آخرین مطلب

رژیم لاغرسازی بدن بر مبنای طب سنتی توسط خانم استاد کیوانی

بسم الله الرحمن الرحیم

رژیم‌لاغری :

چند نوع ناهار سالم و موُثر در کاهش وزن :

۱ . نصف لیوان خوراک حبوبات (شامل: عدسی ، انواع لوبیا ها ، نخودآب ساده و غیره ) با ۱ قاشق غذاخوری پودر جوانه ارزن ، ۱ قاشق غذاخوری پودر جوانه جو ، ۱ قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم ارگانیک ، ۱ قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج ارگانیک ، سبزی خوردن و نصف لیوان سالاد سبزیجات ( سبوس و جوانه را به سالاد سبزیجات نیز می توان اضافه کرد .)
برای تنوع می توان حبوبات پخته شده را به ظرف سالاد ( شامل : هویج ، کرفس ، کلم ، لوبیا سبز ، ذرت ، نخودفرنگی و غیره ) اضافه کرد و در آخر پودر جوانه ارزن و جو ، پودر سبوس گندم و برنج ارگانیک ، ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون فرابکر ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی ، سبزیجات خشک و بذرهایی مثل زیره ، تخم گشنیز ، تخم شنبلیله ، سیاه دانه و غیره به آن اضافه کرد.
۲ . یک لیوان خوراک سبزیجات ( کدو سبز ، هویج ، کرفس و غیره ) با ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر یا روغن ارده کنجد ایرانی تهیه کنید و ۱ قاشق غذاخوری پودر جوانه ارزن ، ۱ قاشق غذا خوری پودر جوانه جو، ۱ یک قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم ارگانیک و یک قاشق غذاخوری پودر سبوس برنج ارگانیک به آن اضافه کنید و با سبزی خوردن میل کنید.
ادامه دارد…

رژیم لاغری :

چند نوع ناهار سالم و موُثر در کاهش وزن :
۳ . عزیزانی که سوء هضم دارند و قادر به هضم حبوبات و سبزیجات خام و بخارپز نیستند می توانند از غذاهای زیر در وعده ناهار استفاده کنند :
الف ) یک عدد سیب درختی و یک عدد به بخارپز شده ( به صورت رب به با ۱ قاشق غذاخوری پودر جوانه ارزن و ۱ قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم ارگانیک )
ب ) ۳ قاشق غذاخوری کنجد قهوه ای و هفت عدد مویز با رب به
پ ) یک چهارم لیوان نخودچی و کشمش با رب به
ت ) ۴ عدد خرما با کمی پودر دارچین نخودی و رب به
ث ) ۴ عدد بادام درختی با هفت عدد مویز و رب به
ج ) سه عدد انجیر با ۵ عدد زیتون و رب به
چ ) ۱۱ عدد توت خشک با یک استکان کوچک نخودچی یا ۲ قاشق غذاخوری کنجد قهوه ای و رب به
ح ) یک عدد تخم مرغ آب پز با یک عدد هویج بخارپز شده و مقداری نعنا و ریحان و رب به
خ ) سه تا پنج تکه گوشت ( ۳۰ تا ۵۰ گرم ) یا معادل آن گوشت چرخ کرده به حالت کبابی یا بخارپز با مقداری نعنا و ریحان و یک عدد هویج بخارپز شده ، نان پودر جوانه ارزن و پودر سبوس گندم ارگانیک و رب به
اگر آرد کامل در خمیر نان پودر جوانه ارزن و پودر سبوس گندم ارگانیک به کار می برند یک مستطیل ۹ در ۱۲ از آن را می توانند میل کنند.
بهترین گوشت برای این عزیزان سینه مرغ ، بلدرچین ، گوشت خروس ، گوشت بز ، گوشت شتر ( برای بعضی از افراد گوشت بوقلمون و شترمرغ ) و ماهی های چرب ( مثل ماهی آزاد و سالمون ) است.
طرز تهیه رب به :
یک به را همراه با به دانه های آن از چرخ گوشت عبور دهید و با یک استکان کوچک آب یک ساعت روی شعله کم بپزد رب به دست آمده را با ۱ قاشق غذاخوری پودر جوانه ارزن و ۱ قاشق غذاخوری پودر سبوس گندم ارگانیک مخلوط کرده و در صورت تمایل کمی هل ساییده و گل محمدی ساییده یا بهار نارنج به آن اضافه کنید .
ادامه دارد….

