آخرین مطلب

عسل و خواص گسترده آن با نگاهی به طب سنتی

“از معجزات عسل”?

عسل خالص را روی صورتتان ماساژ دهید و اجازه دهید مدتی روی پوستتان بماند تا خشک شود حدودأ یک ربع بعد صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار موجب آبرسانی نرمی و شفافیت پوست میشود.

برای نرمی و لطافت پوست بدن یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل را به آب وان اضافه کنید.

برای نرم شدن موهایتان یک دوم فنجان عسل را با سه قاشق سوپخوری روغن زیتون مخلوط نمایید و کاملا موهایتان را به آن آغشته کنید. پوششی روی سرتان بکشید و نیم ساعت بعد با شامپویی ملایم موهایتان را شستشو دهید.

برای درخشان شدن موهایتان مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل به همراه مقداری آب لیموی تازه را در یک لیتر آب گرم مخلوط نمایید و پس از شستشو با شامپوی مخصوص خود روی موهایتان پخش کنید. اجازه دهید موهایتان به حالت طبیعی خشک شود نیازی به آبکشی ندارد.

مخلوطی از یک قاشق چایخوری عسل دو قاشق چایخوری آب ولرم و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را تهیه کرده روی قسمتی از بدن که خارش احساس میکنید قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا دو دقیقه فروکش خواهد کرد.

مخلوطی از ۴ قاشق چایخوری عسل یک قاشق چایخوری پودر دارچین و دو فنجان آب گرم را بجوشانید مخلوط بدست آمده را سه الی چهار بار در طول روز میل کنید این ترکیب موجب حفظ طراوت و شادابی و جلوگیری از پیری زودرس میگردد.

مصرف ناشتا یک لیوان آب ولرم با مخلوط عسل وآبلیموی تازه موجب پاکسازی بدن از سموم میگردد.

Telegram.me/hakim_tehrani

@hakim_tehrani