آخرین مطلب

مثبت اندیشی و دوری از افکار منفی و سرد کننده با نگاهی به طب سنتی

دلیل علمی برای مثبت‌اندیشی

هر اوضاعی که داشته باشید، قدرت تغییر زندگی و دنیای اطراف‌تان را به وضعی بهتر دارید. شما در درون خود عناصر برگشت‌پذیری، شادی، و موفقیت را دارید. این عناصر تجدیدپذیر هستند. فقط باید یاد بگیرید چه‌طور آنها را به کار بگیرید.

 چند دلیل برای آوردن مثبت‌اندیشی بیشتر:

 ۱. مثبت‌اندیشی حس خوبی دارد

توجه کنید وقتی یک خبر خوشایند را در اخبار تماشا می‌کنید چقدر حس‌تان بهتر از زمانی است که خبر بدی را می‌بینید. شاید این بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از ما در زندگی‌مان دنبال نقاط تیره و افسرده‌کننده می‌گردیم. احساسات خوب به شما انگیزه می‌دهد برای بهتر شدن تغییر کنید و به خودتان فرصت دوباره‌ای بدهید. نمی‌توانید از احساس ناراحتی خودداری کنید. اما باید مقاومت کنید و فقط روی نیازهای‌تان تمرکز کنید. حس مثبت موهبتی است که باید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 ۲. مثبت‌اندیشی عملکرد ذهن‌تان را تغییر می‌دهد

مثبت‌اندیشی نه تنها کیفیت افکاری را که در ذهن دارید تغییر می‌دهد، بلکه مرزهای ذهن‌تان را نیز گسترش می‌دهد. مثبت‌اندیشی ابزار کنار آمدن با شکست‌ها و پیدا کردن گزینه‌های جدید است. مثبت‌اندیشی شما را روی اهداف و آرمان‌های بزرگ‌تر زندگی متمرکز می‌کند. مثبت‌اندیشی صبر و دلسوزی‌تان را بیشتر می‌کند، کمک‌تان می‌کند زودتر ببخشید. مثبت‌اندیشی شما را قادر می‌سازد افکار منفی را رها کنید و پیوندتان را با کسانی که عاشقشان هستید حفظ کنید. مثبت‌اندیشی یعنی هر‌قدر هم سرتان شلوغ باشد، باز هم فرصتی پیدا می‌کنید و به خانه زنگ می‌زنید یا از کسی که برای‌تان مهم است سراغ می‌گیرید.

 ۳. با مثبت‌اندیشی آینده‌ای درخشان خواهید داشت

شاید احساسات مثبت در ما محو شوند، اما بیشتر شدن تجربه‌های مثبت‌اندیشی به مرور زمان بهترین‌ها را برای ما به ارمغان خواهد آورد. به مرور زمان توانایی مثبت‌اندیشی در زندگیتان تقویت می‌شود فقط باید یک محرک ایجاد کنید. مثبت‌اندیشی درایت، خوش‌بینی، و انعطاف‌پذیری را بیشتر می‌کند. همچنین روابط‌تان را بهبود می‌بخشد و به شما اجازه می‌دهد ارتباط‌های اجتماعی بهتری برقرار کنید.

 ۴. مثبت‌اندیشی منفی‌بافی را متوقف می‌کند

منفی‌بافی می‌تواند در کثری از ثانیه روزتان را خراب کند، ولی مثبت‌اندیشی می‌تواند ذهنیت شادتری به شما برگرداند. مثبت‌اندیشی مانند یک شانس دوباره است: می‌تواند به شما این توانایی را بدهد هنگامی که دیر به محل کارتان می‌رسید، به جای اینکه از خودتان عصبانی باشید، بدانید چقدر خوش‌شانس هستید که شغلی دارید. مثبت‌اندیشی یعنی از شرایط‌تان بیشترین نفع را ببرید. این همان چیزی است که برای انعطاف‌پذیری ضروری است.

 ۵. مثبت‌اندیشی با تمرین تقویت می‌شود

شما لحظه به لحظه بیشتر از آنچه تصور می‌کردید بر احساسات‌تان تسلط خواهید داشت. دقیقا همانطور که می‌توانید منفی‌باف باشید، توانایی مثبت‌اندیشی را نیز دارید. افزایش شادی به همان اندازه که مستلزم توجه نکردن به منفیات است، نیازمند توجه به جنبه‌های مثبت زندگی است. برای اینکه ببینید چه گزینه‌های جدیدی امکان‌پذیر است، و از پس شکست‌ها بربیایید، باید مثبت‌اندیشی را تبدیل به عادت کنید. برای اینکه بهترین زندگی را داشته باشید باید یاد بگیرید جوانب مثبت هر اوضاعی را ببینید.

    نتیجه‌گیری

مثبت‌اندیشی به این معنی نیست که خودتان را گول بزنید، مانع اتفاق افتادن چیزهای بد برای شما نمی‌شود، اما به هر حال می‌تواند تغییر چشمگیری در زندگیتان ایجاد کند. اگر به دنبال افزایش لذت و رضایت، پیوند و تداوم، معنی و مقصود زندگی هستید، مثبت‌اندیشی می‌تواند کمک‌تان کند چیزی را که در پی آن هستید پیدا کنید.

@hakim_tehrani