آخرین مطلب

نوره یا واجبی و خاصیت گسترده اش برای بدن و روش استفاده آن بر مبنای طب سنتی

💊💊🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷تعریف نوره ( واجبی )

از بین بردن موهای زائد کاری بسیار آزار دهنده است. امروزه برای از بین بردن موهای زائد بدن روش ها و محصولات بسیاری مانند لیزر، موم، کرم موبر، پودر موبر، نوره، اسپری موبر و … وجود دارند که انتخاب آنها به دغدغه ای برای خانم ها و آقایان تبدیل شده است تا هم نتیجه خوبی دریافت کنند و هم این که پوستشان بعدها دچار عارضه ای نشود.
در این مطلب می خواهیم در مورد نوره ( واجبی _ طین _ حنازرد ) کشیدن که یکی از راههای از بین بردن موهای زائد بدن با خواص جادویی است، صحبت کنیم. زدودن موهای زائد بدن با استفاده از نوره، جدای از مسأله پاکیزگی آن، خواص زیادی دارد که در طب سنتی به آن سفارش فراوانی شده است.
نوره یا واجبی عبارت است از ترکیب زرنیخ یا همان آرسنیک معدن ( با فرمول شیمیایی As۲S۳، سولفید آرسنیک) و آهک آب‌ دیده به نسبت ۱ به ۶ که از آن برای درمان و زدودن موهای زائد بدن استفاده می شود. متاسفانه برخی از تولید کننده های نوره برای کاهش هزینه های خود و سود بیشتر، نوره را با ترکیب های مختلف تولید میکنند. بعضا مشاهده شده برخی اقدام به حذف زرنیخ و یا جایگزینی آن با مواد دیگر کرده اند که باعث می شود تمام خواص مفید نوره از بین برود.
از مهم ترین نواحی بدن که توصیه اکید به استفاده نوره در آنها شده است، می توان موی زیر بغل و نواحی شرمگاهی را می توان نام برد، زیرا محل تجمع آلودگی ها است.
دقت کنید منظور از نوره یا واجبی پودرهای موبر موجود در بازار نیست. موبرهای موجود در بازار فاقد زرنیخ می باشند. برای تهیه نوره اصل باید به عطاری های معتبر مراجعه نمایید. چون ماده موثر نوره آرسنیک می باشد، که ضد سرطان است. تمام کارخانه ها آرسنیک موجود در نوره را خارج می کنند (البته نوره ی دارای آرسنیک به صورت سنتی و غیر کارخانه ای هنوز موجود است) و باید بدونید که این پودر های موبری که اغلب به صورت معطر هم هستند، عاری از آرسنیک می باشند و در نتیجه جز خاصیت مو زدایی هیچ خاصیت دیگه ای ندارند. پس باید به دنبال واجبی اصل باشید، همان ها که بوی بسیار تند و نه چندان خوبی دارند.
اینگونه می توان گفت که اگر از نوره های سنتی و اصیل که دارای آرسنیک هست استفاده شود، شما هر وقت نوره استفاده می کنید در واقع دارید خود را علاوه بر نظافت، شیمی درمانی می کنید.
در قدیم نوره (واجبی) را در خانه هم درست می کردند. این ماده مخلوطى بود از آهک نرم ‏شده، شیره چند گیاه، مقدارى روغن تخم‏ مرغ و زرنیخ که آن‏ها را با کمک دوغ تبدیل به نوعى مرهم یا ضماد می کردند. واجبى را معمولا در حمام مورد استفاده قرار می ‏دادند و مقدارى از آن را روى موضعى که می خواستند موى آن را زائل کنند می‌مالیدند و پس از چند دقیقه روى آن آب می ریختند و آن را می شستند و به این ترتیب موها به کلى زایل می شد.
نوره ای که دارای آرسنیک ، فسفر و گوگرد است را نباید وارد خون کرد. طریق وارد کردن این مواد ضد سرطانی از طریق تنفس و پوست است و مدت زمان آن نیز همان مدتی است که موها را از بین می برد و اگر بیشتر بماند پوست می سوزد.
بهتر است نوره (واجبی) در محیطی کوچک و خنک به بدن گذاشته شود تا در این مدت از طریق تنفس و بو وارد ریه ها و سپس خون شود تا هر بار که نوره گذاشته می شود، مقدار زیادی سرطان از بدن خارج شود.
نوره اصل و با کیفیت زرد رنگ و بوی تند و زننده ای دارد که نشان خاصیت بالای آن برای شیمی درمانی طبیعی است. در واقع هر وقت مدل بدون بوی آن را خریدید، بدانید که خواص درمانی چندانی ندارد و فقط می تواند موهای زائد را از بین ببرد.
رنگ نوره اصل زرد است و هرچه میزان آهک در آن بیشتر شود رنگش سفیدتر می شود. در واقع خاصیت درمانی اش به علت وجود زرنیخ در آن است و سفید رنگ بودن این پودر، نشانی از کمبود این ماده می باشد. هرچی درصد آهک بیشتر باشد خاصیت درمانی نوره کمتر میشود و فقط خاصیت موبری دارد.
خواص نوره ( واجبی ) از دیدگاه طب سنتی

