آخرین مطلب

پودرپیدرولاکس داروی خاص یبوست سخت و خشک

خواص سنای مکی

✍️پیامبر (ص) فرمودند : اگر مردم بدانند در سنای مکی چه خاصیتی وجود دارد، همانا در مقابل هر مثقال سنا دو مثقال طلا می دادند، همانا آن (سنا) ایمنی از بهک وپیسی وجذام وجنون وفلج ولقوه است
📚مکارم الاخلاق، طبرسی، ص ۱۸۸
✅عزیزان طبق حدیث بالا جهت پیشگیری از بیماری ها وشستشوی کامل معده، هر مدتی مقداری برگ سنا از عطاری ها تهیه کرده سپس آن را دم کرده ومصرف نمایید

پودرپیدرولاکس داروی خاص یبوست سخت و خشک
پودر پیدرولاکس (ماکروگل، پلی اتیلن گلیکول) داروی ملینی است که برای درمان یبوست (مشکل اجابت مزاج) مصرف می شود. برای کمک به پاکسازی انباشته شدن مدفوع سفت در روده که اگر برای مدت طولانی یبوست داشته باشید (مدفوع سفت) استفاده می شود. همچنین می توان آن را قبل از کولونوسکوپی (آزمایشی برای بررسی داخل روده) برای تخلیه روده قبل از آزمایش مصرف کرد.

مقدار مصرف-

ملین برای یبوست حاد و مزمن: ۲۰- ۱۰ گرم (معادل ۲-۱ قاشق غذاخوری پر) بسته به شرایط فرد در یک لیوان آب یا آبمیوه یا چای حل و یکجا میل شود. در هر زمانی از روز می توان این کار را انجام داد اگرچه صبح ناشتا بهتر است. شروع اثر دارو در این حالت ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد دیده می شود.
از داروخانه بگیر
۲- گیاه سنای مکی داروی ضد یبوست بر مبنای طب اسلامی

مضرات عادت کردن به مواد فوق یا برای باردار هم ممنوع

//////////////////////////////////

خواص سنای مکی در طب سنتی

خواص سنا به صورتی است که می‌توان گفت گیاهی است که خاصیت ملین کنندگی دارد و برای درمان یبوست توصیه می‌شود.

📚خواص سنا در دفع سنگ کیسه صفرا و دفع کننده صفرای زائد نیز ثابت شده است.

📚📚از خواص برگ سنا برای کبد که چربی بدن اعم از چربی خون، چربی دور شکم و کبد چرب را درمان و از بدن خارج می‌کند.

📚دمنوش این گیاه برای کاهش وزن مناسب است. برای کاهش وزن آب را بجوش آورید و چای برگ سنا را در آب جوش بریزید. ۵ دقیقه زمان بدهید تا دم بکشد. سپس به آن آب لیمو و مقداری عسل برای بهبود بیشتر طمع آن اضافه کنید. روزانه دو بار از این دمنوش استفاده نمایید.
📚 اطبای طب سنتی چینی بر این باورند که برگ این گیاه گرما را از روده بزرگ شما خارج می‌کند و به خلاص شدن از مواد غذایی قدیمی که با گذشت زمان در آنجا ساخته شده کمک می‌کند.
📚 از این رو خواص سنا برای روده‌ها نیز بسیار و در طب سنتی بر آن تاکید شده است.
این گیاه دارویی همچنین دارای خواص التهابی خفیف است که می‌تواند تورم داخلی و خارجی را تسکین دهد.

📚برگ‌های این گیاه نیز ممکن است در پیشگیری از بوی بد دهان موثر باشند. یک راه خوب برای استفاده از گیاه سنا جهت دستیابی به این هدف آن است که برگ‌هایش را در آب جوش بخیسانید و بعد بگذارید خنک شود. سپس آن را مثل دهانشویه در دهان‌تان بگردانید.

