آخرین مطلب

روش تهیه شیره انگور

📚📚مواد لازم برای تهیه شربت سرکه شیره:

سرکه سیب یا انگور ۱ ق غذاخوری
شیره انگور ۵ ق غذاخوری
آب ۱ لیوان

طرز تهیه شربت سرکه شیره با سرکه سیب:
شیره انگور و سرکه سیب را در یک لیوان آب کاملا مخلوط کنید تا شیره انگور حل شود و آن را به آرامی میل کنید.
طرز تهیه شربت سرکه شیره با سرکه انگور:
برای تهیه شربت سرکه شیره با سرکه انگور کافی است سرکه انگور خانگی را با شیره انگور به نسبت ۱ به ۱۰ (شیره انگور ۱۰ برابر سرکه باشد) مخلوط کرده و با هم بجوشانید تا چند قل بخورد. سپس این شربت را با کمی آب رقیق کرده و بنوشید.

///////////////////////////

💟تهیه سرکه انگور:

🔴✅برای درست کردن سرکه از انگور ابتدا باید انگور شسته شود سپس صبر کنید تا کاملاً خشک شود زیرا آب، سبب کپک زدن آن می‌شود، پس‌ از آن آب انگور را بگیرید و در ظرف ریخته و درب آن را ببندید البته می‌توان خود انگور را هم در ظرف ریخت.
❌👈(هرچه انگور مورد استفاده شیرین‌تر باشد سرکه حاصل از آن بهتر و ترش‌تر است).

❌✅ در زمستان شش روز و در تابستان سه روز طول می‌کشد تا تبدیل به خمر شود و تفاله آن بالا می‌آید(تغییر اول)، پس از مدتی تبدیل به سرکه می‌شود و تفاله آن پایین می‌آید(تغییر دوم)،

‼️👈شرطش آن است که پس از تبدیل‌شدن به خمر (حدود ده روز) درب ظرف را باز کنید تا مگس سرکه یا پشه سرکه وارد آن شود، این حشره باعث می‌شود که آب انگور تبدیل به سرکه شود و این فرآیند از ۴۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد.

🔴✅روش دیگر این است که بعد از ده روز به آن سرکه کهنه اضافه کنند زیرا در سرکه کهنه تخم مگس سرکه وجود دارد و حتی اگر در را ببندند باز هم مگس سرکه در آن به وجود می‌آید و پس از چهل روز تبدیل به سرکه می‌شود ولی آنچه از روایات برداشت شده، باز گذاشتن ظرف و ورود مگس سرکه از راه طبیعی آن است.

📛هشدار: هرگز نباید بعد از چهار روز مجددا به مواد اولیه انگور اضافه نمود. فقط در فاصله چهار روز اول می توان مواد اولیه را افزایش داد. متاسفانه در میوه فروشی ها هر شب میوه ها و انگور های تورک شده را به خمره بزرگ اضافه می کنند و ممکن است اینکار بیش از ده ها روز ادامه داشته باشد که سبب خراب کردن سرکه از حالت صحیح اسلامی می شود.

سبکزندگیاسلامی

طب_اسلامی

جهاد_تبیین

🌿 @TebbolAeme 🌿