آخرین مطلب

تغذیه هایی که خلط دم ( یعنی گرمی و تری ) را تولید میکند

علائم افزایش خلط دم

احساس خمودگی و سنگینی به ویژه در سر و اندام‌ها، خمیازه کشیدن زیاد، کش و قوس دادن به بدن، خواب‌آلودگی و کسالت، حافظه ضعیف، خستگی‌های بی‌علت (با وجود خوردن غذاهای خوب)، احساس طعم شیرینی در دهان به ویژه در صبح‌ها، متمایل شدن رنگ و رو به سمت سرخی، جوش و دمل چرکی، خونریزی از جوش‌ها (نشانه غلبه خون در بدن است)، خون دماغ شدن با کوچک‌ترین تحریک، خونریزی از لثه، عادت ماهانه زیاد در خانم‌ها، خارش پوست و داغ و گرم و رطوبتی شدن پوست
کانال رسمی حکیم خیراندیش

☑️https://eitaa.com/hakimkheirandish_ir
////////////////////////////////////////////////////////

🟢غذاهایی که خلط دم تولید می‌کنند (بخش اول)🟢

🔹تمام ‌غذاهای موافق مزاج شخص و غذاهایی که برای فرد مفید هستند (اصطلاحا به وی می سازند) و شخص با مصرف آنها در حالت سلامتی قرار دارد، در بدن خلط دم تولید می کنند.

🔹گندم و فرآورده های آن مثل نان‌ها، برنج و محصولات آن، حبوبات (مثل نخود و لوبیا)، طعم‌های شیرین و میوه‌هایی مانند انجیر و انگور و مخصوصا گوشت‌های قرمز (مثل گوشت گوسفند و گوساله)، جگر، دل، قلوه، تخم‌مرغ، مواد غذایی چرب (مثل کره و خامه) و مغزها (مثل بادام و گردو) مقادیر زیادی خلط دم در بدن تولید می‌کنند.

🔹زیاده‌روی در مصرف این غذاها باعث افزایش غیر طبیعی (غلبه) خلط دم در بدن می‌شود. بدنبال مصرف بیش از حد این غذاها و کاهش فعالیت بدنی (عدم تناسب بین ورود مواد غذایی با مصرف آن ها توسط بدن)، شخص دچار امتلاء (پر شدگی بدن) می‌شود.

🔹احساس خمودگی و سنگینی به ویژه در سر و اندام‌ها، خمیازه کشیدن زیاد، کش و قوس دادن به بدن، خواب‌آلودگی و کسالت، ضعیف شدن حافظه ، خستگی‌های بی‌علت (با وجود خوردن غذاهای خوب)، احساس طعم شیرینی در دهان به ویژه در صبح‌ها، متمایل شدن رنگ و رو به سمت سرخی، جوش و دمل چرکی، خونریزی از جوش‌ها (نشانه غلبه خون در بدن است)، خون دماغ شدن با کوچک‌ترین تحریک، خونریزی از لثه، عادت ماهانه زیاد در خانم‌ها، خارش پوست و داغ و گرم و رطوبتی شدن پوست از علائم غلبه این خلط در بدن می باشند.
📚 دکتر میرغضنفری درتهران متخصص طب سنتی و متخصص فیزیوتراپی

https://t.me/drmirghazanfari