آخرین مطلب

زلزله و دلهره و دعاهای ایمن سازی

🔴دعای ایمن شدن از خطر زلزله

📖إنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا

🔹امام صادق (ع) فرمودند: هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت کن.

//////////////////////////////////////////

💊💊❤️🔸تسکین دستپاچگی و دلهره
🖌 دکتر انوشیروانی
بنا به آمار فعلی، مصدومین کسانی بوده‌اند که حین فرار از ترس زلزله آسیب دیده‌اند. شما هم اگر خیلی دلهره دارید برای پیشگیری از دستپاچگی، جرعه‌جرعه شربت تخم بالنگو با گلاب بنوشید تا ناگهان هول نکنید و کار دست خودتان‌ ندهید. قدری عرق بیدمشک مرغوب هم اگر در دسترس داشتید، به آن بیافزایید.

کسانی که دچار بیماری‌های خودایمنی می‌باشند و کم‌دل و بی‌تاب هم هستند عرق نسترن یا آب سیب یا دمنوش به و گل محمدی بنوشند.‌

@Hikmatbasedmedicine

/////////////////////////////////////

🔕🔕🔕🔕🔕🔕💊💊💊🔲 زلزله: آرامش و هشیاری با گیاهان دارویی
● بقلم دکتر مجید انوشیروانی، دکترای تخصصی طب ایرانی

کسانی که می‌خواهند امشب هشیار و بیدار بمانند و ضمناً دچار دستپاچگی و بی‌قراری نباشند، حتماً به این توصیه‌ها توجه کنند:

🔷 قهوه و چای و کاکائو و شکلات تلخ هشیاری را افزایش می‌دهند اما موجب تحریک‌پذیری و اختلال تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی می‌شوند. بنابراین در مصرف آنها زیاده‌روی نکنید.

🔷 بهارنارنج باعث کاهش خواب می‌شود؛ و با این حال به‌اندازه چای و قهوه آستانه تحریک‌پذیری را پایین نمی‌آورد. بنابراین می‌تواند برای هدف مذکور مفید باشد.
@Hikmatbasedmedicin
🔷 بوییدن گلاب خوب، مقوّی قلب است و تپش قلب و دلهره و تنیدگی و تشویش را کم می‌کند و ضمناً خواب آور نیست.

🔷 بادرنجبویه اصلی برای کاهش تپش قلب اضطرابی و لرزش و بی‌تابی بسیار مفید است ولی اثرات خواب‌آور نسبتاً قوی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید امشب بیدار و هشیار بمانید بادرنجبویه را انتخاب نکنید.
(دمنوش برگ بادرنجبویه اصلی پس از سپری شدن وضعیت خطر، آرامبخش بسیار خوبی است)

🔷 امشب دوغ و ماست نخورید تا واکنش بموقع و مناسب مغز و اندامها کاهش نیابد.
@Hikmatbasedmedicine