۴ . کسانی که تمایل به مصرف غذای خانواده را دارند می توانند یک سوم لیوان از غذاهای معمولی ( شامل انواع خورشت، کوکو ، کتلت ، خوراک ، آش و غیره ) که به حالت آب پز ، بخارپز یا کبابی تهیه شده و در پخت آن ها پودر سبوس گندم ارگانیک و پودر سبوس برنج ارگانیک و پودرجوانه ارزن و پودر جوانه جو به کار رفته است را با یک لیوان سالاد کلم ، کرفس ، هویج و سبزی خوردن میل کنند .
کنار غذا های یاد شده مصرف نان با آرد جوانه ارزن و آرد جوانه جو و پودر سبوس گندم ارگانیک و پودر سبوس برنج ارگانیک مجاز است.
ظرف سبزیجات ، سبوس ارگانیک و جوانه به جای نان و برنج در وعده های غذایی استفاده می شود شما می توانید انواع خورشت ، کباب ،کوکو ،کتلت و غیره را کنار آن بگذارید و مثل نان و برنج با آن میل کنید .
ظرف سبزیجات ، جوانه و سبوس ارگانیک به جای نان و برنج در تمام وعده های غذایی علاوه بر کاهش وزن سبب درمان بسیاری از بیماری ها مثل کبد چرب ، دیابت ، کلسترول و غیره می شود و از بیماری های صعب العلاج ( از جمله سرطان ها ) پیشگیری می کند .
ادامه دارد…

رژیم لاغری :

چند نکته :
۱ . مادران شیرده که کودکان زیر ۶ ماه دارند نباید از برنامه رژیم لاغری پیروی کند .
۲ . مادران شیرده که کودکان زیر یک سال دارند شیب کاهش وزن آن ها در ماه ۲ کیلوگرم باشد .
۳ . مادران در تمام دوره شیردهی باید از پودر جنین گندم و پودر جوانه گندم ارگانیک استفاده کنند و برای کاهش

وزن پودر جوانه جو ، پودر سبوس گندم ارگانیک ،و پودر سبوس برنج ارگانیک را نیز می‌توانند به برنامه خود اضافه کنند .
۴ . مادران شیرده و عزیزانی که کم خونی دارند در برنامه غذایی خود از گوشت شتر و جگر شتر جوان استفاده کنند .
۵ . مصرف گوشت در سالاد و خوراک های رژیمی ذکر شده بلامانع است .
۶ . در برنامه کاهش وزن علاوه بر غذا به ورزش های کششی اهمیت بدهید .

الحمدلله علی ما هدانا

//////////////////////////////

از آنجا که مشکل چاقی شکمی بیشتر سراغ بلغمی مزاج‌ها می‌آید طب سنتی به آنها می‌گوید که برای رفع مشکل‌شان این توصیه‌ها را دنبال کنند:

• مصرف میوه‌ها و سبزی‌های پر آب مثل کاهو و خیار مضر بوده و خوردن آب، فقط هنگام تشنگی به این افراد توصیه می‌شود.

• ورزش و تحرک همراه خوردن غذاهای گرم و خشک با زیره، آویشن، رازیانه و شوید بهترین راه کم کردن وزن و ابعاد برای آنهاست.

• به طور کلی غذاها با مزاج گرم سبب لاغری و با مزاج سرد سبب چاقی می‌شود. اضافه کردن شوید و زیره به برنج و اضافه کردن ادویه‌های گرم مانند فلفل، دارچین و زنجبیل به خورش‌ها، از چاق‌کنندگی آنها می‌کاهد.

• خواب سحرگاهی چاق‌کننده است و بهتر است این افراد قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شده و تا کمی بعد از طلوع آفتاب نخوابند.

• سونای خشک و تعریق برای آنان مناسب‌تر از استخر، شنا و حمام‌های طولانی است.

🌿 @TebbolAeme 🌿

///////////////////////////

کاهش وزن با مصرف سیر و پیاز

▫️سیر و پیاز هر دو گزینه‌هایی عالی برای کمک به کاهش وزن هستند، در شرایطی که سلامت کلی انسان را نیز تقویت می‌کنند.

▫️سیر و پیاز به نابودی سموم و کاهش چربی اضافه انباشته شده در بدن کمک می‌کنند، عملکرد کبد را تقویت کرده و از سلامت قلبی عروقی محافظت می کنند. سیر و پیاز به پیشگیری و کاهش احتباس مایع کمک می‌کنند و همچنین به‌عنوان آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عمل می‌کنند.

▫️شما می‌توانید روز خود را با مصرف یک حبه سیر خام به همراه یک لیوان آب با معده خالی آغاز کنید. همچنین مقداری پیاز خام را ریز خرد کرده و به سالادهای خود اضافه کنید. مصرف پیاز خام بیشتر ویژگی‌های مفید آن را حفظ کرده و به پاکسازی کارآمدتر بدن کمک می‌کند.

🌿 @TebbolAeme 🌿

چاق‌ها #عرق_نعناع بخورند

🔹مصرف عرق نعناع باعث می‌شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می‌برد.
🔹‌از سوی دیگر، میزان چربی‌سازی را در بدن کاهش می‌دهد.

🌿 @TebbolAeme 🌿