آخرین مطلب

رنگهای شیمیایی برای مو و خاصیت ضد سرطانی آنها با نگاهی به طب سنتی

 ?✍پرسش:خانمی ۳۰ ساله از رشت هستم حدود ۲ ماه پیش اقدام به رنگ کردن موی خود کردم. حدود یک هفته بعد از رنگ نمودن موهایم، در قسمت فرق سر که تماس بیشتری با رنگ مو داشته احساس سوزش و گرفتگی عضلانی کردم که به طور مزمن ادامه دارد.?توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب وگوش و حلق و بینی معاینه شدم اما گفتند که سالم هستید و احتمالاً آلرژی دارید. احساس می‌کنم که دلیل این علائم استفاده از رنگ مو است. چه روش درمانی برای این مشکل وجود دارد؟ با تشکر از پاسخ شما⁉️

?✍پاسخ :شما از صابونهای طبیعی (صابون قهوه ای یا زیتون) استفاده کنید و پوست سرتان را با روغنهای طبیعی مانند زیتون یا روغن بنفشه چرب نمایید تا کم کم خوب شوید.?

این رنگ موهای شیمیایی حاوی مواد بسیار خطرناک شیمیایی هستند که عامل سرطانهای خون می باشند. از طرفی پوست سر از پرخون ترین بافتهای بدن هست و هرچه روی آن قرار بگیرد به راحتی و به سرعت جذب خون و در سراسر بدن منتشر می شود?

?✍پیشنهاد می کنیم از رنگ موهای طبیعی استفاده کنید یا حداقل بین بد و بدتر این مواد رنگی را به پوست سر تماس ندهید و روی مو بگذارید که بافتش سرد و خشک هست و قدرت جذب زیادی ندارد ولی رنگ می گیرید.

Www.ravazadeh.com

???? @tebe_jame ???

رنگ های شیمیایی و مضرات آن برای تمام اندام های بدن با نگاهی به طب سنتی

مضرات رنگ های شیمیایی مو?

?✍ایرنا گفت:دانشمندان هشدار دادند مواد شیمیایی موسوم به آمین ثانویه که در تمام رنگ های دائم مو دیده می شود ، می تواند هفته ها ، ماه ها و سال ها در مو باقی بماند.?

?✍رنگ کردن مو از زمان های گذشته در جوامع مختلف رایج بوده است. یونانیان و رومی های باستان از حنا و برخی صابون های بی رنگ کننده و جوشانده پوست گردو برای رنگ کردن موی خود استفاده می کردند. تا چند دهه گذشته استفاده از رنگ موهای شیمیایی فقط در میان عده اندکی از زنان آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج داشت.

?✍این در حالی است که در پنج سال اخیر شمار مصرف کنندگان رنگ مو و استفاده از موادشیمیایی به منظور تغییر حالت مو اعم از صاف یا فرکردن آن ۵۰ درصد افزایش یافته است.

?✍اکسیدان ماده شیمیایی پایه است که باعث حالت گرفتن و تثبیت رنگ می شود. استفاده از اکسیدان به مقدار زیاد موجب از بین رفتن سولفور مو و زبری و نازکی تارهای مو و چند شاخه شدن و در نهایت سوختن مو و سوختگی پوست سر از پیامدهای جایگزین شدن رنگ های شیمیایی و مصنوعی با رنگ طبیعی است.

?✍محققان شواهد تازه ای دایر بر ارتباط میان استفاده از رنگ مو با ابتلا به سرطان یافته اند.?

یک مطالعه اروپایی با حضور تقریبا ۵۰۰۰ داوطلب زن نشان داده است کسانی که به طور مرتب موهایشان را رنگ می کنند بیش از سایرین با خطر ابتلا به سرطان لیمفوما روبرو هستند.

?✍دانشمندان در مطالعات و آزمایشاتی که بر روی حیوانات انجام دادند، مواد شیمیایی مو را باناقص‌الخلقه شدن نوزادان حیوانات مرتبط دانستند.?????

?✍پارا‌فنیلن ‌دیامین همان «PPD» است که روی بسته‌بندی دو سوم رنگ موها نوشته شده و نوع حساسیتی که در استفاده از رنگ موی حاوی این ماده ایجاد می‌شود، به صورت تاول روی پوست صورت، به خصوص درناحیه خط رویش موها، بروز می‌کند.وبه همین دلیل در قرن ۲۰ میلادی مصرف این ماده در در لوازم آرایشی در کشورهای مختلف از جمله آلمان، سوید وفرانسه ممنوع شد.?⛔️

???? @tebe_jame ???

رنگهای شیمیایی برای موها و ضررهای آن با نگاهی به طب سنتی

⛔️عوارض رنگهای شیمیایی سر⛔️

❌سرطان خون?

❌سرطان مثانه

❌حساسیت و تاول پوستی?

❌زبری،نازکی وموخوره?

telegram.me/joinchat/CjnRmTvyORgyVu1lZ_1sNQ