آخرین مطلب

یبوست درمانی بر مبنای طب سنتی

#یبوست
#پیشگیری_از_یبوست

JOin 🔜 @youbosatt 👈

غذاهایی که مصرف آنها در رفع مشکل یبوست مفید است:
۱. اسفیدباج
۲. شوربای تهیه شده از گوشت مرغ محلی چاق، زیرا چربی مرغ روده ها را نرم میکند و مدفوع را لغزانده به دفع کمک میکند.
۳. آبگوشت خروسی که گوشت آن خوب پخته و با روغن بادام تهیه شده باشد. رطوبت گوشت خروس آن را سریع الهضم می کند. #روغن_بادام بسیار رطوبت دهنده، ملین روده ها و برطرف کننده قولنج است.
۴. کسانیکه یبوست آنها ناشی از #ضعف_روده است از #نخودآب که با گوشت مرغ چاق و تخم کرفس وکمی دارچین و روغن بادام یا زیتون تهیه شده باشد استفاده کنند.
#نخود ملین مزاج بوده و حرارت_غریزی را تقویت میکند و غذائیت زیادی دارد و #خون_صالح در بدن تولید می کند.
نخوداب #خلطهای_لزج را از بدن پاکسازی می نماید. تخم کرفس هضم کننده غذا و فضولات را از معده جذب و دفع می کند. روغن زیتون مسهل است و قولنج و دل درد را برطرف می نماید.
۵. آشی که در طبخ آن از ماش و نخود و مغز بادام استفاده شده باشد. #ماش صالح ترین حبوبات و نفخ آن از همه حبوبات کمتر است، غذائیت زیادی دارد و خلط صالح در بدن تولید می کند بخصوص اگر با بادام یا روغن بادام پخته شده باشد.
۶. #زرده_تخم_مرغ نیم پز که خلط صالح در بدن تولید نموده و فضولات کمی از خود به جا می گذارد و قلب و مغز را تقویت می کند و بسیار سریع الهضم است.
۷. کسانی که علت یبوست در آنها حرارت بالای روده ها و معده است، آشی که از ماش و مغز بادام و کدو تهیه شده باشد استفاده نمایند.
۸. #بوعلی_سینا برای کسانی که در اثر یبوست دچار بواسیر شده اند، خاگینه با #تره و اندکی پیاز را توصیه می نماید. زیرا تره ملین طبع و برطرف کننده #قولنج است و اگر آنرا با گوشت پخته و میل نمایند از #خونریزی_بواسیر جلوگیری می کند.

°Join: @youbosatt
t.me/youbosatt

/////////////////////////////////

یبوست مکرر باعث نازایی می‌شود!

یبوست در نازایی نقش بسیار مهمی بازی می‌کند به‌طوری که به آن اُم‌الامراض می‌گویند.

چون وقتی به وجود می‌آید که مدفوع در روده‌ها باقی می‌ماند و به بافت‌ها و اندام‌های اطرافش سَم می‌رساند که تخمدان یکی از این اندام‌ها است و یبوست باعث کیست‌های مکرر می‌شود.

°Join: @youbosatt
t.me/youbosatt

/////////////////////////////////

💠 آیا می دانید ⁉️

نگه داشتن مدفوع بمدت طولانی منجر به بازگشت مدفوع به داخل روده، و جذب دوباره شده و حالت سفتی به خودش میگیرد.
انسداد و سفت شدن ، یابهم چسبیدن روده ها ، سرطان کولون ، یبوست ، ازکار افتادن روده
و حتی مرگ⚰️

°Join: @youbosatt
t.me/youbosatt

//////////////////////

درمان یبوست شدید با اسفناج:

🔹 برای از بین بردن یبوست، باید اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید. بسته به اینکه چگونه آن را دوست دارید، شما می توانید آن را خام یا پخته مصرف کنید.

🔹 در صورت داشتن یبوست شدید، مخلوطی از یک لیوان آب اسفناج و نیم لیتر آب را دو بار در روز بنوشید. در عرض چند روز بهتر خواهید شد.

🌿 @TebbolAeme 🌿