آخرین مطلب

سرماخوردگی و یا آنفلونزا و راهکارهای درمانی بر مبنای طب سنتی

📚📚مجرب ترین تدابیر #سرماخوردگی و #آنفولانزا

🔹سرماخوردگی را نباید درمان کرد زیرا امان از بیماری های ژنتیکی ، خود ایمنی و … است. در وهله اول و شروع بیماری شخص باید تا سه روز استراحت کند ر غیر اینصورت بیماری طولانی می شود
ممکن است افراد دارای ایمنی قوی با نیم روز استراحت نیز درمان شوند. مصرف مرتب و ده روز یک بار داروی امام کاظم برای تقویت ایمنی بسیار مفید و مجرب است

🔹 هنگام بیماری در سفر و … بهتر است سه روز داروی امام کاظم مصرف شود

🔹 خلط ها را مرتب تخلیه کنید

🔹 مصرف آب سیب کم کم برای سرماخوردگی، ویروس و تب بسیار مفید است

🔹 مصرف شلغم با عسل

🔹 در صورت بدن درد و تشدید بیماری پس از سه روز جامع رضوی با آب جوش عسل میل شود همچنین ترکیب دو واحد نمک طبیعی و پنج واحد عسل یک ضد عفونت قوی است

🔹 گلو درد : قرقره:( آب ولرم+عسل+نمک+سرکه+پودر آویشن)،سه بار قرقره شود و بیرون ریخته شود.بار چهارم قورت داده شود

🔹 مصرف خوراکی و بخور دادن ترکیبی از آویشن + گل ختمی + بابونه + نفشه + پنیرک + عناب + پونه یا برخی از اینها و بعد از بخور استفاده از عطسه آور ( پس از سه روز اول)

نکته: برای افراد دارای بیماری مرتبط با سیستم ایمنی و بیماری های قلبی ،درمان از روز اول شروع شود

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati

///////////////////////////////

🟢 سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت یک_بخش یک) 🟢

🍂 در فصل پاییز سرماخوردگی و آنفولانزا شایع هستند اما با توجه به اپیدمی کرونا در صورتی که علائم شدید خصوصا علائم تنفسی، تب، ضعف طولانی و … را تجربه کردید هرچه سریع تر برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

👃سرماخوردگی با علائمی مثل عطسه، تا حدی بدن درد، تب، سرخی و خارش ناحیه بینی و چشم، ترشحات از بینی و چشم، گلودرد یا التهاب حلق و لوزه ها مشخص می شود.

🦠 تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا اولا در نوع ویروس ایجاد کننده آنهاست، ثانیا در آنفلوآنزا علایم معمولا خیلی شدیدتر، بدن درد بیشتر و تب بالاتر است. ممکن است علائم گوارشی مانند اسهال و حالت تهوع نیز ایجاد شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

/////////////////////////////

🟢 سرماخوردگی و آنفلوآنزا(قسمت دوم _بخش دو) 🟢

🦠 حتی می تواند باعث سرماخوردگی و ذات الریه شود. بنابراین آلرژی می تواند زمینه ساز فعالیت میکروب ها باشد.

🍯 پس این باور اشتباه است که خوردن دمنوش های گرم یا نوشیدنی هایی مانند عسل آبلیمو باعث بهتر شدن علائم سرماخوردگی در همه افراد با هر مزاجی می شود.

🍶 در مورد سرد مزاجان بایستی از خوردن سردیجات پرهیز کنند و مصرف آب، ماست، دوغ، لبنیات، سالادجات، ترشیجات و سایر خوراکی های با مزاج سرد را به خصوص در فصول سرد به حداقل برسانند.

❄️ چراکه خوردن این مواد در افراد با مزاج سرد باعث می شود احتمال به سرماخوردگی در این افراد بالاتر برود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت سوم بخش اول)🟢

❄️ مهم ترین اصل در درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، آلرژی و سایر بیماری های ویروسی به خصوص در فصول سرد، اصلاح مزاج و سبک زندگی متناسب با مزاج است. حتما اگر کسی ضعف دارد باید قوای بدنی خود را تقویت کند.

🍏 به عنوان مثال با خوردن خوراکی های مقوی مثل حریره و شیره بادام، آب و رب سیب و به، کدو حلوایی پرورده (تخم های کدو حلوایی را جدا کرده ولی پوست آن را جدا نکنید سپس کدو حلوایی را همراه پودر بادام، دارچین و شکر بخار پز کرده و میل کنید) به صورت میان وعده (مثلا ساعت ۱۰ صبح و ۴ عصر) یا در موارد ضعف می تواند مصرف شود.

🍯 زردک پخته شده، نخوداب، آب عسل (ماء العسل: یک واحد عسل به اضافه دو تا شش واحد آب، بجوشانند تا یک سوم آن کم شود و کف گیری شود.

🍋 اگر در آخر، کمی زعفران یا زنجبیل یا نعنا یا هل یا دارچین داخل کیسه پارچه ای ریخته داخل محلول اواخر جوش آن بیندازند که در این صورت مزاج آن گرمتر خواهد شد) با یا بدون آبلیمو روزی تا دو لیوان به صورت جرعه جرعه مخصوصا در موارد ضعف، صبح ناشتا یا گاهی بعد از غذا.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢 سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت سوم بخش سوم) 🟢

📤 اگر خروجی های بدن مشکل دارد و فرد دچار یبوست است نیز باید برطرف شود.

📛 یبوست با تجمع مواد زائد در بدن، زمینه عفونت های ویروسی و غیره از جمله سرماخوردگی را فراهم می کند.