ضد سرطان سینه، پروستات، خون، پوست و ریه

از بین برنده موهای زائد و کاهنده موهای زائد به مرور زمان

ضد رماتیسم

درمان کننده زگیل تناسلی

تقویت قوای عمومی و جنسی

تقویت کننده نور چشم

کاهنده تورم پروستات

دافع بیماری های کلیه و مثانه

مقوی شانه ها

درمان کننده لاغری مفرط (باعث فربگی بدن می شود)

از بین برنده جوش های عفونی و لطیف کننده پوست بدن

تخلیه کننده مواد زائد و سمی و سودای اضافی از بدن

درمان کننده عفونت رحم و بوی بد ناشی از آن

موثر در درمان بیماری های پوستی

روشن کننده پوست

تقویت کننده سیستم ایمنی

موثر در درمان واریس

ضد عفونت، ضد قارچ و ضد باکتری

مانع بوجود آمدن زخم بستر

رافع هم و غم، خشم، عصبانیت، جنون و افسردگی

دارای بوی ضد سرطانی

محکم کننده استخوان ها و درمان کننده پوکی استخوان

درمان کننده برص

پیشگیری کننده خوره، پیسی و آکله

درمان کننده بواسیر

از بین برنده کیست رحم

از بین برنده توده های سینه

درمان واریکوسل

توضیحاتی در مورد خواص نوره

همانطورکه اشاره شد نوره رافع هم و غم است، زیرا سودا را به مرور زمان و با استعمال خارجی مداوم آن (یعنی هر ۱۵ روز یک بار) از بدن افراد سوداوی دفع می کند و مانع از بی نشاطی در انسان می شود.

در برخی از بانوان استفاده از تیغ و ژیلت برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی، موجب ایجاد تیرگی در این ناحیه می شود، لذا توصیه می شود از نوره برای ناحیه تناسلی استفاده کنند.

برای درمان زگیل تناسلی از نوره استفاده کنید. زگیل در واقع نوعی دانه غده مانند غیر سرطانی است که به دنبال یک عفونت ویروسی ممکن است در ناحیه تناسلی زنان یا مردان ظاهر شود.

قبل از استفاده از نوره سعی کنید خمیر حاصل شده را کمی ببویید. بوی حاصل از این خمیر که حاوی ماده آرسنیک (البته در نوره های طبیعی) می باشد سبب پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله سرطان به خصوص سرطان خون در بدن می شود. سعی کنید استعمال نوره را در محیط کوچکتر انجام دهید تا استنشاق بوی حاصل از استعمال نوره بهتر انجام شود.

وقتی خانم ها دچار سرطان سینه می شوند، غده های زیر بغلشان ورم می کند، با وجود اینکه شخص عمل و یا شیمی درمانی کرده است به همین دلیل متاستاز می کند و به او می گویند باید دوباره جراحی کند. غده های لنفاوی در گردن و کشاله ران نیز هستند. در صورتی که فرد دچار برجستگی غدد لنفاوی و یا حتی دچار سرطان غدد لنفاوی شود، یکی از داروهایی که به صورت ضماد پیش گیری می کند، همین نوره و پاک تن است.
روشن کننده پوست(غلبه سودا پوست را سیاه میکند و نوره این سیاهی را برطرف می کند).

