آخرین مطلب

تقویت و سالمسازی بدن با نگاهی به طب سنتی چیست

?????? ?بسته سلامت?

۷ گام برای تقویت بدن در یک هفته

?پاکسازی و سم زدایی خون:

اگر می خواهید خونتان پاکسازی شود، از پودرهای گیاه گندم یا یونجه و  روغن هایی که حاوی امگا ۳ بالایی هستنداستفاده کنید.

 ?اجتناب از خوردن برخی مواد غذایی:

از غلاتی که حاوی گلوتن نیستند (مثل گندم سیاه، ذرت،…) استفاده کرده و مواد غذایی صنعتی را از برنامه غذایی حذف کنید، به جای این مواد، از نخود، لوبیا و عدس استفاده کنید.دور مصرف قهوه را خط بکشید.

?مراقبت از ph خون:

تغذیه غلط، خون را اسیدی و حرکت گلبول های قرمز را به سمت سلول های بدن کند می کند، مصرف غذاهای اسیدی مثل گوشت و لبنیات را به حداقل برسانید،و به جای آن ها مواد قلیایی  مثل میوه ها و سبزیجات و به خصوص سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند را انتخاب کنید.

?آهسته غذا بخورید و غذا را به خوبی بجوید:

آهسته غذا بخورید چون در غیر این صورت، فرآیند خارج ساختن مواد از معده با مشکل مواجه می شود. غذا را به خوبی بجوید و مراقب باشید پیش از احساس سیری، دست از خوردن بکشید.

 ?استرس هایتان را کنترل کنید:

هر قدر بدن بیشتر در معرض استرس باشد، در مقابله با آن ضعیف تر خواهد بود، و بدن در برابر بیماری های التهابی و پوستی بسیار آسیب پذیر خواهد شد و چه بسا به چاقی مفرط نیز دچار شوید.

?متعادل سازی فعالیت غدد فوق کلیوی:

فعالیت این غدد ممکن است در اثر استرس کاهش یابد و در نتیجه با عملکرد نامناسب قابلیت های ذهنی، فیزیکی و احساسی کم کند و نهایت ان روبه رو شدن با نوعی خستگی مزمن و آزاردهنده است.

 ?فعالیت بدنی داشته باشید، اما خود را خسته نکنید:

هدف از ورزش، داشتن سلامتی و احساس خوب است، اما اغلب در انجام آن  زیاده روی می کنیم.فعالیت بدنی باید برای ما احساس راحتی بیاورد، به جای فعالیت ورزشی سنگین و فشرده و یا با پرورش اندام به سراغ تمرین های آهسته اما پیوسته بروید.

@farsna