آخرین مطلب

نخودسیاه و خاصیت گسترده اش بر مبنای طب سنتی

نخود سیاه یکی از گونه های کمیاب نخود و از انواع حبوبات است که به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی شناخته می شود.
در طب سنتی از نخود سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی و بیماری های ویروسی و همچنین پیشگیری و درمان یبوست استفاده می شود.
خواص نخود سیاه:
لاغری و کاهش وزن
نخود سیاه به دلیل مقادیر بالای فیبر محلول و فیبر نامحلول که دارد به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث کاهش کالری دریافتی و درنتیجه لاغری و کاهش وزن می شود.
سلامت قلب
نخود سیاه حاوی ترکیبی منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها، آنتوسیانین ها، سیانیدین و همچنین فیتون هاست که به سلامت رگ های خونی کمک کرده، خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش داده و احتمال بیماری های قلبی و عروقی را از بین می برند.

کلسترول خون
نخود سیاه، اسید های صفراوی را به هم چسبانده و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری می کند در نتیجه میزان کلسترول خون را کاهش می دهد.

قند خون و دیابت
نخود سیاه کربوهیدرات های آن شکسته شده و به آرامی هضم می شوند بنابراین قند خون را در حد متوسط نگه داشته و به ندرت منجر به افزایش قند خون می شوند.

منبع غنی آهن
نخود سیاه به عنوان منبع غنی آهن، می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و سطح انرژی بدن را تقویت کند. این امر به ویژه برای زنان باردار یا شیرده و همچنین کودکان در حال رشد مفید است.
آهن با انتقال اکسیژن از ریه ها به همه ی سلول های بدن در شکل گیری هموگلوبین نقش مهمی ایفا می کند و جز مهم سیستم های آنزیمی برای تولید انرژی و سوخت و ساز بدن است.
منبع خوب پروتئین گیاهی
نخود سیاه به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است
گوارش
نخود سیاه سرشار از فیبر است که برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار حیاتی است؛ مقادیر بالای فیبر موجود در روده خطر ابتلا به بیماری دیورتریکولیت دردناک و یبوست را کاهش می دهد.
سنگ کلیه
در صورت وجود سنگ در کلیه یا مثانه، می توانید یک مشت نخود سیاه را در یک لیوان آب بخیسانید و صبح روز بعد به همراه مقداری عسل بنوشید تا سنگ کلیه یا سنگ مثانه دفع شود.
خواص نخود سیاه برای پوست ومو
آکنه و جوش صورت
تقویت و افزایش رشد مو
درمان ریزش مو
درمان شوره سر

طبع نخود سیاه : طبیعت و مزاج نخود سیاه گرم و خشک می باشد.

🔹️ ثبت سفارش از طریق وب‌سایت لاویگل

🌐Www.lovegol.ir

عضویت در کانال محصولات

@lovegol_ir