آخرین مطلب

کبد چرب و روشهای غلط پاکسازی غلط

⛔️💊👈پیرامون پیشگیری از کبد چرب

از: دکتر ناصر رضایی پور

🔹۱٫ امروزه زنان مدام در حال رژیم گرفتن و لاغر شدن هستند و این مسئله صدمات جدی به آنان وارد می کند.

☑️هر فرد مزاج مخصوص به خود را دارد و همه نباید لاغر باشند, چرا که افرادی که دارای مزاج های تر هستند, ذاتا نسبت به افراد دیگر چاق ترند.
امروزه برخی از متخصصان, عقیده دارند مثلا کسی که قدش ۱۶۰ سانتی متر است حتما باید ۶۰ کیلو باشد ولی از دیدگاه طب سنتی وزن هر فرد نسبت به طبع جبلی یا طبع ذاتی متفاوت است.
🔹۲٫ افرادی که با مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک متولد می شوند, معمولا نسبت به افرادی که دارای مزاج گرم و تر یا سرد و تر هستند, لاغرترند و حتی ممکن است وزنشان تغییر نکند و لاغر بمانند .ولی افرادی که دارای مزاج های گرم و تر یا سرد و تر هستند معمولا افرادی هستند که از ابتدا وزنشان بیشتر است و حتی در طول عمر خود, وزنشان بالاتر می رود.
🔹۳٫ زنانی که مدام در حال لاغر کردن هستند، کم غذا می خورند و ممکن است برای لاغرشدن از موادغذایی, مانند کاهو، سرکه، انواع ترشی، ماست، آب سرد و … استفاده کنند چون این مواد دارای طبع سرد هستند و مزاج افراد را به سمت سردی و تری سوق می دهند، کبد چرب در این افراد بیشتر رخ می دهد.
از سوی دیگر ,افراد خشک مزاجی که برای چاق شدن, مدام در حال پرخوری هستند نیز ,به جهت پرخوری و روی هم خوری در معرض کبد چرب هستند.
🔹۴٫ اگر افراد ۶ اصل سلامتی که شامل آب و هوا، خوردنی ها و آشامیدنی ها، خواب و بیداری، حرکت و سکون، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی را به خوبی رعایت کنند، سلامت خواهند بود.
🔹۵٫ تغذیه, در بروز کبد چرب نقش اساسی را بر عهده دارد.
جویدن کامل غذا، صرف غذا فقط هنگام گرسنگی، ترک غذاخوردن پیش از سیری کامل خود, از بروز کبد چرب پیشگیری می کند.
🔹۶٫ امروزه افراد بیش از ۸ تا ۱۰ بار غذای خود را نمی جوند, این در حالی است که هر لقمه باید بیش از ۳۰ بار جویده شود, چرا که هضم غذا ,از دهان آغاز می شود و جویدن کامل غذا ,خود عامل هضم بهتر غذا می شود. همچنین از بروز کبد چرب جلوگیری می کند.
🔹۷٫ خوردن شیرینی با شکم سیر به کبد آسیب می رساند
برهم خوری و با هم خوری از زیان بارترین کارهایی است که به کبد آسیب وارد می کند و رعایت ترتیب غذا خوردن, بسیار مهم است و یکی از اصول اساسی حفظ سلامتی است.
نوشیدن آب بعد از حمام، ورزش و نزدیکی جنسی به کبد آسیب وارد می کند.
🔹۸٫ نوشیدن آب در حالت ناشتا بعد از ورزش، بعد از اعمال جنسی و بعد از حمام ,به شدت به کبد آسیب وارد می کند ,چرا که این اعمال اندام های بدن از جمله کبد را گرم می کند و اعضا اشتیاقشان به مصرف آب زیاد است، در صورت مصرف آب, کبد آب را سریع جذب می کند که این عمل موجب سرد شدن کبد می شود و اگر مداومت به مصرف آب در این زمان ها شود، کبد چرب بروز پیدا می کند.
🔹۹٫ مصرف ترشی ها مانند سرکه، آبغوره خانگی، ترشی جات ، مصرف ماست، دوغ، خیار، کدو و نوشیدن آب سرد بدون رعایت استفاده از مصلحات آنها ,کبد را به سمت چرب شدن پیش می برد و بهتر است که در مصرف این مواد غذایی احتیاط صورت گیرد؛ ماست و دوغ را با مصلحشان نعناع یا آویشن مصرف کرد.
🔹۱۰٫ ورزش کردن با شکم خالی به شدت مضر است، یبوست، خواب ناکافی، عدم فعالیت بدنی، مصرف الکل از علل بروز کبد چرب است.
🔹۱۱٫ خواب زود هنگام شبانه, بسیار برای سلامت کبد مفید است و توصیه می شود که قبل از نیمه شب, افراد بخوابد و قبل از طلوع آفتاب بیدار شوند.
🔹۱۲٫ خواب روز بسیار برای کبد مضر است و موجب تیرگی رنگ چهره، نقص ایمنی، فساد هضم، بدبویی دهان، صرع، فلج و تضعیف سیستم گوارش می شود.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید

/////////////////////////

🍃🌹﷽🌹🍃
علل ایجاد #کبد_چرب
💦💦💦💦💦
💧 خوردن #آب یا مایعات بسیار سرد و تگری!!،
💧خوردن آبی که با یخ سرد شده باشد،
💧خوردن آب سرد در حالت عطش زیاد،
💧خوردن آب همراه یا بلافاصله بعد از غذا و به خصوص بعد از غذاهای چرب،
💧خوردن آب در بین خواب یا بلافاصله بعد از بیدار شدن،
💧خوردن آب در حال ورزش یا بعد از استحمام یا نزدیکی،
💧زیاد خوردن آب ازجمله خوردن ۸ لیوان آب روزانه و …

همه می توانند دستگاه گوارش را سرد و #کبد را #چرب کنند.
همچنین است موارد زیر:

طبیعتا استفاده از نوشیدنی های مصنوعی و شیرین مانند انواع #نوشابه به جای آب، فاجعه را تکمیل خواهد کرد.

😱❌وجود بوفه ای پر از نوشیدنی های خنک در باشگاه های ورزشی یا استخرها و سوناها و ….

😱❌ وجود نوشابه ها و دوغ های خنک در سر میز رستوران ها و فروشگاه های فست فود.

😱❌ سر کشیدن لاجرعه آب در یک روز گرم تابستانی یا بعد از یک روز روزه سخت.

😱❌ گذاشتن ظرف آب در کنار رختخواب یا سرک کشیدن به یخچال در بیدار شدن های نیمه شب.

@soroshesalamati

🍃🌹﷽🌹🍃
🌹🍃🌹🍃
🍃🌹🍃
🌹🍃
🍃

❄️💦❄️💦❄️💦
یکی از مهم ترین دلایل ایجاد #کبد_چرب در ایران،فرهنگ غلط مصرف مایعات و به ویژه #آب است. برای مثال، وقتی در اوج گرما و عطش، مقدار زیادی آب خنک و تگری!! را به سرعت سر می کشیم، یک فاجعه جسمی را برای خود رقم زده ایم.

کبد به دلیل حرارت و احساس نیاز به آب، به سرعت این آب سرد را جذب می کند و این باعث سردی ناگهانی آن و رسوب #چربی ها می شود. این کار، #معده را نیز دچار سستی و سردی و رطوبت می کند و خود معده سرد، زمینه را برای ایجاد یا تشدید کبد چرب در آینده فراهم می کند.

@soroshesalamati