نوره در درمان بواسیر بسیار موثر است. بواسیر از آن دسته مشکلاتی است که با غلبه مزاج سودا در بدن پدید می آید. زیرا با غلبه سودا، مزاج انسان سرد شده و به طبع آن گوارش نیز سرد و ضعیف می شود. گوارش سرد و خشک موجب بروز یبوست می شود که خود مقدمه و از علت های اصلی بروز بواسیر می باشد. از طرفی یبوست باعث کندی و مشکل در دفع مواد زائد از بدن می شود که به سبب آن فرد نیاز به زمان بیشتری برای دفع دارد. نشستن طولانی مدت در دستشویی و قرار گرفتن عضلات انتهای روده بزرگ در حالت دفع به مدت طولانی، باعث تشدید زمینه ی بروز بواسیر می شود. می توان گفت در بوجود آمدن بیماری بواسیر، زیاد نشستن در دستشویی عامل اصلی، و یبوست عامل فرعی آن می باشد. پس در درمان انواع بواسیر، اولین اقدامی که برای بیمار باید انجام بگیرد، برطرف کردن غلبه مزاج سودا می باشد. مورد دیگری که با غلبه مزاج سودا در بدن بروز می دهد، تجمع سموم و مواد زائد در بدن می باشد. به دلیل کندی فرایند گوارش و توقف طولانی مدت مواد در روده کوچک و روده بزرگ، موادی که باید از بدن خارج می شدند، توسط دیواره های روده جذب خون شده و مجدد به بدن باز می گردند. به همین سبب در درمان بواسیر و غلبه مزاج سودا، داروی سنای مکی نیز مناسب استفاده می باشد.

یکی از خواص بی نظیر نوره، موثر بودن آن در درمان واریکوسل می باشد. استفاده مستمر و همیشگی نوره از بروز واریکوسل در مردان جلوگیری می کند. حتی اگر شخصی از نوره استفاده نمی کرده و مبتلا به واریکوسل شده است، با شروع مصرف درمان خواهد شد.

وقتی زیر شکم نوره یا واجبی گذاشته میشه علاوه بر رفع موی زائد، بیماریهای کلیه،مثانه،… رفع و با جذب آرسنیک از پوست، غدد لنفاوی که در کشاله های ران و زیر بغل فراوانند، بطور مرتب بدن ما را شیمی درمانی کرده و قبل از تکثیر و ابتلا به سرطان، سلولهای سرطانی با شیمی درمانی مرتب و خفیف، ازبین می برد.

خانمها اگر در هنگام استفاده از آن کمی از آن را برای از بین بردن موهای زائد زیر بغل استفاده کنند هرگز به سرطان سینه مبتلا نمی شوند.

شاید مهم ترین خاصیت آن زیاد شدن قلوه پی یعنی بزرگ شدن غده آدرنالین که آدرنالین تقویت کننده بدن است و بدن بر آن استوار است. موی بدن وقتی بلند شود موجب سستی مفاصل و تنبلی می شود. استفاده از نوره بدن را قوی می گرداند و پیه کلیه ها را زیاد میکند و بدن را با نشاط و سرحال و سالم می سازد.

استفاده از نوره برای زنان و مردانی که دچار سردی مزاج هستند، درمان کننده است و باعث افزایش میل جنسی می شود.

نوره همچنین کلیه قارچ های پوستی را که در نقاط مرطوب بدن رشد می کنند، از بین می برد. این گونه قارچ های ذره بینی را فقط با نوره طبیعی می توان از بین برد.

مرتب گذاشتن نوره توانائی سیستم دفاعی بدن را بالا برده، گلبول های سفید را فعال تر و بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند.

اگر ورزشکاران هر هفته از نوره استفاده نمایند، موجب رشد عضلات بدنشان می شود.

