آخرین مطلب

خشکی بدن و علل یابی آن بر مبنای طب سنتی

👈 علل خشکی بدن در طب سنتی

🔹ورزش بیش از حد
که باعث می‌شود رطوبات بدن از بین بروند و تحلیل بروند و با تحلیل رطوبت بیش از حد خشکی در بدن افزایش پیدا می کند.

🔹 بیخوابی به افراط

مخصوصاً خواب در شب ترک شود یا کم شود. بخصوص برای مغز خشکی ایجاد می کند. خواب روز هم جبران آن را نمی کند. حتی روایت است که خواب روز خیلی ردی و پست است. خواب در ساعات اولیه شب بسیار مفید است برای بدن. بعد از اذان صبح دیگر خواب کامل نیست. بین ۱۰ شب تا ۱۲ ونیم الی ۱ غربیها آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که خوابش ۳ برابر اوقات دیگر است و بسیار برای بدن مفید است.

⭕️پس بیخوابی بخصوص در شب خشکی می آورد خصوصاً در مغز یعنی خلط سودا را افزایش می‌دهد. تخیلات زیاد می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد افسردگی شود.

⭕️رنگ صورت و پوستش کدورت پیدا می کند یعنی تیره می‌شود. این فرد به افسردگی – یبوست دچار می‌شود. یعنی حالتهای غلبه سودا در فرد ایجاد می‌شود.

⭕️خواب قیلوله که می گویند در گرمترین ساعت روز به شرطی که غذا نخورده باشید بسیار بسیار برای بدن مفید است البته کوتاه آن (۵ الی ۱۰ دقیقه). با شکم پر وقتی بخوابید هضم صورت نمی گیرد. فقط رشد و نمو در زمان خواب صورت می گیرد، مخصوصاً در بچه ها.

🔹فکر بیش از حد

که موجب خشک شدن مغز می‌شود. بیش از حد از مغز کار کشیدن. موقع مطالعه در قدیم توصیه می شده روغن بنفشه معطر را به اطراف بینی یا ملاج بمالند تا رطوبت مغز افزایش پیدا کند و از خشکی در بیاید.

🔹سرمای بیش از حد و سخت

که به اندامها برسد و موجب سوء مزاج سرد اندامها بشود و اندامها را از پذیرش غذا باز دارد موجب خشک شدن می شود .

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید