آخرین مطلب

زیتون و روغن زیتون و خواص گسترده آن

✅روغن زیتون جایگزین مناسب روغن های صنعتی

‍✍️پیامبر اکرم (صل الله علیه واله) می فرمایند: علَیکُم بِالزَّیتِ؛ فَإِنَّهِ یَکشِفُ المِرَّهَ، وَ یَذهِبُ البَلغَمَ، وَ یَشُدُّ العَصَبَ، وَیَذهَبُ بِالضَّنَی، وَ یُحَسِّنُ الخُلُقَ، وَ یُطَیِّبُ النَّفسَ، وَ یَذهَبُ بِالغَمِّ

بر شما باد روغن زیتون؛ زیرا صفرا و سودا را برطرف می کند، بلغم را از بین می برد، عصب را تقویت، بیماری را برطرف، اخلاق را نیکو، دل را خوش و همّ و غم را رفع می کند.

📚 منبع: عیون اخبار الرضا

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

////////////////////////////////////

✅کاربردهای درمانی روغن زیتون

✍️روغن زیتون به همراه آب گرم، ملین و مسهل خوبی است و می‌توان در موارد یبوست شدید (به عنوان مثال در مسافرت‌ها) یک ق.م خوری تا غ.خوری از آن را در یک فنجان آب جوش ولرم شده ریخته و ناشتا میل و هر ۸ ساعت تکرار کرد (می‌توان با کمی عسل آن را شیرین نمود) همچنین برای کسانی که دچار مسمومیت غذایی شده‌اند خوردن روغن زیتون با آب گرم (البته در مقادیر بالاتر) مهار کننده سموم و شوینده و دفع کننده آن‌هاست

از خواص روغن زیتون این است که باعث افزایش توان وقدرت بدن، عضلات و توان جنسی شده؛ استخوان‌ها، موها، دندان‌ها و پوست را استحکام بخشیده، پالاینده گوارش و بدن بوده و رفع کننده هموروئید است مصرف این روغن در رژیم لاغری هم مناسب است

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

///////////////////////////////////

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴 روغن زیتون

✍️#روغن زیتون نه فقط کلسترول توتال خون را کاهش می دهد بلکه در عین حال برعکس سایر روغن های گیاهی جز #مفید کلسترول خون یعنی HDL را حفظ می کند و چندان کاهش نمی دهد و در نتیجه نسبت بحرانی HDL در خون حمایت می شود و این رمز #شفابخشی نیرومند روغن زیتون در مورد درمان #بیماریهای_قلبی است.

در حالی که سایر انواع روغن های گیاهی کلسترول خون را با تمام اجزایش کاهش می دهند یعنی LDL و HDL هر دو را کاهش می دهند.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید:« روغن زیتون بخورید، زیرا #صفرا و سودای بدن را #متعادل می سازد، بلغم را از بین می برد، اعصاب را قوی و انسان را #خوشاخلاق و #نیکنفس می کند، غم و اندوه را برطرف می نماید.»

امام رضا(ع) می فرماید:«زیتون غذای خوبی است. دهان را خوشبو می کند و بلغم را می زداید و رنگ چهره را روشن می گرداند و اعصاب را محکم ساخته، #خشموغضب را فرو می نشاند.»

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

//////////////////////////////////////////

بسم الله الرحمن الرحیم

🌸خواص زیتون و روغن زیتون:
در قرآن مجید خدای بزرگ به زیتون سوگند یاد کرده است .
۱ . این میوه دارای پتاس، فسفر، گوگرد، منیزیم، کلسیم، آهن، منگنز و غیره ….است .
۲ . مقوی معده
۳ . اشتهاآور
۴ . زهکش دستگاه گوارش
۵ . افزایش‌دهنده نیروی جنسی
۶ . ملین
۷ . کاهش‌دهنده فشار خون
۸ . ضد آفتاب ( ۵۰ سی سی روغن زیتون با ۵ قطره عسل )
۹ . روغن زیتون با سرکه یا آبغوره و لیموترش پاک‌کننده کبد ، صفرابَر و برای کلیه بیماری‌های کبدی نافع است .
۱۰ . یک ماده غذایی بسیار عالی برای تقویت ذهن است .
۱۱ . بلغم زدای بسیار خوب
۱۲ . نرم کننده‌ی واژن (همراه با کمی عسل و نمک بهترین ضماد برای زخم‌های دهانه رحم و بند ناف بچه ) است .
۱۳ . این روغن نرم‌کننده شکم، نیروبخش و همراه با کمی سرکه سنگ‌های صفراوی را از بین می‌برد.
۱۴ . قولنج‌های کبد و کلیوی را برطرف می‌کند .
۱۵ . جهت سیاتیک و گرفتگی‌های عضلانی بهترین روغن است .
۱۶ . سنگریزه‌های کلیه و مثانه را همراه با آب گرم خارج می‌کند .
۱۷ . در درد مفاصل نافع است .( برای ضماد آن برای درد مفاصل و تسکین درد عضلات و التیام زخم‌های چرکی از روغن زیتون کهنه هفت ساله استفاده کنید.)
۱۸ . برای پاکسازی بدن هفت عدد زیتون را باسه عدد انجیر خشک به عنوان صبحانه در وعده صبح میل کنید.
۱۹ . برای ترک پاشنه پا و خشکی پوست بسیار نافع است .
۲۰ . از لخته شدن خون در عروق پیشگیری می‌کند.
ادامه دارد….

#روغن_زیتونزیت

💊🔴 روغن زیتون

♻️ #روغن_زیتون نه فقط کلسترول توتال خون را کاهش می دهد بلکه در عین حال برعکس سایر روغن های گیاهی جز #مفید کلسترول خون یعنی HDL را حفظ می کند و چندان کاهش نمی دهد و در نتیجه نسبت بحرانی HDL در خون حمایت می شود و این رمز #شفابخشی نیرومند روغن زیتون در مورد درمان #بیماری_های_قلبی است.

❌ در حالی که سایر انواع روغن های گیاهی کلسترول خون را با تمام اجزایش کاهش می دهند یعنی LDL و HDL هر دو را کاهش می دهند.

❗️پیامبر اکرم(ص) می فرماید:« روغن زیتون بخورید، زیرا #صفرا و سودای بدن را #متعادل می سازد، بلغم را از بین می برد، اعصاب را قوی و انسان را #خوش_اخلاق و #نیک_نفس می کند، غم و اندوه را برطرف می نماید.»

📌 امام رضا(ع) می فرماید:«زیتون غذای خوبی است. دهان را خوشبو می کند و بلغم را می زداید و رنگ چهره را روشن می گرداند و اعصاب را محکم ساخته، #خشم_و_غضب را فرو می نشاند.»

///////////////////////////////////

💊💊🌸فرق روغن فرابکر و بکر:

لازم به ذکر است که اگر خاکی که درخت زیتون در آن رشد می‌کند خوب و مرغوب باشد چون اصله‌ها قوی و اصیل هستند نیازی به کود شیمیایی و فرآورده‌های دیگر صنعتی در طی رشد دانه‌ها ندارند و روغن آن‌ها فرابکر می‌شود. ولی در دنیای امروز که خاک‌ها فقیر هستند اکثرا برای تهیه چنین روغنی که آنتی‌اکسیدان (فاکتور موثر در پیشگیری و مبارزه با سرطان و سایر بیماری‌های خودایمن) بیشتر و قوی‌تری دارد شرایط گلخانه‌ای را فراهم می‌کنند که مقدور به صرفه نیست و ناگزیر باغداران از کود‌های شیمیایی و سایر فرآورده‌های صنعتی برای داشتن روغن بیشتر استفاده می‌کنند که نتیجه آن دانه‌های نامرغوب و روغن نامطبوع با آنتی‌اکسیدان پایین است. روغن موجود در این مجموعه نه تنها با پرس سرد تهیه شده است بلکه تا ۱۶ درجه روغن‌کشی شده است که به‌طور معمول دانه‌های روغنی را بیش از ۲۳ درجه روغن‌کشی می‌کنند، که بعد برای شفافیت آن از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، در این روغن هیچ‌گونه ماده شیمیایی و افزودنی دیده نشد.

#روغن_زیتون

//////////////////////////////

💊🌸نکاتی در مورد روغن زیتون:

۱. روغن‌های زیتونی که به‌صورت فله در تهران توزیع می‌شود روغن‌هایی است که از هسته زیتون و تفاله‌های زیتون روغن‌کشی شده و با روغن‌های دیگر مثل کانولا ترکیب کردند و به‌عنوان روغن زیتون خوراکی وارد بازار می‌کنند. این روغن‌ها داری اسید بالا هستند. بوی تند و گزنده دارند و فقط مصرف آرایشی و بهداشتی دارند و به‌هیچ‌وجه برای خوراکی نباید مصرف شوند، این روغن‌ها را سود‌جویان گاه با قیمت‌های بسیار ارزان و گاه با بی‌انصافی بیشتر با قیمتی برابر با روغن زیتون مرغوب به‌فروش می‌رسانند.

