آخرین مطلب

درمانگری طب اسلامی و طب سنتی

🔴 علت #شباهت بسیاری از #نسخه‌ها با یکدیگر، توسط #یک_درمانگر در طب ایرانی‌اسلامی

♻️ اکثر افراد جامعه، در یک عضو از بدن خود دچار بیماری هستند و روش معالجه این امراض تقریبا یک نوع میباشد با کمی تفاوت. چرا؟

♻️ افرادی که در یک #موقعیت_جغرافیایی زیست میکنند تحت تاثیر آب و هوا و غذای مصرفی مرسوم در آن موقعیت قرار گرفته و دچار یک نوع #سوءمزاج میشوند مثلا اکثر افراد ساکن در بخش وسیعی از ایران دارای #مزاج_سرشتی گرم و خشک هستند، و موقعیت جغرافیایی بخش وسیعی از ایران نیز گرم و خشک یا سرد و خشک هست به غیر از شمال و جنوب آن.

وقتی افراد دارای مزاج گرم و خشک در موقعیت جغرافیایی خشک به مصرف زیاد #ادویه‌جات و غذاهای #تند و #شور که دارای مزاجی گرم و خشک هستند بپردازند باعث میشوند که حرارت کبدشان افزایش یافته و خون موجود در #کبد بسوزد که این امر موجب بروز بیماریهایی از جمله #ریزش_مو، #اگزما، #شوره_سر، #خارش_بدن، التهاب پوست، داغی کف پا، خشکی پوست، #سرطان_خون، کاهش #پلاکت_خون و امثال اینها شود.

پس ما در اینجا با پرهیز تندیها و غذاهایی که دارای گرم و خشکی زیادی هستند و توصیه به مصرف شربت #سرکه‌انگبین یا ترشی‌های دیگر مثل #آبلیمو، #آبغوره و …. قبل از غذا به اکثر این افراد به درمان سخت‌ترینِ این بیماریها میپردازیم.

در پست‌های بعد به این سوال که چرا #درمانگران طب ایرانی‌اسلامی روش درمانی هر کدامشان با دیگری فرق دارد در حالیکه نسخه‌ها در طب رایج اینگونه نیست و خیلی تفاوتی ندارد، پاسخ خواهیم داد.

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir‌