم به لحاظ خواص درمانی بسیار قرار داشته آشنا کنیم تا هم از آن بهره کافی در جهت استفاده از خواص درمانی بیشمار آن برده باشید و هم لذت کافی از عطر و طعم این شربت گوارا. امید است مطلب مورد نظر مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و ما را هم از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید.

 خواص درمانی

مفید در درمان یبوست اطفال

مناسب در تسکین درد گلو و سرفه

مفید در درمان یبوست شدید

سرشار از انرژی و جلوگیری از ضعف عضلات

درمان کم خونی و ضعف جسمانی

مناسب برای افراد دارای کلسترول بالا و اسید اوریک بالا

مفید در رفع تشنگی و عطش زیاد

مفید در پیشگیری از سرطان روده

درمان نفخ و باد معده

مفید در مقابله با افسردگی و بیماری های عصبی

مفید برای افراد لاغر و کم اشتها

تقویت قوای جنسی

مواد لازم

انجیر خشک ۵۰۰ گرم

شکر ۷۵۰ گرم

آب ۱/۵ لیتر

گلاب یک قاشق غذاخوری

جوهر لیمو یک قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت انجیر

دستورالعمل حاضر یکی از سریعترین و اقتصادی ترین روش ها برای تهیه شربت انجیر بوده که به سادگی این امر برای هر فردی که علاقمند به تهیه این ماده شفابخش است را در کوتاه ترین زمان ممکن امکانپذیر می کند. ابتدا انجیر را پس از بررسی، پاکسازی و جدا کردن دم در آب به مدت ۲ ساعت خیس کرده و سپس با استفاده از مخلوط کن آنها را کاملاً به صورت یکدست خرد و نرم کنید. مخلوط را داخل قابلمه فلزی ریخته روی حرارت ملایم قرار داده و شکر را اضافه کنید، پس از گذشت زمانی از جوش آمدن مخلوط کف بر روی سطح مخلوط جمع می شود که باید آنها را از مخلوط جدا کرده و به خارج از قابلمه منتقل کنید که این امر باعث جلوگیری از سر ریز و همچنین تغییر طعم می شود. پس از اینکه مخلوط کاملاً قوام آورد گلاب و جوهر لیمو را اضافه کرده و با استفاده از یک صافی که سوراخ های ریز داشته باشد مخلوط بدست آمده را صاف و پس از آنکه خنک شد به بطری های مورد نظر منتقل و در جایی دور از نور مستقیم و خنک نگهداری می کنیم.

روش مصرف

می توان روزانه یک تا سه نوبت ، هر نوبت یک قاشق غذاخوری به همراه یک لیوان آب سرد میل نمود.

 نکات مهم

برای افراد دیابتی به دلیل وجود قند فراوان مناسب نبوده و این افراد در صورت تمایل با داشتن برنامه تغذیه ای مناسب و کنترل صحیح قند خون خود می توانند استفاده کنند.

افرادی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیرهستند باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

به یاد داشته باشید که مصرف هیچکونه مایعات قبل و بلافاصله بعد از غذا توصیه نمی شود.

@hakim_tehrani