🛌 اگر فردی استرس های سنگین دارد یا خواب خوبی ندارد، حتما بایستی اصلاح شود. چراکه تمامی این عوامل می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و شخص مستعد بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شود.

🏃‍♂️ ورزش ملایم در فصل پاییز حدود ظهر یا بعد از ظهرنیز برای تقویت سیستم ایمنی توصیه می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢 سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت سوم بخش دوم) 🟢

🩸اگر شخص کم خونی دارد باید اصلاح شود. اگر خیلی لاغر و ضعیف و نحیف است بایستی از غذاهای مقوی مولد خون استفاده کند مانند آبگوشت، هلیم، کباب چنجه، کباب دل مرغ، شیربرنج خوب پخته شده که با مربای سیب، به یا مربای انگور خورده شود، آب سیب به همراه یک قاشق شیره انگور.

🤕 شرط پیشگیری از بیماری و درمان در فردی که ضعف بدنی دارد، رفع ضعف بدنی است.

💤 نشانه ضعف بدنی کم آوردن در انجام کارهای روزمره است و نیاز به دراز کشیدن و خوابیدن دارد و نمی تواند کارها را به اتمام برساند، مخصوصا در افرادی که فشار پایینی دارند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت چهارم_بخش سوم)🟢

🌿 بخور سرد یعنی بخور آب یا بخور گیاهان سرد مانند بخور جوشانده تخم گشنیز و مصرف گیاهان با مزاج سرد چه در سوپ و آش یا به صورت آبگیری و غرغره کردن یا حتی بخور (خرفه، کاهو، خیار، کدو سبز و اسفناج). ماساژ این مواد نیز مفید خواهد بود مانند چکاندن روغن بفشه در بینی و مالیدن آن به سر و صورت که خواب آنها را نیز افزایش خواهد داد و تب را نیز کاهش می دهد.

👂 در صورت التهاب گوش و گلو در آن نواحی نیز می توان از ماساژ روغن های با مزاج سرد بهره جست. عرقیجات سرد هم در روزهای اول که علائم حرارت غالب است کمک کننده است؛ عرق بید (پاشویه و بدن شویه که تب را پایین می آورد و هم خوردن آن)، عرق کاسنی، اسفناج، کاهو، پنیرک، بارهنگ. عناب و سپستان نیز به صورت دم کرده در چند روز اول مناسب است.

♨️ ماءالشعیر طبی (آب جو جوشانده و پخته شده، یک واحد جو با ۱۴ الی ۲۰ واحد آب به صورت ملایم جوشانده شود تا قبل از ترکیدن جو که حالت لعاب دار پیدا نکند، سپس مایع صاف شود و مصرف شود) نیز در دو سه روز اول برای التیام التهاب حلق و دهان و رفع عطش علائم حرارت می تواند بسیار مفید باشد.

@DrMirghazanfari

🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت چهارم_بخش اول )🟢

🌡دهنگام بروز سرماخوردگی معمولا در چند روز اول علائم حرارت غالب است؛ شامل سرخی سر و رو و چشم و آبریزش و سوزش ته حلق و حتی گرفتگی صدا، گلودرد همراه با سوزش، تب و غیره که همگی علائم افزایش حرارت هستند.

🧂افراد چون معمولا با این علائم آشنایی ندارند شروع می کنند به درمان گیاهی و مثلا آب نمک غرغره کردن. نمک مزاج گرم دارد و رسیدن آن به گلویی که سوزش دارد و ملتهب و سرخ است باعث بدتر شدن علائم می شود.

🍵 دمنوش های آویشن، نعناع، بابونه و همچنین خوردن سیر و پیاز (که برخی برای درمان سرماخوردگی به همه توصیه می کنند) که مزاج های گرم دارند، به خصوص برای روزهای اول به هیچ عنوان توصیه نمی شود. وقتی شخص علایم حرارت را نشان می دهد، نباید از گرمیجات چه به صورت گیاهان داروئی و چه در غذاها استفاده کند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت چهارم_بخش دوم)🟢

🍟 سرخ کردنی ها و فلفل و ادویه باید محدود شوند. استراحت کافی در روزهای اول بسیار مهم است (حتی اگر نخوابد بایستی دراز بکشد و فعالیت بدنی را کم کند). قوای بدنی در این روزها نباید صرف کارهای بدنی و فکری شود، بلکه باید صرف مبارزه با ویروس و عامل به وجود آورنده بیماری شود.

🛌 البته لازم به ذکر است که استراحت باعث کاهش دمای بدن و حرارت نیز می شود. در چند روز اول مخصوصا توسط گرم مزاجان بهتر است خنکی جات تا حدی مصرف شوند مانند مصرف مایعات (آبلیمو به شرطی که سرفه نداشته باشد و اگر ترشی آن اذیت کند با عسل مخلوط کند.

🍯 یا مصرف آب عسل (ماء العسل) به همراه کمی آبلیموی تازه)، لیمو شیرین، پرتقال، آب سیب، گیاهان خنک مانند گل پنیرک یا بنفشه (۲ قاشق غذاخوری از این گیاهان درون آب سرد و بعد از ۲۰ دقیقه صاف کنند جرعه جرعه میل کنند تا التهاب را کاهش دهد و گلودرد بهتر می شود. همچنین غرغره کردن آنها نیز توصیه می شود)، بخور سرد نیز مفید است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

❗️اگر سرما خورده هستید و یا دچار آنفولانزا شده اید، خوردن کدو تنبل را فراموش نکنید.

▫️این ماده غذایی به دلیل داشتم ویتامین CوE برای کسانی که به سرما خوردگی دچارند بسیار مفید است ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌

🌿 @TebbolAeme 🌿