استفاده از نوره مانع افتادگی و شل بودن عضلات ساق پا، کشاله ران ها، مثانه، شکم و پهلو می شود و سینه ها را هم جمع می کند.

برای افزایش تعداد و حرکت اسپرم ها، حداقل هر چهل روز یکبار از نوره برای زیر بغل، کشاله ران، و پشت زانوها استفاده شود.

استفاده از نوره در سرماخوردگی های شدید نیز بسیار مفید است. همچنین برای بواسیر، شقاق و فیستول نیز مفید است.

جهت بهبود رماتیسم، کمردرد، آرتروز، سیاتیک و همچنین ناراحتی های پوستی مانند قارچ، میخچه، رفع بوی بد بدن و برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

استفاده از بعضی وسایل موبر مانند تیغ، موجب می شود تا سر موها به حالت دوشاخ و موخوره درآید و در زمان رشد مو، باعث گیر کردن آن ها در زیر پوست و در نتیجه بوجود آمدن دانه و جوش شود. اما استفاده از نوره طبیعی، سر موها را نرم و یک شاخه می کند و در زمان رشد مشکل دانه زدن و جوش در زیر پوست به وجود نخواهد آمد.

طریقه مصرف نوره ( واجبی )

ابتدا ظرفی از آب ولرم تهیه کرده و مقداری نوره در آب بریزید. سپس این ترکیب را مخلوط کنید تا به حالت خمیری دراید و غلظت آن به غلظت ماست یا کمی رقیق تر برسد. حتما در زمان مخلوط کردن نوره دستکش به دست داشته باشید، زیرا تماس مستقیم هر نقطه از بدن با نوره به مدت بیش از ۵ دقیقه، باعث بروز سوختگی و التهاب می شود. از کف پا تا زیر گردن را به نوره آغشته کنید. مالیدن نوره به کف پا نیز مفید است و سبب تخلیه سموم و سودا از بدن می شود. همچنین سنت است که بین دو ابرو و نوک بینی نیز نوره گذاشته شود. به دلیل زمخت بودن مو ها در ناحیه شرمگاهی و پایین شکم، توصیه می شود ابتدا این نواحی را نوره مالی کرده تا اینکه موهای زائد به طور کلی از بین بروند. بعد از سپری شدن ۵ دقیقه، استحمام کنید. اگر همه مراحل را درست انجام داده باشید خواهید دید که کلیه موهای زائد بدن از بین می روند.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از نوره

از نوره کشیدن در حالت نشسته اجتناب کنید، زیرا این کار سبب مشکلات فتق می شود.

در صورت بوجود آمدن التهاب و یا سوختگی روی پوست، بعد از استفاده از نوره، می توانید بدن را به روغن بنفشه زیتون یا روغن گل سرخ آغشته کنید، این کار در سریع ترین زمان ممکن التهاب را از بین می برد.

حتما از نوره مرغوب و درمانی استفاده کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

۱۲ ساعت قبل و بعد از نوره کشیدن از همبستری احتناب شود.

بهتر است در فصل تابستان از نوره بیشتر استفاده شود. به دلیل گرم بودن هوا و عرق کردن، آلودگی ها بر روی پوست تجمع بیشتری می کنند.

در موقع استفاده باید بدن خشک باشد.

آن را بر روی موهای زائد قرار دهید (در حالی که بدن خشک و تمیز است) و از مالیدن بیش از حد آن خود داری کنید.

ماندن بیش از حد آن بر روی پوست ممکن است منجر به آسیب دیدن پوست (مثل حالت سوختگی) شود. همچنین ماندن بیش از حد روی ناخن ها باعث می شود ناخن تا حد بسیار زیادی نرم شود و از بین برود.

چه زمانی برای استفاده از واجبی بهتر است

نوره کشیدن در روز جمعه: برخی می گویند مکروه است برخی می گویند مستحب است.

روز چهارشنبه ممنوع است.

نوره کشیدن بدن ۱۵ روز یکبار توصیه شده است.

استفاده در حال جنابت مشکلی ندارد.

منبع: تیم گردآوری محتوای طبایع