آخرین مطلب

معده و سالمسازی نفخ معده و ترشی معده و قوه هاضمه معده و آروغ بر مبنای طب سنتی

👈فرمول از استاد طالقانی جهت رفع نفخ.ترشی.ضعف هضم معده.آروغ

⬅️زیره سیاه یک واحد
⬅️رازیانه یک
⬅️ آویشن دو واحد را با هم مخلوط و پودر کرده
با سه برابر عسل مخلوط کنید.

👈🏻طریقه مصرف:

🔻یک قاشق مرباخوری نیم ساعت قبل از وعده غذایی یا دو ساعت بعد از غذا

🔹جهت رفع ضعف هضم دقیقا بعد از غذا میل شود.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🟢توصیه هایی برای حفظ سلامت معده(بخش اول)🟢

✨ یکی از مهم ترین پرهیزها برای حفظ سلامت معده پرهیز از پرخوری است. پرخوری و یا خوردن در زمان سیری باعث می شود تا معده ای که هنوز مشغول به کار دیگری است دوباره کار جدیدی را به آن تحمیل شود. این کار معده را به شدت ضعیف می کند.

🥗 اگر حجم زیادی از غذا را یکجا مصرف شود شخص دچاررفلاکس می شود و محتویات معده وارد مری می شود و حتی بعضاً به دهان می رسد. تلخی های دهان، اخلاط ته حلق، تنگی نفس از معده نشأت می گیرد. پرهیز ازغذاهای چرب برای حفظ سلامت معده توصیه می شود. مصرف چربی ها برای عموم مردم زیاد مناسب نیستند مگر افرادی که فعالیت بدنی شدید دارند.

🥛 زیاده روی در مصرف غذاهای لزج باعث از بین بردن پرزهای معده شده و آن را ضعیف می کنند. بنابراین زیاده روی در مصرف ماست، سیرابی، شیردان و سایر غذاهای لزج ممکن است به معده آسیب بزند. خوردن غذاهای مختلف در یک وعده نیز می تواند باعث آسیب به معده شود. چراکه میزان و نوع آنزم هایی که بدن باید صرف کند تا هر یک از این غذاها را هضم کند نیز متفاوت است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢توصیه هایی برای حفظ سلامت معده(بخش دوم)🟢

🤮 استفراغ زیاد از حد نوعی بیماری است و برای مری معده مشکلاتی ایجاد می کند. گرسنگی مفرط نیز به معده آسیب می زنند. نخوردن شام برای کاهش وزن توصیه نمی شود. نوشیدن آب در بین غذا نیز باعث آسیب به معده می شود. در صورتی که معده فرد سالم است شخص می تواند با تجویز پزشک، ماهی یک بار الی دو بار استفراغی طبی و کنترل شده انجام بدهد که باعث پاک سازی معده می شود.

🐓 غذاهای مقوی و کم حجم معمولا برای معده مناسب تر هستند. بچه خروس و کبک جزء این دسته از غذاها هستند. استفاده گاه گاه از ادویه های گرم مثل دارچین و هل برای از بین بردن سردی غذاها می تواند به سلامت معده کمک کند.

🩺 شربت انار (انار شیرین برای مزاج های سرد) برای معده بسیار مفید است. مصرف اناربا پیه آن خاصیت قابض دارد. کسانی که معده آنها شل و لزج است می توانند با مصرف انار به سفت شدن آن کمک کنند و از رفلاکس آن جلوگیری کنند. شربت سکنجبین و زرشک و لیمو بیشتر مناسب افراد با مزاج و معده های گرم است. مصرف زنجبیل پروده نیز رطوبتهای اضافی معده را رفع می کند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari