آخرین مطلب

مزاج انواع گوشتها بر مبنای طب سنتی

🟢 ضرورت #شستن_گوشت قبل از مصرف

🔹 پیامبر(ص) فرمودند: « حضرت عیسی(ع) مردمانی را دیدند که صورت‌هایشان زرد و چشم‌هایشان کبود شده بود. آنها از این بیماری نزد حضرت شکایت کردند. حضرت فرمود علت این بیماری آن است که قبل از پختن گوشت، آنرا نمی‌شویید، زیرا هیچ موجودی از دنیا نمی‌رود، مگر آنکه به جنابت مبتلا می‌گردد، پس ابتدا گوشت را بشویید سپس مصرف کنید. پس از انجام این کار این بیماری از آنها برطرف شد.»

📚 علل الشرایع، جلد ۲، باب ۳۷۷

https://eitaa.com/Atariazadi20
نظریه معارفی 🔽🔽
قرن ۲۱ است سبک زندگی را دستکاری کرده ایم و دربعضی از زنان بالاخص علل کمبودی زیرچشم در شستن واژینال درروزهای اولیه پریودی ویا استحمام مکرر ویا اختلال درعملکرد دفع رسوبات ادراری و یا سردکردن بیش از حدزیر خط دل + و یا درمردان و زنان غلبه خلط سودا + و یا غلظت شدیدخون + و یا حضور کم خونی و اختلال آهن خون + استرس توام با خوردن بیسابقه غم و غصه ولجبازی و خودخوری و ناامیدی درزندگی روزمره + عادت به خوابیدن بعد طلوع آفتاب + تغذیه و نوشیدنی های سوداوی خوردن مثل فست فودها و رب گوجه کارخانه ای و کافئین ها و عدس خوری هرروزو قارچ خوری و گوشت گاووگوساله خوری و….است
پس میتوان روی ابروان و زیرچشم هرروزروغن سیاهدانه چندقطره بمالید و نوشیدن دمنوش گل بابونه شیرازی با چندغنچه گلسرخ محمدی ( درعادت ماهانه ممنوع )همانند چای درست و خوردن وهم چنین بازگشت به سبک زندگی ایرونی و نوشیدن شربت خاکشیرو یا شربت سکنگبین و مصرف سیب درختی به روش کمپوت بخارپز و رفع یبوست یعنی دفع فصولات مزاج روزی دوبار

/////////////////////////////////////////////////

آیا گوشتهای مرغهای امروزی خوب_است؟

بعضی از دختران جوان که مراجعه می‌کنند دیده می‌شود که در صورت شان موهای زائد است، این در اثر خوردن مرغ و گوشت های هورمونی است. خصوصیات معنوی حیوان هم به انسان منتقل می شود مثلاً کسی که مرغ زیاد می‌خورد ریزبین می‌شود، خروس بهتر از مرغ بدون خروس غیرتمند و یا دوست است و اگر یک غذایی را به دست آورد، به مرغها را هم می دهد.
اما ارزش غذایی مرغ بسته به غذایی است که میخورد.
مرغ سیاه نسبت به مرغ سفید گرمتر است و تخم مرغ هم همچنین است. یعنی هرچه زرده تخم‌مرغ پررنگ‌تر باشد. گرمی آن بیشتر است، الان تخم مرغ محلی معتدل است.
نکته: در بین گوشت‌ها گوشت شترمرغ گرم است اما خشک نیست و گرم‌ترین گوشت‌ها گوشت گنجشک است و بعد از آن کبوتر و بلدرچین و بعد بوقلمون.
در غذاهای دریایی گرم ترین آنها میگو است و ماهی های دریای جنوب گرمتر از دریای شمال است و ماهی های پرورشی تماماً سرد هستند.

رحیق #طبایرانی #طباسلامی #طب_سنتی #خیراندیش

نسخ_استاد 🎪🍓🌱˼

♡› http://sapp.ir/tebiranii
https://eitaa.com/Tebiranii
https://rubika.ir/tebiranii
https://ble.ir/tebiranii
https://gap.im/Tebiranii
https://iGap.net/tebeiranii

///////////////////////////////////

⭕️🔴مزاج گوشت ها🔴⭕️
مزاجگوشتها

✅ شتر: گرم و خشک
✅ گاو: سرد و تر
✅ گوساله: سرد و تر
✅ گوسفند: گرم و تر
✅ بز: سرد و تر
✅ مرغ محلی: گرم و تر
✅ خروس: سرد و تر
✅ جوجه مرغ: گرم و تر
✅ ماهی: سرد و تر
✅ میگو: سرد و تر
✅ اردک: سرد و تر
✅ غاز: گرم و تر
✅ بوقلمون: گرم و تر
✅ کبک: گرم و تر
✅ بلدرچین: گرم و تر
✅ قرقاول: گرم و تر
✅ سار: گرم و تر
✅ گنجشک: گرم و تر
✅ کبوتر: گرم و تر
✅ آهو: گرم و تر
✅ سیرابی: سرد و تر
✅ قلوه: گرم و تر
✅ جگر سفید: سرد و تر
✅ جگر سیاه: گرم و تر
✅ کله و پاچه: سرد و تر

🌿 @TebbolAeme 🌿