📚خواص برگ سنا برای کبد را نباید نادیده گرفت. این گیاه در زمینه بیماری‌های کبد معجزه خواهد کرد.
خواص سنا برای مو
گیاه سنا مکی نه تنها زیبایی موهای شما را بهبود می‌بخشد بلکه باعث بهبود وضعیت پوست سر و درمان شوره‌ی سر نیز می‌شود. این گیاه دارویی باعث می‌شود که در موهای شما درخشش و روشنی ایجاد شود. از آن ‌جایی که این برگ یک نرم‌کننده‌‌ی عالی است، می‌تواند ریزش مو را نیز درمان کند. خاصیت ضدباکتریایی این گیاه دارویی می‌تواند در درمان بیماری‌های یا عفونت‌های پوستی کمک کند. خمیر تهیه شده از گیاه سنا مکی در درمان عفونت‌های پوستی مانند آکنه و همچنین شرایط التهابی مانند اگزما مؤثر است.

📚برای داشتن موهای صاف، براق و قوی می‌توان از برگ این گیاه استفاده کرد. می‌توانید با مخلوط کردن پودر گیاه سنا با آب و ماست یک ماسک مو درست کنید.

⛔️موارد منع مصرف سنای مکی

باعث ایجاد دل‌پیچه می‌شود و باید از مکمل گلسرخ استفاده شود.

⛔️⛔️زنان شیرده نباید مصرف کنند چون نوزاد دچار اسهال می‌شود.

چای سنا بر انعقاد خون هم اثر می‌گذارد. بنابراین اگر شخصی داروهای ضدانعقاد مصرف می‌کند، نوشیدن چای آن در روند درمانش تداخل ایجاد خواهد کرد.

📚📚 این گیاه موجب دفع ادرار و خارج شدن چربی، نمک، آب اضافی و سم‌زدایی بدن می‌شود. این ماده گیاهی می‌تواند موجب کمبود آب بدن هم بشود. پس اگر آن را مصرف می‌کنید به آب‌رسانی بدن توجه داشته باشید.

⛔️ مصرف چای سنا، در بلندمدت باعث مسمویت‌های کبدی می‌شود.

برگ سنا که متأسفانه امروزه به‌ وفور برای درمان استفاده می‌‌شود، اگر بیش از ۲ هفته مصرف شود، می‌‌تواند منجر به تنبلی روده، تشدید بیماری و اشکالاتی در روده بزرگ شود.

نحوه استفاده از سنای مکی

💊💊دمنوش: حداقل چهار گرم (حدود دو قاشق غذاخوری) سنای مکی با یک لیوان آب جوش حدود ده دقیقه دم کرده شود و آب آن خورده شود (لزومی به خوردن خود سنا نیست).

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، سنا یکی از گیاهان گلدار پر خواص در طب سنتی است که از خواص برگ سنا برای کبد و روده نباید غافل شد. در این مقاله علاوه بر بررسی این که سنا مکی چیست در خصوص خواص سنا و طبع برگ سنا نکاتی را بیان کردیم.
سنای مکی چیست؟ خواص دارویی برگ سنا در طب سنتی
https://tabaye.ir/senna/

💊💊یبوست حاملگی
۱- در ۲۴ ساعت، ۴ الی ۶ لیوان آب سرد عادی بنوشید
۲- شربت انجیر خشک (اگر دیابت دارید با شیرۀ توت شیرین کنید و اگر دیابت ندارید با اندکی عسل یا اندکی قند شیرین کنید)
۳- هر روز ۲ تا ۳ خوشۀ انگور با هستۀ آن بجوید و بخورید
۴- پیاده روی ارام ارام عالیست خواب درروز جدی ممنوع
۵- عرق بیدمشک با گلاب بصورت مخلوط
۶– مصرف گلاب با عسل
۷-عرق بید مشک با گلاب با اندکی عسل
۸- روغن زیتون با دمنوش آلو و عرق نعنا