۲. روغن زیتون تهیه شده در این مجموعه از یک باغ شخصی در حاشیه طارم زنجان تهیه شده و میزان تولید و فروش بسیار محدود است، اما خاک این منطقه مرغوب و مستعد کاشت زیتون است و بعد از ۴ماه جستجو و تحقیق به حمدالله این روغن مرغوب را یافتیم.

۳. تُجّار روغن زیتون متأسفانه گاهی با کمک خود کارخانه‌دارها این روغن را با روغن کلزا(کانولا) و سایر روغن‌ها ترکیب می‌کنند و وارد بازار می‌کنند، بنابراین روغن زیتون خالص هم بسیار کم پیدا می‌شود.

#روغن_زیتون

‍ 🔰چرا باید هر روز زیتون بخوریم؟

۱⃣برای چشم ها و پوستتان مفید است

۲⃣به ڪاهش وزنتان ڪمڪ می ڪند

۳⃣انرژی بیشتری به شما می دهد

۴⃣سلامت قلب و عروقتان را حمایت می ڪند
@soroshesalamati

❇️⇦روغن زیتون را با سیرکوبیده مخلوط، مرهمى بوجود میاید که براى انواع↯↯↯

🔺رماتیسم
⚜️دردعضلات
🔻ویااعصاب گرانبهاست

❇️⇦وباید با دست آن را روى موضع درد بمالند و ماساژ دهید.

🌿 @TebbolAeme 🌿

💊بسم الله الرحمن الرحیم

روغن زیتون فرابکر :
روغن زیتون فرابکر ارزش غذایی و درمانی دارد.
هر کس با هر طبیعی ، در هر اقلیمی و با هر نوع بیماری از آن می تواند استفاده کند.
اگر به روش صحیح روغن کشی شده باشد تحمل حرارت مستقیم در دمای پایین را هم دارد .
بهترین دانه های زیتون مربوط به مناطق سردسیر و کوهستانی هستند که دیرتر به روغن می نشینند.
روزانه مصرف یک قاشق مربا خوری روغن زیتون فرابکر با چند قطره سرکه سیب طبیعی شیرین می تواند بدن را از کلیه سموم و خلط های فاسد ( صفرا ، سودا ، بلغم ) پاکسازی کند و حتی عوارض داروهای شیمیایی و گیاهی را کاهش می دهد.
اگر دانه زیتون در خاک و اقلیم مناسب رشد کرده باشد و فقط یک بار به روش صحیح تحت فشار مناسب قرار بگیرد و روغن کشی شود بهترین کاهش دهنده برای تومورها ، کیست ها ، کلسترول، فشارخون، دیابت و…. خواهد بود ولی متاُسفانه امروزه دانه های زیتون را برای روغن کشی در کارخانه ها و کارگاه های روغن کشی در چال می ریزند تا پوسیده شود و بعد تحت فشار با کمک روغن های بی ارزش چندین بار روغن کشی می کنند روغن حاصل را چون طعم و بوی گزنده دارد با مواد شیمیایی مخلوط می کنند که بوی نامطبوع آن را خنثی کند و گاه از اسانس زیتون در روغن کانولا یا روغن های بی ارزش دیگر استفاده می کنند که این روغن نه تنها ارزش دارویی ندارد و غذا درمانی جایگاهی برای آن قائل نیست بلکه ارزش غذایی هم ندارد و سموم فراوان از خود در کبد ، لنف و …. به جا می گذارد .

الحمدالله علی ما هدانا
https://t.me/mahsolatekosar
پزشک و استاد خانم کیوانی

🟢روغن زیتون🟢

🔹در سوختگی های سطحی که بطور روزمره ممکن است اتفاق بیفتد مالیدن روغن زیتون روی محل سوختگی مانع تاول زدن می شود وعلت آن این است که هم نرم کننده و هم جمع کننده است.

🔹اگر روغن زیتون را با آرد جو مخلوط و به عنوان ضماد به شکم ببندند، بصورت موضعی اثر کرده و به بهبود اسهال های مزمن کمک می کند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari