آخرین مطلب

خواب و بیخوابی با نگاهی به طب سنتی توسط اساتید

درمان بی خوابی?

?دکتر غلامرضا کردافشاری?

?✍روغن بنفشه و نیلوفر و بادام و کدو و گل سرخ تازه?(روغن گل سرخی که بیش از یکسال از تولید آن گذشته استفاده نشود.)را با هم مخلوط کرده و روزی ۴ بار در بینی?(۱ قطره در هر سوراخ بینی) بچکانید.

?✍و بر پیشانی و ملاج سر و اطراف گوشها?و داخل لاله گوش و لبها و کف پا و دست و مقعد و ناف بمالید.

?✍کدوی سبز رنده شده،خیار رنده شده،تخم کاهو، بنفشه، پنیرک،تاجریزی، پوست و تخم خشخاش، جو پوست کنده، سبوس جو، گل سرخ، برگ و تخم خطمی، برگ بید، تخم و برگ خرفه، گشنیز، ریحان از هر کدام یک قاشق در ظرف در بسته در آب بجوشانید سپس حرارت را خاموش کرده و محتوای ظرف را در طشتی ریخته و روغن گل سرخ یا روغن بنفشه اضافه کرده و پارچه ای بر سر انداخته و روزی ۲ بار بخور دهید.

?✍تخم کاهو ۵ گرم، تخم خیار ۱۰ گرم، تخم گشنیز ۱۰ گرم، تخم خشخاش (یا تخم شاهدانه) ۵ گرم در ۱ لیوان عرقیات مفرح( شامل مخلوط عرقیات سیب،به، اسطخدوس، سنبل الطیب، بادرنجبویه، گلاب، گاوزبان، نعناع، نسترن، بهارنارنج، آویشن، هل، دارچین)۲۴ ساعت خیسانده و سپس شیره کشیده و زوری ۲ بار میل شود.

?✍عرق بیدمشک، گلاب، عرق ریحان و عرق نیلوفر را مخلوط کرده و در ظرفی دهانه گشاد ریخته و کنار میز کار خود بکذارید و مکرر ببویید.شبها ظرف مذکور را کنار تخت خود قرار دهید تا بوی آن به مشام شما برسد?

?✍پاشویه با جوشانده بنفشه، گل سرخ، تخم کاهوی کوبیده، گشنیز و پوست و تخم خشخاش ۲۰ دقیقه (پاها تا زانو در جوشانده قرار گیرد)، سپس با آب نیم گرم دوش بگیرید ، سپس نیم تا یک ساعت استراحت کرده و سپس شام سبک میل شود. قبل از خواب روغن مالی های ذکر شده انجام شود و ماساژ آرام و ملایم بدن و پشت هنگام خواب صورت گیرد.

?✍اتاق خواب شما باید کاملا تاریک و بی صدا باشد. از چراغ خواب استفاده نکنید. رختخواب نرم و راحت باشد. دمای اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد نباشد.زیر بالش برگ شوید تازه فرش شود.

???? @tebe_jame ???

?درمان بی خوابی?

?دکتر مهدی فهیمی?

?✍استفاده از دمنوش سنبل الطیب(به تنهایی)شبها قبل از خواب موجب داشتن خواب ارام میشود.?

برای رفع بیخوابی در شب کنکور?

عسل ?۳۰۰ گرم +کنجد۱۵۰ گرم+زنجبیل نوک قاشق چایخوری را باهم ترکیب کرده شب امتحان یکی دو قاشق از این ترکیب را استفاده کنید،این ترکیب یک خواب ارام به شما میدهد و صبح شاداب بلند میشوید.

?درمان بی خوابی?

?دکتر محمد دریایی?

?✍یک لیوان شیر داغ، با یک قاشق غذاخوری عسل ?شیرین شود، یک ساعت قبل از خواب،?نوشیده شود. ان شاء الله تا طلوع سپیده دم خوابی خوش خواهید داشت.

?✍ریحان نیز معالج بی خوابی است برای این منظور ریحان را دم کنید کمی عسل به ان اضافه نمایید و یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان از این دمکرده را بنوشید خواب خوبی خواهید داشت.?

 ?درمان بی خوابی و کم خوابی?

?استاد اباذر طالقانی?

 ?✍علت اصلی آن خشکی مغز است

?درمان??

۱⃣غذاهای مرطوب بخورید.

۲⃣روزها نخوابید.

۳⃣از غذاهای صنعتی دوری کنید?

۴⃣چای قهوه نوشابه وغذاهای تحریک پذیر مغز را نخورید.☕️?

۵⃣حتما شام میل کنید.

۶⃣شبها قبل از خواب نعنا وپونه دم کنید و بخورید و هنگام خواب مقداری گلاب روی لب بالائی وداخل بینی بمالید

???? @tebe_jame ???