آخرین مطلب

خلط حلق و راهکارهای درمانی طب سنتی

📚💊🔊
📌رفع خلط حلق

💎صب‍ح: عسل + آب ‌ولرم

💎بعد از غذا: سیب یا آب ‌سیب

💎عصرانه: آب‌شلغم + عسل

💎شب: آب‌سیب + عسل

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

////////////////////////////////

💊💊💊💊
التهاب حنجره را با طب سنتی درمان کنید

لارنژیت به التهاب حنجره گفته می‌شود که می‌تواند موجب بد صدایی یا از دست دادن موقتی صدا به دلیل تحریک تارهای صوتی شود.

به گزارش ایمنا، لارنژیت حاد یا التهاب حنجره، عموما با گرفتگی صدا تظاهر می یابد و افرادی که زیاد صحبت می کنند با احتمال بیشتری به این بیماری مبتلا خواهند شد. این در حالی است که به دنبال عفونت تنفسی ویروسی دستگاه تنفس فوقانی مانند سرماخوردگی، ویروس، حنجره را ملتهب کرده سبب گرفتگی صدا، خشن شدن صدا و گاهی سرفه می شود.
بنابراین علائم بیماری شامل خشن شدن صدا است که گاهی بیمار قادر به تولید صدا نیست و در بسیاری از موارد نیز با سرفه همراه است .سرفه ها خشک و نه چندان شدید هستند، اما اصلی ترین تظاهر بیماری همان گرفتگی صدا است .
حدود ۳۰ درصد موارد سرماخوردگی به لارنژیت منتهی می شود، اما شیوع کلی آن حدود ۲ درصد است و در فصل سرد سال این بیماری بیشتر دیده می شود. از نظر سن، شیوع خاصی را برای این بیماری نمی توان در نظر گرفت و می توان گفت در تمامی سنین احتمال ابتلا وجود دارد.
برای درمان این بیماری معمولا استراحت صوتی و مرطوب کردن مخاط مثل استفاده از بخور آب سبب تخفیف علائم بیماری می شود.
سیدمحمد موسوی، پزشک طب سنتی و ریس موسسه پیک شفا اصفهان روش هایی را برای درمان این بیماری عنوان کرده است که شامل موارد زیر است:
وی معتقد است برای درمان این بیماری بهتر است مبتلایان چند روز اول صحبت نکنند و یا در صورت اضطرار آهسته صحبت کنند.
وی همچنین ضدعفونی و مرطوب کردن محیط با بخور تخم گشنیز، مرزنجوش، آویشن، نعناع و اکالیپتوس، مصرف جوشانده سعال در هنگام سرماخوردگی روزی ۳ لیوان را توصیه می کند.
موسوی موارد پرهیز را خوراکی هایی مانند ماست، ترشی، آب یخ، غذاهای سرخ کردنی، دیر هضم و چرب مانند کله پاچه، بستنی، خربزه، انگور و هر گونه اغذیه بسته بندی، روغن های جامد و مایع نباتی عنوان می کند.
وی معتقد است غذاها به صورت سوپ و شوربا مصرف شود.
این کارشناس طب سنتی همچنین در خصوص آب میوه های می گوید: آب میوه های ضدتب و التهاب شامل مخلوط آب سیب، لیموشیرین و هندوانه روزی ۳ لیوان میل شود و غرغره با عرق آویشن در صورت سرفه بسیار موثر است.

https://www.imna.ir/news/255730/التهاب-حنجره-را-با-طب-سنتی-درمان-کنید