آخرین مطلب

روزه داری و تدابیر آن بر مبنای طب سنتی

🌙 #سلامت_در_رمضان (١)

🌛توصیه می‌شود غذای وعده #افطار، سبک‌تر و در قالب وعده #صبحانه و یا #شام سبک همانند ماه‌های غیر از رمضان میل شود و صرف وعده افطار به آرامی و حتی الامکان در #یک_وعده_غذایی صورت پذیرد.

🌛افراد روزه خود را با خوردن یک تا دو عدد #خرما و یک استکان آب گرم، #چای کمرنگ و یا #فرنی آغاز کنند و حتی الامکان از نوشیدن آب زیاد خصوصا #آب_سرد، نوشابه‌های گازدار و … در خلال وعده‌های افطار و سحر خودداری کنند.

🌛اگر چه لازم است روزه داران در حدفاصل وعده‌های افطاری و سحری، آب و مایعات کافی دریافت نمایند، آشامیدن آب زیاد همزمان با وعده‌های غذایی مذکور و یا بلافاصله بعد از وعده #سحر موجب بروز #نفخ، #سوء_هاضمه و مشکلات گوارشی بعدی می شود.

🌛بهترین زمان برای دریافت آب و مایعات کافی توسط روزه داران را از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری می باشد.
🌛افراد ساعات #خواب خود را در طول این ماه به نحوی برنامه ریزی کنند که دچار کم خوابی آزار دهنده و یا پر خوابی‌های زیان بخش نشوند. لذا خواب زود هنگام در این ایام بسیار مفید بوده و ضمن اینکه امکان بیداری به موقع و بهره بردن از فیوضات معنوی سحرگاهان را در ماه رمضان مهیا می‌کند.

🖊دکتر ابراهیم خادم (متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

/////////////////////////////////////////////////

🔴 روزه داری ایمنی بدن را افزایش می دهد

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی:
🔹️ دهان خشک یا تر در مقابل ویروس کرونا چاره ساز نیست و باید با رفتار احتیاطی، موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

🔹️ آب می‌تواند ویروس را به معده انتقال دهد، اما نمی‌تواند جلوی ویروس را بگیرد. در ایام روزه، مردم می‌توانند آب به دهان بگیرند و بعد از تر کردن دهان، به بیرون انتقال دهند.

🔹️ مطالعات گذشته و اخیر نشان می‌دهد که روزه داری ایمنی بدن را کم نمی‌کند، بلکه بر عکس ایمنی بدن را بیشتر می‌کند.

🚩 @sepah_news1

👉 @persianmedicine 👈