آخرین مطلب

خواب خوب و خواب راحت بر مبنای طب سنتی

[ Photo ]
😴خواب خوب با گل محمدی

🌸گل محمدی استرس را کاهش داده و موجب آرامش اعصاب می شود

🌸خوردن دمنوش گل محمدی قبل از خواب به داشتن خواب آرام و راحت کمک می کند

👈برای آرامش اعصاب و خواب راحت می توانید مقداری گلاب روی پارچه نخی بریزید و موقع خواب جلوی بینی بگیرید یا مقداری گلاب در فضای اتاق خواب اسپری نمایید

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

/////////////////////////////////

🔴 راهکارهایی برای داشتن خوابی راحت بر مبنای طب سنتی

✍️مصرف برخی دم‌نوش‌ها مثل گل‌گاوزبان، جوشانده عناب و سنبل‌الطیب آرام‌بخش بوده و برای داشتن #خواب آسوده توصیه می‌شوند همچنین مصرف عرق #بیدمشک، دم‌نوش به‌لیمو نیز موثر است. اصلاح برنامه غذایی و نخوردن غذاهای نفاخ در شب راهی برای رفع اختلالات خواب است.

مصرف سبزیجاتی مثل #کاهو یا خوراکی‌هایی که رطوبت زیادی دارند مثل جو و بادام خام قبل از خواب توصیه می‌شوند. پرهیز از چای و قهوه، شکلات تلخ، ادویه جات، بویژه تندمزه ها، پیازخام، سیر

ماساژ درمانی، رعایت درجه دما و نور اتاق که خیلی سرد یا گرم نباشد یا روشن نباشد و #حمام_کردن برای رفع اختلالات خواب توصیه می‌شوند.مصرف شام‌کامل و مقوی و مفصل ( سرخ کردنی و دیرهضم نباشد)

دم‌کرده بادرنجبویه و بابونه نیز توصیه شده است این گیاهان حتی برای کودکان مفید و بی‌ضرر است. از مصرف #ترشی قبل از خواب پرهیز شود و در مقابل ترکیب روغن‌زیتون، عسل و سرکه مصرف شود.

همچنین بهتر است فرد بی‌خواب در مکانی تاریک و کم‌نور بخوابد و کمی گلاب در آن محل پاشیده شود.
مصرف غذاهایی مثل آش جو، آش کدو، کاهو و هویج مناسب است.

دم کرده #خرفه نیز از بی‌خوابی جلوگیری می‌کند. این گیاه همانند یک #آرام‌بخش عمل می‌کند. روغنهای کدو، خیار وکاهو به‌ صورت ماساژ سر توصیه می‌شود.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebsiia20🌿